afskaf pension til folketingsmedlemmer
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskaf pension til folketingsmedlemmer.
Gæst |
#262012-10-25 14:53HELT ÆRLIGT Nu må vi almindelige dødelige danskere stå sammen og få afskaffet levebrødspolitikernes selvbestaltede goder : De giver sig selv lønforhøjelse - og beder os andre om tilbageholdenhed DERES ARGUMENT : hvis lønnen er lav er der ingen der vil være politiker ! OG : der er sgu heller ikke ret mange af jer politikere, der har hjerne til kunne klare et job indenfor det private erhvervsliv ! OG SÅ DERES PENSIONER : HELT ÆRLIGT : Vi andre almindelige dødelige skatte- og afgiftsplagede danskere, må sgu selv indbetale til vores pensioner " Hvorfor skal levebrødspolitikerne have den fantastiske pension ? HVAD DÆLEN DO WE DO ? ( Som Villy Sleepwalker ville sige) ? Godt spørgsmål - I nogle lande laves der revolutioner og optøjer (kan ikke anbefales af mig) , MEEEEeeeenn VI må sgu da gøre et eller andet for at få stoppet vores uduelige levebrødspolitikere ! VI HAR SGU FÅET MERE END NOX - VALG NU (Men hvem hulen skal man stemme på ? GODT SPØRGSMÅL IGEN - HVAD GØR VI ????????? |
Gæst |
#272012-11-01 16:50De skal sgu ikke have livslang pension fordi de har været ansat 1 uge. De må da gerne få pension..HVIS DE SELV BETALER DEN, eller i bedste fald på samme vilkår som alm.mennesker ! |
Gæst |
#28 Re:2012-11-01 16:56HEj dér..jeg har samme problem. De (politikerne) tager røven på os alle - derfor har jeg i frustration lavet denne: http://www.skrivunder.net/hvem_bestemmer_-_nastved_kommunes_administration_eller_dig -det er mit håb at folk snart vågner op og ikke bare siger: who the fuck cares..jeg håber også at min idé ikke er helt ude i tovene, men kan "udviddes"..he, he.. |
Brian Røgind |
#29 Brian Røgind Re:2012-11-06 16:15Eneste mulighed er nok at starte et parti der er troværdigt, med ikke egoister og plattenheimere på ledende poster. Og som rent faktisk vil Danmarks og Danskerenes ve og vel. Ud af EU. Det koster Danskerene omkring 18 milliarder om året, vi får ganskevidst omkring 4 . 4½ milliard til bage til landbruget og golfbaner i form af landbrugsstøtte. Golfbanerne får en fuldkommen latterlig braklægnings støtte. Genindfør formueskatten, sætte statten ned kun for dem som tjener under, lad os sige 320.000 pr år. drop børnebidrag til alle der har en samlet indkomst på over eks. 850.000. Bland os langt uden om krigslidderlige mellemøst lande, med mindre de ligefrem angriber os. og lad for hulen være med at give flere hundrede millioner til genopbygning at lande som de selv har smadret. send krimminelle udlændinge hjem uanset om deres oprindelsesland vil modtage dem eller ej, det er jo bekvemt for disse lande, på den måde at eksportere de krimminelle. Afskaf ministerpensionen og politikeres børne pensioner. Indbetal til pension på samme måde som alle andre. Eventuelt sætte politikerlønningerne lidt ned Droppe eftervederlaget og istedet oprette noget der kunne ligne en fagforening for politikere, som de i lighed med andre fag foreninger selv betaler ind til, eventuelt strikke den sammen så de får ancienniteten fra tidligere fagforening med. og lige som andre mister retten til dagpenge efter to år og ikke tre. lade være at give ulandsbistand til lande og projecter, hvis der er den mindste smule mistanke om koruption. Fjernede bidrag for doppelt husførelse. Ingen andre i dette land får tilskud eller anden godtgørelse for at måtte arbejde i den anden ende af landet, her siger selv samme regering, til almindelige borgere, at så må du flytte hen i nærheden af hvor arbejdet er. Og de er fuldstændigt ligeglade om det så splitter familierne ad. fjerne den frie transport, undtaget specifikt i forbindelse med arbejdet, her må man kunne lave noget der ligner en kørebog. |
Cecillia |
#30 Hvorfor2012-11-09 14:33Hvorfor skal de havde sådan en Penstiion når de ikke en gang gør noget for folk og dem der er syge ikke kan få en Operation og komme på arbejde igen Hvad er det for et Land vi lever i kan det da være rigtig ???? |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2012-11-11 12:29- Date of removal: 2012-11-11
- Årsag til fjernelse:
Millo1dk |
#32 Re: Begærlighed koster skatteborgerpenge2012-11-11 12:37#5: Brian - Begærlighed koster skatteborgerpenge Jeg mener at huske at de reducerede deres løn med 5% for derefter at hæve den med 30% hvilket bliver 25% men nu har de lavet en lov som sikre dem højere lønstigning end tidligere, se her:http://www.altinget.dk/artikel/politikerne-giver-stoerre-loenstigninger-til-sig-selv |
Balch |
#33 Hvad med div fradrag de også får2012-11-27 14:25Jeg synes også at de har nogle fradrag som de heller ikke burde have som feks. ministerfradrag pr barn - kender ikke de andre - men findes der måske pensionsfradrag pr. barn for almene mennesker - ikke hvad jeg kender til. |
Lesley Christensen |
#342012-12-21 18:39Kan ikke se hvorfor jeg skal have ben BRØK pension (brøk del af en hel pension) medens politikker anvende beløbet til at give sig en ekstra god pension. |
Gæst |
#36 Re:2012-12-30 13:56 |
Joacim |
#382013-01-11 10:33Jeg syntes faktisk ikke at den skal afskaffes, men hensættes som 1/3 selvbetalt over lønnen og 2/3 af "arbejdsgiver", men som mindste kommunale/regional % sats. |
