NEJ til ny lufthavn i Østjylland
Gæst |
/ #6312016-08-04 14:14Det virker fuldstændig absurd, at ville placere en lufthavn midt imellem de (pt.) mest attraktive nybyggerområder nord/øst og nord/vest for Århus. At Århus Kommune først tjener fedt på at udstykke og sælge dyre grunde i millionklassen i bla. Skødstrup og Lisbjerg, for dernæst at ville ødelægge området med en lufthavn er jo helt ude i hampen. (nej jeg bor ikke selv i det berørte område). Og de der mener at der ikke vil være støjgener 5 km fra lufthaven, bør nok undersøge det der med dB før de udtaler sig. Der vil iøvrigt også ske en forurening, som siger spar to. Et fly forurener jo altså ikke mindre, bare fordi man laver en "grøn" lufthavn. Desuden vil de berørte byer i fremtiden dø ud, da ingen vil bo der, og det vil være enormt ødelæggende både for Århus, Favrskov og Syddjurs Kommune økonomisk, så der skal tjenes ekstra fedt på lufthavnen, for at opveje den katastrofale boligsituation. Endelig er der sikkerheden, som jo unægteligt må veje tungest. Der gives da bare dispensation på højdekravet, jamen kanon, lige indtil den første ulykke sker. Der er jo ikke just tale om at ligge lufthavnen på en øde mark, periferien for tæt bebyggede områder er under 5 km hele vejen rundt, og mon ikke en lufthavn fylder en lille smule mere end Bilka? Det hele virker enormt ugennemtænkt, og useriøst. Det er udelukkende i erhvervslivets interesse, og jeg begriber ikke at Thomasminde nogensinde er kommet på tale. Det er usansynligt mange almindelige mennesker der, ikke bare bliver berørt, men risikerer økonomisk ruin og sundhedskadelige støjgener. Som altid handler det KUN om penge, hvilket er direkte ulækkert. I dette tilfælde er der sågar latterligt langt til en MULIG økonomisk gevinst. Jeg er forarget, mildest talt Så fedt for erhvervslivet, at de sparer 16 min i transport tid (hov, der er vist heller ikke lige taget højde for at Randersvej og E45 i Århus N området er pænt presset i forvejen, så glem den der tidbesparelse, den eksistrerer kun på papiret) til gengæld bliver der endnu større boligmangel i Århus. Det bliver da bare en ren gevinst for byens borgere! (behøver jeg påpege ironien?) |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen - NU !
964 Oprettet: 2025-03-24
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
621 Oprettet: 2025-03-27
STØT SØSKENDEGARANTI I FOLKESKOLERNE
476 Oprettet: 2025-03-08
Bevar biblioteket på Rodosvej
425 Oprettet: 2025-04-02
Stop lukning af Emdrup Bad for offentligheden
418 Oprettet: 2025-03-16
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
375 Oprettet: 2025-03-27
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
358 Oprettet: 2025-04-02
NEJ TAK TIL HJORTHOLM ENERGIPARK PÅ LANGELAND
344 Oprettet: 2025-03-10
Bevar Solgården - En oase for børn i Hvidovre!
1032 Oprettet: 2025-02-10
Nej til biogasanlæg nord for Herlufmagle
223 Oprettet: 2025-03-11
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1260 Oprettet: 2024-10-28
Nu er det børnenes tur - styrk folkeskolen i Holstebro Kommune
1278 Oprettet: 2025-02-19
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
1141 Oprettet: 2024-11-26
Gratis festival på sidste skoledag med fede kunstnere og alle dine venner
175 Oprettet: 2025-03-20
Nej til Mulighedszoner for VE-anlæg i Herslev & omegn
173 Oprettet: 2025-03-14
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
340 Oprettet: 2025-02-15
Stop forskelsbehandlingen af adopterede i kontanthjælpsreglerne!
3692 Oprettet: 2025-02-25
Stop ! Opførelse af tørreplads/ drivhus til slam på 1600m3 ved kallerup rensningsanlæg
154 Oprettet: 2025-03-22
NEJ TAK til solcelleanlæg og kæmpevindmølle i Gundsølille
314 Oprettet: 2025-03-03
NEJ TAK til biogasanlæg midt i naturen i den nordlige del af Herning Kommune
146 Oprettet: 2025-03-17