NEJ tak til den nye offentlighedslov

Gæst

/ #2148 kan samfundet være tjent med den debat, der foregår på de sociale medier?

2013-06-05 17:49

Så lige på teksttv og derefter i sin fulde ordlyd på altinget.dk, at statsministeren i sin grundlovstale ikke er tilfreds med tonen på de sociale medier, bør man ikke vide, hvem man taler med, og kan vi være tilfredse med den samtale der foregår?
Indrømmet, at der kan falde en finke af panden, og at nogle skrivere benytter usædvanligt mange bandeord til at udtrykke deres mening. Men jeg vil til enhver tid hellere tåle, at der er nogen, som bruger en grov tone, end jeg ville tåle en form for censur på de elektroniske medier. Hvad med krav om fuldt navn, cpr og adresse for at få lov at udtrykke sin mening, så også politikerne kan styr på, hvem som taler... hvis man i fremtiden på baggrund af den nye rapport fra eu om brgrænsning af pressens frihed kan dømme visse journalister til ikke længere at udtrykke deres mening, så kan man vel også forhindre aktive samfundsdebattører i at skrive.
Hun siger, hun ikke vil lovgive om debatten i cyber space, men alene at hun nævner muligheden, får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig.

Med vedtagelsen af offentlighedsloven er de sidste mikrokopiske rester af tillid til de regeringsbærende partier ætset væk.

Mvh. Dorthe