Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv

Gæst

/ #362

2016-03-10 14:50

Fordi jeg synes det er uretfærdigt, at førtidspensionister skal føle sig "straffet" fordi man finder en kæreste, sambo eller ægtefælle. Dette betyder Ikke nødvendigvis at man har fælles økonomi. Jeg har mistet omkring 6000 kr. ved at flytte sammen med en. Det er faktisk meget dyrt for os at vi gerne vil bo sammen. Vi ville have mange flere penge ved at bo hver for sig, men hvis vi så vil overnatte sammen to-tre gange i ugen, er vi pludselig samlevende. Det hænger da ikke sammen på nogen måde! Veninder kan også finde på at overnatte hos hinanden, nogle gør det enda tit. Så skal man pludselig behandles som ægtefolk? Staten ser udadtil ud til, at være så gode ved det danske samfund, men de gør alt for at slippe for deres pligter. Det er ikke guld og grønne skove selvom det ser sådan ud. Velfærd? Ikke ligefrem! Vi vælger ikke selv at blive førtidspensionister. Jeg gør alt hvad jeg kan, for at komme ud på arbejdsmarkedet og måske på sigt komme af min pension. Det hjælper ikke, når jeg så får et skånejob og faktisk begynder, at føle jeg kan noget, så bliver jeg sat ned i min pension, så jeg ikke føler jeg får noget ud af det, som en slags beløning. Det skal lige siges, at jeg er en af de få, som er ansat i skånejob af kommunen. De vil det ikke, kan de ikke se det er billig arbejdskraft, og det er det der skal til for at få folk af førtidspensionen? Er i øvrigt på absolut mindsteløn, under 40 kr i timen. Det har jeg været i tre år nu. Så meget er man værd fra kommunens side! Jeg er måske for dum, mange ville give derop og bare læne sig tilbage hjemme i sofaen, fordi det er nedgørende og man føler sig inkompetent. Men jeg vil det og kæmper mere end de aner for at komme videre. Og tro mig, det er IKKE nemt! Min kæreste bliver samme tidlig straffet, for når han får lønforhøjelse -fordi han har fortjent det, så falder jeg bare i pension, så sammenlagt får vi nærmest ikke noget som helst ud af det. Men de der er enlige, de får rent faktisk nogetvud af at have et skånejob! Jo de bliver beskåret lidt i boligstøtte, men hvorfor har jeg svært ved at få økonomien til at hænge sammen, når min enlige veninde(førtidspensionist) sagtens kan spare 3000 kr. op i måneden? Og vi burde have samme indtægt? Min kæreste og jeg blev nødt til at låne penge i banken til indskud, fordi vores fællesøkonomi ikke gjorde det muligt at spare pengene op, og kunne ikke blive boende i en toplanslejlighed pga. jeg har fået for dårlige knæ til at kunne holde til at bo der. Det velfærdssamfundet politikere smakker om, handler om dem selv og dem der har mulighed for at tjene penge. Alle andre ses som udskud. Vi falder, skatten stiger men hov, politikerne stiger bare i løn.