Restaurant Vejlegården
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Restaurant Vejlegården.
ikke underskrift fra mig |
#76 Re: Nu må galskaben snart stoppe2012-09-06 23:13#67: A.H.H - Nu må galskaben snart stoppe betaler Amin tillæg for aften og weekend? |
MetteRas |
#772012-09-07 11:24Jeg syntes og håber inderligt at der er rigtig mange som støtter op om denne gode sag, som Amin føre!! For det er så grotesk at det kan finde sted i dags Danmark!! |
Kaj |
#78 Fjern skattefradrag for faglige kontingenter2012-09-09 10:403F mener, at en (tiltrængt) modernisering af den danske model vil medføre, at vi alle vil komme til at arbejde til 30 kroner i timen. FINT, så lader vi være med at modernisere den. Så lad os til gengæld modernisere vores skattesystem. Fjern skattefradrag for faglige kontingenter. Det har ingen indflydelse på timelønnen. Vi kommer ikke til at arbejde for 30 kroner i timen fordi skattefradrag for faglige kontingenter fjernes. Ved at fjerne skattefradrag for faglige kontingenter slipper vi alle lidt billigere i skat, men (nogle) skal så til gengæld betale fuld pris for at være medlem af en faglig organisation (rød såvel som gul). Så slipper alle skatteydere også for at være med til at betale (indirekte) til partiorganisationerne. Reelt er alle skatteydere jo med til at betale for LO's tilskud til S og SF fordi alle medlemmer trækker deres kontingent fra i skat ! |
Gæst |
#792012-09-15 15:00Det er utroligt, at det skal være nødvendigt at kæmpe for reel fagforeningsfrihed, efter at Menneskeretsdomstolen har fastslået, at fagforeningsfrihed er en menneskeret! Hvis 3F-erne var reflekterende mennesker ville de skamme sig! |
Gæst |
#80 Re: LO MAFIAN2012-09-15 15:42Det undrer mig at man kører sådan frem, manden ar købt en forretning og det må jo være på den måde forretningen er, med den overenskomst der er. At manden er tilhænger af at blokade retten og strejke retten skal bortfalde for at hans venner kan komme hertil fra de øvrige euro lande for at vi skal arbejde til 30 kroner i timen er da så meget mangel på respekt for os danske. |
Gæst |
#812012-09-15 18:30syntes det er forkert at fagforening blokerer bare fordi det er andre der har tegnet overenskomst end dem selv. |
Gæst |
#82 Re: Hvad?2012-09-15 19:03Det var den tidligere ejer der ikke gav medarbejderne det de havde krav på. |
Amin |
#84 Re: Flæsk.2012-09-16 19:32Flæskefans valfartede til Vejlegården, for at spise fedt i sympati for restauranten. |
Zenia |
#86 Konkurrenseevne2012-09-18 01:09"pudsigt nok, at fagbevægelsen er skyld i at almindelige lønmodtagere har et for højt lønniveau og at konkurrenceevnen lider skade." - Det er da rigtig nok, at dansk konkurrenceevne er stærkt faldende, kan "Amin" modbevise dette, elle kan han bare spytte påstande ud? Må nok tilføje at det er ikke kun fagbevægelse, men også tårnhøje skatter, der har del i skylden. |
Thomsen |
#87 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?2012-09-19 22:16#24: BB35 - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvad? inden du er færdig med at kræve er du udskiftet med en polak ! jubii
|
Jørgen |
#89 Det er bare ærgeligt...2012-09-26 13:42...at konflikten på Vejegården, er kommet til at handle om, en diskount overenskomt , frem for det ædle princip om hvorvidt en faglig organisation uden for LO-regie skal have lov til at indgå en overenskomst, der i øvrigt lever op til det løn og aftale niveau vi har i Danmark. Det er selvfølgelig dybt beklageligt, at der på denne måde er gået klamphuggeri i det hele. Det er skadeligt for princippet om at fagforeninger uden for LO-familien lovligt skal kunne have deres overenskomst i fred, hvis den i øvrigt lever op til det generelle aftaleniveau for branchen og derfor tåler et nærmere eftersyn. I Danmarks Frie Fagforening har vi være involveret i flere lignende faglige konflikter. Den største af dem var den årelange blokade mod Natresturant La Cabana i Herning. Her blokerede LO-forbundene mod den overenskomst vi havde mod restauranten og som var bedre end det der blev krævet fra LO-fagbevægelsen. Situationen er, som jeg forstår den på Vejlegården , at Amin ikke slavisk følger Krifa overenskomsten; men aflønner sine ansatte bedre. Så langt så godt; men hvorfor pokker så indgå en overenskomst med et fortagende der beviselig har en ringere aftale? Det får jo fokus bort fra det som sagen egentlig skulle handle om,nemlig aftalefriheden. Den ædle sag skades derved! |
Jacob |
