OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen OPDATERET maj 2018: Forældres frihed til at kunne fravælge IT i daginstitutionerne.
Gæst |
#1512016-09-24 12:44Det er forkasteligt at enerådende kommuner er ligeglade med små børns helbred Flere og flere mennesker bliver overfølsomme over for el og stråling fra trådløse apparater - at udsætte mennesker for dette i så tidlig en alder vil bestemt ikke gøre antallet af el-overfølsomme mennesker mindre |
Gæst |
#1522016-09-24 17:48Fordi jeg netop er enig i, at digitalisering i form af trådløse gadgets som iPads mm skal ud af vuggestuer, børnehaver og også gerne skolen! Kablet netværk for at beskytte børn, indtil det med sikkerhed kan påvises, at der ingen helbredsrisiko er ved stråling. |
lars |
#153 beskyttelse imod emf2016-09-24 21:16jeg troede det var for at beskytte børn for emf og microstrråler fra wifi, mobiler, pc, orgonite faq, shungite store.com |
Gæst |
#1542016-09-25 08:52Der er virkelig ikke behov for at anvende iPads o.l. som pædagogisk værktøj. Det skal ungerne sgu nok samle op andetsteds fra. |
Gæst |
#1552016-09-25 14:54Jeg er stor fan af Steinerpædagogik og vil støtte op omkring alt, hvad hjælper små børn at trives. De voksnes syn på livet virker sjældent til at rumme, hvordan et barn oplever verden og hvordan et barns modning som menneske foregår. De ser kun, hvad de synes kunne være smart. Det bliver jeg meget ked af på børnenes vegne. Ja til Steinerpædagogik. Nei til digitalisering af børnehaverne. |
Gæst |
#1562016-09-25 17:22Fordi dette er vigtigt for børnesundheden og dermed folkesundheden i Danmark. |
Gæst |
#1572016-09-26 02:31Fordi jeg synes, der er grænser for, hvor stramme reglerne skal være for hvilke aktiviteter pædagoger skal lave med de små børn. I Førskole alderen har børn rigeligt at gøre med at udvikle sanser, motorik , begreber om verden og - ikke mindst - evnen til at omgås hinanden. DERFOR er det latterligt tåbeligt at opstille KRAV om IT brig i børneinstitutioner. Hvert barn med sin egen tablet . Hvorfor dog? De kan lære alle vigtige begreber ved at interagere med den verden, som omgiver dem - især hinanden. Motorikken er i fuld vækst og den skal stimuleres på alle måde. Børn skal stå på hovedet og hænge i træer og hoppe og løbe og slås og blive venner og så meget mere. de skal ikke sidde stille og tæske i en tablet. DERFOR |
Gæst |
#1582016-09-26 09:17Fordi Danmark er et demokrati og jeg vil som borger gerne bidrage til at mine medborgere og jeg selv bibeholder vores ret til at kunne vælge til og fra hvad gælder vores børn. Danmark er ved at blive kvalt i lovkrav ind i privatlivets sfære for helt almindelige velfungerende og ressourcestærke borgeres liv. Det vil jeg gerne se mindre af. Derfor underskriver jeg. |
Gæst |
#1592016-09-26 11:09Fordi at børn får rigeligt med digital tid - der er den fysiske verden der skal lægges vægt på i institutioner mener jeg. |
Gæst |
#1602016-09-26 13:13Jeg mener, at det skal være muligt at have et pædagogisk sigte, som indeholder taktil tilgang til at erfare sin omverden. Det mener jeg ikke at børnene får gennem oplevelser via IT apps på en skærm. |
Gæst |
#1612016-09-26 13:28Fordi det er livs vigtigt at børn kan få lov at lege på den "primitive" måde så længe som muligt. Det udvikler deres fantasi, sociale kompetencer og sikret meget mere. |
Gæst |
#1632016-09-26 15:32Det er vigtigt at forældre og institutioner selv kan beslutte, om eller hvor meget IT skal bruges i det daglige. |
Julie S. Pedersen Gæst |
#1642016-09-26 16:15Børn har behov for at få stimuleret alle deres 6 sanser samtidigt, for at udvikle sig harmonisk. Overstimulerer man en sans uden at have de andre med, udvikler det lille barn sig dysfunktionelt Børn har brug for naturen - ikke ipads, telefoner eller computerspil. Det er vores ansvar - vi kan ikke være bekendt at afskære det lille barn fra naturen - det der sker lige nu er total ødelæggelse af vores alles kulturarv. Vi er i gang med at skabe en flok små soldater der ikke får lov at spejle sig i Guds natur, men istedet i en flad skærm med et menneskeskabt indhold med alle sine begrænsninger... Vågn op - Barndommen genudsendes ikke!
