NEJ tak til den nye offentlighedslov

Gæst

/ #1644 Re: S SF R V K dobbeltmoral

2013-05-13 15:41

#1632: Peter Rasmussen - S SF R V K dobbeltmoral

Jeg synes det er problematisk at man ikke har lov til at blive klogere, også som politiker.

Fordi man fejlagtigt ikke afholdt folkeafstemning ved en tidligere suverænitetsafgivelse, er der da slet ikke grund til at lave den samme fejl igen!

DF har jo som mærkesag at de vil ud af EU, så det er vel fair nok, at de vil bruge lejligheden til at slå på tromme for det. Jeg har også hørt, at de, i og for sig, ikke er modstandere af patentloven, men jeg tvivler på at det gælder dem alle. Jeg er ret sikker på, at i hvert fald Morten Messerschmidt forholder sig kritisk til den. Han er trods alt jurist og kan måske bedre gennemskue konsekvenserne.

Forhåbentlig vil den komme til afstemning, så der vil blive lejlighed til at forklare, hvorfor denne lov, som umiddelbart lyder besnærende, på flere måder er utroligt skadelig. For en længere forklaring se:

http://www.itpol.dk/notater/enhedspatent-og-softwarepatenter-erhvervsudvalg-jan13

- Og, ja, jeg er enig i at det er utroligt dobbeltmoralsk pludselig at vende 180 grader, fordi man lige selv kommer i regering.