Ja-tak til svin

Gæst

/ #233

2013-07-17 08:48

alle kan for min skyld tro og dyrke den religion de ønsker det er en menneskeret...når det er sagt så er vi i Danmark og en af vores traditioner er at holde, slagte, spise og sælge svin det er en af vores eksportvarer som vi er kendt for i det meste af verden. Hvad er det egentligt for et signal vi sender når de danske børnehaver fravælger svinekød?
Danmark står for demokrati og respekt for det enkelte menneske. Er det flertallet af danskerne der ønsker svinekød taget af menuen? skal næste generation af danskere vokse op med forståelsen at svinekød ikke er en spise? skal kødet som serveres så være halal slagtet og kan vi acceptere det?
I mine børns børnehave var der blandt andet et barn med mælkeallergi det kan jo undre at alle andre børn fik lov at drikke mælk når nu det ene barn ikke kunne tåle det.
Der var også et barn som ikke måtte få kød da forældrene var inkarnerede vegetarer, dette resulterede dog heller ikke i at alt kød blev fjernet fra menuen. det skal lige nævnes at begge børn var etnisk danske.
Hvad er det for en religions forskrækkelse og misforståelse der gør at det muslimske barn i børnehaven "sætter dagsordenen" Selvfølgelig skal det muslimske barn ikke spise svinekød ligesom barnet med mælkeallergi ikke skal drikke mælk eller barnet hvis forældre frasiger kød ikke skal tvinges til at spise kød. Der skal udvises respekt for den enkelte det er netop en del af demokratiet.
Ligesom jeg skal udvise respekt for den enkelte uanset religion vil jeg også selv gerne respekteres i mit eget fædreland med de værdier jeg er opvokset med og under.
Jeg vil som dansker gerne selv vælge om jeg ønsker at leve efter muslimske retningslinjer eller ikke. Og nej jeg går ikke i børnehave og det går mine børn heller ikke men til gengæld kommer mine børnebørn til det og når alt kommer til alt er det vel et spørgsmål om at tage stilling, række fingeren op og sige STOP.