Gæst |
#392013-01-11 13:53Det er SÅ nemt, at spare, nedskære og fratage rettigheder, når man selv er sikret til man kradser af fordi man har en minister titel... FØJ! |
Brian Røgind |
#40 Re: ministerpension2013-01-12 01:15#38: Joacim - Jo ministerpensionen skal afskaffes. Ikke folketingspensionen. De får jo pension fra folketinget, plus de sikkert også indbetaler max til kapitalpension, i og med de fleste politikere klammer sig til folketinget når de først er kommet ind, vil mange af dem sidde der i de 20 år der skal til for at opnå den højeste folketingspension, som i dag er oppe på 31.900 om måneden. |
Millo1dk Gæst |
#41 Re: Re: ministerpension2013-01-12 13:24#40: Brian Røgind - Re: ministerpension Helt enig, lad dem få samme pension som vi andre, jeg rammer snart folkepensionen, da jeg hvis helbredet tillader det, fortsætter med at arbejde, ja så reducerer de min pension til et niveau hvor der bliver vanskeligt at se tallet pga. der ikke er noget mærkbart tilbage, Ministerpensioner, Folketings pensioner, samt EU pensioner, bliver ikke reduceret hvis man fortsætter med at arbejde, det gør vi andres i forvejen minimale folke pension |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2013-01-12 13:32- Date of removal: 2013-01-12
- Årsag til fjernelse: changed my former komment.
Gæst |
#432013-01-12 17:38Det er på tide, at Folketingets medlemmer bliver ligestillet med landets øvrige borgere. Fordi erhvervslivet er gået fuldstændig amok i fratrædelsesgodtgørelser, gyldne håndtryk og bonusser, så behøver politikerne ikke vælge samme utiltalende vej. Politikerne skal lønnes for det arbejde, de udfører, og når de ikke udfører det længere, skal du have en overgangsordning og derefter behandles på lige fod med landets øvrige borgere - for er det ikke netop det, de er. |
HGHRS |
#442013-01-12 23:48Nu har jeg siddet i en lille time og villet skrive min mening omkring FT ... Tænk engang jeg er så træt ... Vi andre skal vende hver krone ( er selv pensionist, knapt 12000 kr. pr. md.)og FT skalter og valter og giver sig selv lønforhøjelser ... det føles som hån af værste skuffe. Gad vide hvor mange, der gad at lade sig vælge som FT medlem hvis de skulle leve af en minimalløn, deres 2. hjem kun måtte være på max 65 kvadratmeter og pensionen "kun" var en almindelig folkepension ? Der burde også være en regel for at FT skal skiftes ud med jævne mellemrum, det er træls at de forskellige partier ikke kan finde nye folk / ansigter, de der sidder der nu, har vi snart set længe nok på. Hvor kunne det være spændende, forfriskende hvis vi i Danmark prøvede at skifte alle FT medlemmerne ud ved næste valg, nye folk og måske et friskere sprog og friske øjne for hvad der kan blive råd til og især ikke. |
Brian Røgind. |
#45 Re: Ministerpension.2013-01-13 08:43Jeg har tilføjet, og omskrevet lidt på dette indlæg. Nu skal man huske at ud af disse tal skal der trækkes skat, og politikerenes tal er uden deres egne pensioner. En detalje som Margrethe Vestager synes er helt i orden. For sådan er det jo. Afskaf ministerpensionen skriv under her. |
mb |
#46 Kørselsfradrag for folketingsmedlemmer2013-01-20 16:28Og så har de lige bevilget sig selv 3,52 kr/km i kørepenge. Lad os sige at du kører 10 km / liter, den koster 11 kr - men de har altså lige givet sig selv 35,20 kr for hver 10 km. Hvorledes adskiller vores politikere sig principielt fra dem i Grækenland m.fl. ? |
Gæst |
#472013-01-28 08:30Hvorfor er den pension vi andre skal vente på til vi er 72 år ikke god nok? |
Brian Røgind |
#49 Re: Til gæst2013-01-30 02:52Det lyder til at du er forholdsvis ung. Så du kan nok ikke engang regne med at få noget som helst til den tid. |
Gæst |
#502013-01-30 13:17Politik skal føres på hobbyplan! Deres hyre skal ned og de skal på talerstolen for overhovedet at få deres hyre! Og så kan de benytte offentlig transport. Ligesom alle os andre! |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1820 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1694 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1417 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
664 Oprettet: 2024-11-11
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2395 Oprettet: 2024-10-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
561 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
442 Oprettet: 2024-11-04
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
413 Oprettet: 2024-11-16
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
372 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
345 Oprettet: 2024-10-28
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
336 Oprettet: 2024-11-22
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Søruplund Nej Tak
336 Oprettet: 2024-09-30
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
182 Oprettet: 2024-11-21
Rikke Cramer Christiansen
155 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
149 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Behold billedkunst i 1.klasse
5389 Oprettet: 2024-03-27
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
108 Oprettet: 2024-11-14