NEJ til ny lufthavn i Østjylland

HB

/ #355 Suk

2015-06-09 18:39

Jeg bor i oplandet til en evt. lufthavn i Thomasminde....kun 7 km fra Thomasminde Mark. Jeg har fulgt debatten gennem 10-15 år. Jeg synes at det er håbløst at placere en ny lufthavn, så tæt på en anden kommunes grænse og således at det berører tæt på 30.000 mennesker og en grundvandsreserve. De siger, at støjen i en række byer bliver minimal, men alle der har befundet sig 5-7 km fra Billund eller Ålborg (eller tirstrup) ved at der er støj og forurening forbundet med nærområdet omkring en lufthavn. Hvornår tilgodeser man borgerne og ikke erhvervslivet? Hvad vil dette ikke betyde for huspriserne i de berørte områder, når en stor del pludselig vil sælge? Jeg har ikke noget imod at køre til Tirstrup, Billund eller Ålborg. Havde de et bedre udbud af ruter i Tirstrup, så ville jeg vælge den, fremfor på sigt at kunne cykle til lufthavnen, æv!. Jeg synes de bør arbejde med udbuddet iTirstrup og infrastrukturen til den nuværende lufthavn for de penge de vil bruge på en ny lufthavn....problemet er at det vil de private investorer (erhvervslivet) ikke støtte.