NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Gæst

/ #631

2016-08-04 14:14

Det virker fuldstændig absurd, at ville placere en lufthavn midt imellem de (pt.) mest attraktive nybyggerområder nord/øst og nord/vest for Århus. At Århus Kommune først tjener fedt på at udstykke og sælge dyre grunde i millionklassen i bla. Skødstrup og Lisbjerg, for dernæst at ville ødelægge området med en lufthavn er jo helt ude i hampen. (nej jeg bor ikke selv i det berørte område). Og de der mener at der ikke vil være støjgener 5 km fra lufthaven, bør nok undersøge det der med dB før de udtaler sig. Der vil iøvrigt også ske en forurening, som siger spar to. Et fly forurener jo altså ikke mindre, bare fordi man laver en "grøn" lufthavn. 

Desuden vil de berørte byer i fremtiden dø ud, da ingen vil bo der, og det vil være enormt ødelæggende både for Århus, Favrskov og Syddjurs Kommune økonomisk, så der skal tjenes ekstra fedt på lufthavnen, for at opveje den katastrofale boligsituation. Endelig er der sikkerheden, som jo unægteligt må veje tungest. Der gives da bare dispensation på højdekravet, jamen kanon, lige indtil den første ulykke sker. Der er jo ikke just tale om at ligge lufthavnen på en øde mark, periferien for tæt bebyggede områder er under 5 km hele vejen rundt, og mon ikke en lufthavn fylder en lille smule mere end Bilka?

Det hele virker enormt ugennemtænkt, og useriøst. Det er udelukkende i erhvervslivets interesse, og jeg begriber ikke at Thomasminde nogensinde er kommet på tale. Det er usansynligt mange almindelige mennesker der, ikke bare bliver berørt, men risikerer økonomisk ruin og sundhedskadelige støjgener. Som altid handler det KUN om penge, hvilket er direkte ulækkert. I dette tilfælde er der sågar latterligt langt til en MULIG økonomisk gevinst. Jeg er forarget, mildest talt

Så fedt for erhvervslivet, at de sparer 16 min i transport tid (hov, der er vist heller ikke lige taget højde for at Randersvej og E45 i Århus N området er pænt presset i forvejen, så glem den der tidbesparelse, den eksistrerer kun på papiret) til gengæld bliver der endnu større boligmangel i Århus. Det bliver da bare en ren gevinst for byens borgere! (behøver jeg påpege ironien?)