#90 Læs og forstå2012-09-28 11:37 |
Elise Bjerndrup Ribe |
#91 Er det Amin Skov man skal have ondt af?2012-09-29 15:37Amin Skov må som minimum definere, hvad han mener med "industrisamfundets forældede klassetænkning" inden han efterfølgende fremlægger argumenterne for, at det er der vi hænger fast. Den danske model er en udløber af Septemberforliget fra 1899, hvor man anderkendte hinandens ret til at organisere sig og til at regulere løn- og arbejdsvilkår gennem indgåelse af kollektive (ikke individuelle) overenskomster. Retten til konflikt inkl. strejkeret og lockoutret er også en del af den danske model i form af "Hovedaftalen" mellem LO og DA. Heri anderkendes også retten til at blokader og sympatikonflikter. Derfor rammes Restaurant Vejlegården af blokader og sympatikonflikter fra bl.a. skraldemænd og postansatte, som ved, at de har den danske model at takke for de gode arbejdsforhold og de rettigheder, som eksisterer i deres job. |
Gæst |
#92 Re:2012-09-29 18:34aldrig i livet, hvis vi ikke sammen kæmper for at fastholde et snart århundredes kamp for ordentlige løn- og arbejdsvilkår, havner vi i arbejdsgivernes tyranni, bodil waagensen |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2012-09-30 14:24- Date of removal: 2012-09-30
- Årsag til fjernelse:
Gæst |
#94 Re:2012-10-15 16:08Det er løndumping ! det er sgu ikke i orden med de amatørelementer ! Skam jer Krifa. |
gæst |
#95 Re: Re: Re: Re: Re: Hvad?2012-10-15 16:22#71: Steffen - Re: Re: Re: Re: Hvad? Hej Stefan Du er tydeligvis ikke jurist (håber jeg). Der er forskel på en forpagtning og en virksomhedsoverdragelse - selv hvis dette ikke var tilfældet, ville det ikke gælde hvis virksomheden havde været lukket, da den dermed ikke ville have samme juridiske identitet (du skrev selv at den har lukket 3 gange - 100% endda ^^).
Desuden vrøvler du rundt i lovgivning. Amin overholder den jo netop - det er derfor han lider. 3F derimod har svært ved at holde sig indenfor de arbejdsretlige spilleregler og er derfor lige pt i Arbejdsretten for deres metoder i sagen.
|
Aksel-Nordborg |
#96 Giv dog Restaurant Vejlegården ro...2012-10-15 17:38Kan Restaurant Vejlegården ikke snart bare få ro til at fortsætte deres gode arbejde??!!! |
Gæst |
#97 Lige meget hvad...2012-10-15 22:31Kommer det her til at skade 3F langt mere end hvad de formår at se. Og ene og alene ud fra det perspektiv forstår jeg ikke 3F's dispositioner. Visse kampe er ikke værd at kæmpe. Og til den ande side af sagen.... Amin jeg støtter dig. |
Gæst |
#98 Re: Re:2012-10-15 22:42Omkring emnet "løndompning". Jeg vil ikke kommenterer sagen her konkret, da jeg ikke ved havd der er indgået af aftaler mellem den ene eller anden part. Men en ting vil jeg gerne sige omkring emnet. På tusindvis af arbejdspladser rundt omkring i landet, er der lavet aftale om nedsættelse af lønafteler eller jobgoder, for at man kan bevare arbejde og stillinger. Det er noget som er accepteret, da man alternativt kan man stå uden tusindvis af stillinger rundt omkring i landet. IGEN vil jeg sige. Jeg kender ikke dybdegående til situationen her, hvilket de fleste af os ikke gør, overnævnte er blot et eksempel, et eksempel man måske også bør tænke på her. Man kan ikke bare komme og råbe løndompning som generalt negativt. |
mølle |
#100 Re: Re: Hvad?2012-11-29 22:36#6: Amin Skov Badrbeigi - Re: Hvad? Hej Amin. Det passer jo ikke det du skriver. Der køre efterhånden en del sager imod dig. Det ved alle som læser avisen. Det eneste du arbejder for/på er inden for 2 år at sænke dine ansatte i løn. Så kan du forsvare dig med at de jo får efter overenskomsten. Men glad for nogen råber vagt i gevær. Forviret det tror jeg gerne. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6172 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4154 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1576 Oprettet: 2024-11-24
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
BEVAR Centerhallen i Lillerød
824 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
458 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
451 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
438 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2051 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
245 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2599 Oprettet: 2024-10-02
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
192 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
537 Oprettet: 2024-11-04