NEJ tak til den nye offentlighedslov

Susanne

/ #1774 Skal vi presse internationalt?

2013-05-17 17:38

Så skriv under her også:

Hjælp fra Avaaz.org
2013-05-16 19:13
Kære Susanne

Først og fremmest tak for et fantastisk initiativ imod den Nye "Offentligheds" lov. Dit arbejde har inspireret mig.

Jeg har derfor startet en underskriftsindsamling, via det internationale netværk Avaaz.org, der via, hvad de kalder "People Power", ofte med stor succes, skaber folkeligt modtryk, på internationalt niveau, imod korrupte regeringer, big pharma, tømmer, olie og våbenindustri mv. når store ødelæggelser, materielle, politiske, eller menneskelige, står for døren.

Jeg medsender dig linket til denne underskrift indsamling, i tilfælde af at du ønsker at gøre opmærksom på den igennem dit netværk. Hvis tilstrækkeligt mange, bevidst deler med udenlandske venner og kontakter, kan vi være heldige at generere internationalt folkeligt pres.

Med IPI's advarsel til den danske regering, omhandlende risikoen for at sådanne demokratiskadelige love kan risikere at inspirere andre nationers regeringer, er sagen principielt af international interesse.

Derfor mener jeg at forsøget på at skabe øget internationalt,folkeligt, pres, både er relevant at deltage for nationer uden for DK, og samtidig er en reel mulighed.

Du kan se kampagnen hos avaaz.org her: http://www.avaaz.org/en/petition/Save_Denmarks_Democracy/?rc=fb&pv=4

Giv gerne lyd med dine tanker, hvis ovenstående fanger din interesse. Og tak for et fantastisk stykke arbejde, der tjener dig til stor ære. Tak.

Venlig hilsen
Dan Johannesson