NEJ tak til den nye offentlighedslov

Gæst

/ #1641 Re: Åbent samråd Re: Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

2013-05-13 14:49

#1628: Eva - Åbent samråd Re: Re: Re: Re: Re: HEJ EVA

Hej Eva

Jeg har set samrådet på tv eller det meste af det, tændte for 'kassen' og var heldig at det var på, kigger lige med igen kk 18 for at se om jeg gik glip af noget.

Men i det jeg så, var Bødskov som sæbe i deres hænder. Han benægtede bare at der var nogen usikkerhed om, hvad man egentlig vil kunne give aktindsigt i, på trods af at eksperter i og tilhængere af loven faktisk er uenige og efterlyser en præcisering. Derfor vil han heller ikke foretage sig noget særligt, der vil komme en vejledning til loven med eksempler på, hvordan loven skal anvendes, men det er jo helt normal praksis at lave en vejledning, og det løser jo ikke problemet. Og så henviste han til, at Ombudsmanden jo skulle vurdere loven( lovens overholdelse) om 3 år.

Adelsten, Skipper og Amnitzbøl virkede efterhånden mere og mere irriterede over, at Bødskov hele tiden svarede på noget andet end det, de rent faktisk spurgte om. Og det var temmelig sjovt, da Amnitzbøll forsøgte at holde ham på sporet.

Så kun tv idag fra min side, men jeg kommer til demonstrationen, og jeg tager kæresten med :-)

Mvh Dorthe