Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv

Den Desperate

/ #441

2018-06-06 10:35

Jeg vil gerne dele mit liv med min kæreste og endda blive gift. Men dette er ikke muligt da jeg er førtidspensionist og jeg så mister mit eksistensgrundlag. Det kan ikke være rigtigt at jeg som syg skal straffes yderligere ved ikke at have de samme rettigheder som en almindelig borger eller nu også kontanthjælpsmodtager, fordi fælles forsørgerpligten ikke er blevet fjernet for de svageste i samfundet. Det kan ikke være rimeligt at jeg skal vælge kærligheden fra for ikke at skulle ydmyges ved at blive finansielt afhængig af min kæreste hvis vi skulle flytte sammen. Min kæreste har kun 15,000 kr udbetalt om måneden og det beløb kan 2 mennesker ikke leve et værdig liv for. Fordi min kæreste har en ejerlejlighed (som jo ikke kan spises) og dermed at fornue på papir, ja så mister jeg hele min førtidspension.

Dette MÅ være et brud på menneskerettighedsloven hvori der står at man som menneske har ret til social tryghed. At kunne flytte sammen med min kæreste vil i den grad give mig social tryghed da jeg ikke længere skulle være bange for at dø alene.

Denne menneskefjentlige lov skal fjernes NU. Som førtidspensionist er man straffet nok ved at skulle takle en sygdom 24/7. Så skal man ikke også tvinges til at skulle dø alene.