Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!

Gæst

/ #411

2015-11-03 14:27

Har fået to børn indenfor de sidste 3 år og syntes allerede forholdene var kritisable. Eneste lyspunkt var jordmødrenes fine arbejde og proffesionalisme, men tydeligt at se der ikke er nok mandetimer, første fødsel var der en jordmor til flere fødsler på samme tid, hun rendte mellem fødestuerne og gjorde et fantastisk arbejde det gik godt.
Men anden fødsel var der ingen hjælp, det foregik hjemme hvilket ikke var planlagt, og hverken ambulance eller jordmoder var til stede. Ambulance kom kort efter fødslen og kørte min kone og vores nyfødte ind. Prøvede at få dem til at komme men der var ikke personale til det, de prøvede at få os til at komme ind men det er svært når presveerne er igang og der er blod og vand ud over stuegulvet. Det gik dog heldigvis godt til trods for at der gik noget tid før jeg fik vejrtrækningen igang på min nyfødte søn, jeg vågner desværre ofte om natten af katastrofe mareridt om den fødsel. Så hvis der skæres yderligere ser jeg kun at de mareridt kan blive til virkelighed det ønsker jeg ikke for nogen. Er dog stolt af at jeg selv var jord moder for min søn hvor skræmmence det så end var.