Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Emerman Hall

/ #115 Mindretalsbebeskyttelse bliver til mindretalsdiktatur

2014-01-25 23:02

Jeg har praktiseret som aktieselskabsadvokat i en menneskealder, og har arbejdet indgående med beskyttelse af mindretalsaktionærers rettigheder, Med 19 % af aktierne er det kun rimeligt, at Goldman Sachs får tilsagn om visse mindretalsrettigheder, som har med adgang til informationer, indsigt i beslutninger og repræsentation i ledelsen at gøre. Men, jeg spørger, er der ikke en eneste jurist tilbage i Finansministeriet? Eller har man totalt droppet al rådslagning med Kammeradvokaten eller andre eksterne juridiske rådgivere? For når Golm
Dman Sams får veto i vigtige spørgsmål har det intet med Mindretalsbewkyttelses at gøre. Så er der tale om afgivelse af centrale magtpositioner og reelt en fuldstændig magtovertagelse. Goldman Sachs i 2014, men husk på at aktier skifter hænder. Så de flinke amerikanere fra New York kan om et år eller tre være aflyst af mindre flinke personligheder fra andre steder på kloden. Undskyld jeg spørger, men har Corydon og hans embedsmænd jord i hovedet. Hvornår får vi en regering med ministre, der kender en lille smule til det virkelige liv? Så de ved lidt mere end deres djøf- embedsmænd om hvordan man For hænder med stærke modparter. Sagen er lige så rystende som dengang vi havde en udenrigsminister, der, ikke helt ædru, i en sen nattetime forærede halvdelen af nordsch lien til Norge.