STOP Fleksjobreformen

Gæst

/ #336

2012-04-24 20:26

Formålet med at arbejde er vel, at vi skal kunne leve af det. Så løn for 37 timer, tak, brødet og medicinen bliver ikke billigere af, at I straffer os med løn efter antal timer. Mit handicap gør desværre, at fuldtid for mig ikke er en mulighed. Alternativet er førtidspension eller aflivning.Mange af os kan ikke spare ved f. eks. at skille os af med bilen - jeg er dybt afhængig af min.

Ligeledes bør man også kunne leve af ledighedsydelsen: vi har jo ikke valgt at være handicappede, hvad enten man som jeg er født med det eller man har erhvervet sit handicap senere i livet. Det er heller ikke vores skyld, at samfundet p.t. er i krise hvad antallet af ledige jobs angår. Vi ønsker ikke at ligge til byrde, men fortjener heller ikke at skulle stå med hatten i hånden og tigge om et bidrag til at overleve. Vores liv er hårdt nok i forvejen, lad være med at gøre det umuligt. I ligger jo selv lunt i svinget, med den fyrstelige løn I får, sammenlignet med den mindsteløn vi andre arbejder for (og er tilfredse med).

Min bøn til jer er: Ødelæg ikke vores liv, I er godt i gang med det.

Christine