|
Gæst |
#1652016-09-26 19:44Jeg er enig i pædagogikken i Steinerskoler at vente med Ipads og IT til 4 og 5 klasse |
Gæst |
#1662016-09-26 19:55Fordi jeg synes, barndommen er for kort til at børn skal sidde med digitale stressfaktorer mellem hænderne, i stedet for at "lege i livstræets krone" |
Gæst |
#1672016-09-26 20:55Jeg har skrevet under, fordi det er så vigtigt, at vi giver børnene de bedste muligheder for at udvikle sig. De bedste muligheder får de, når daginstitutioner giver dem nysgerrig læring, der i form og indhold svarer til deres udvikling. Det er daginstitutionerne, der har forstand på det - ikke kommunalbestyrelsen. Hvis det er godt og vigtigt, så kommer det på daginstitutionernes initiativ. Mødet med tidens modeluner og teknologiske stade kan børnene få så mange andre steder og på tider, hvor læring ikke er det vigtigste. Mange børn er såmænd allerede inden de kommer i daginstitution mere iPad-kyndige end mange kommunalbestyrelsesmedlemmer, der stadig ved hvordan man bruger en blyant til at redde båndsalat i et kassettebånd. |
Gæst |
#1682016-09-27 05:31Fordi jeg er målløs! Børn er også trætte når de kommer hjem efter dagtilbud og det er her de ofte kommer til at sidde in-aktive med fx iPad. Hvorfor skal det så påduttes ALLE institutioner ?! |
Gæst |
#1692016-09-27 10:33Jeg synes ikke at IT skal tvinges ind i institutionerne, da jeg ikke ser det som en forudsætning for at børnene klarer sig godt senere hen i livet. 1) Børn i den alder bør introduceres til basal motoriske adfærd, til sociale relationer og til sociale værdisæt. Det er i den alder at grundstenene for ens værdisæt etableres. Det får man ikke igennem IT. 2) De udsættes rigeligt for IT derhjemme, så de er ikke nødvendigvis bagud på den front, når de starter i skole. Og hvis de er en smule bagud, så lærer de det hurtigt. Værdisættene derimod, de indlejres i de første leveår, inden de starter i skole. Derfor bør fokus være på det i institutionerne og hos forældrene. It er en færdighed og ikke en kompetence - og det siger sig selv, at kompetencer er sværere at opbygge! |
Gæst |
#1702016-09-28 01:39Fordi jeg syntes det skal være op til den enkelte daginstitution at vælge om de vil have elektronik til rådighed for børnene. Jeg mener at de første 6-7 år af et barns liv skal leves i den virkelige verden- computere og iPads osv er nemme at lære at bruge når det bliver nødvendigt. |
Gæst |
#1722016-09-28 13:58Mange danske børn, især de mindste er ikke udviklede nok til at kunne lære udelukkende ved brug af IT. Det kræver høj udvikling at kunne omsætte det til 3-dimensionelt i praksis hvor alle sanser er med. Det kan man som udgangspunkt ikke forvente små børn er i dag. Derfor er det nødt til at være både IT og praksis, hvilket jeg tænker vil fungere meget fint med nogle timer i daginstitution uden IT og med IT når de kommer hjem. Når det er sagt er politikeres grundlæggende ide ikke forkert, de glemmer bare at tage højde for, at det i praksis ofte er mængden og balancegangen der er afgørende, hvor hele det politiske setup er bygget på det stik modsatte. |
Gæst |
#1742016-09-28 22:20Børn har absolut ikke godt af iPad mm De har godt af at mærke jorden græsset lugte føle deres omgivelser og se mennesker i øjnene |
Gæst |
#1752016-10-15 07:35Jeg har underskrevet, da jeg mener, det bedste for børn er at være fri for Ipads i deres institutionsmiljø. Jeg mener, det er vigtigt for børn at bevæge sig, søge fællesskaber samt være nysgerrige på hinanden og naturen. Jeg oplever, at brug Ipads virker isolerende for det enkelte barn, samt at det kan nedsætte barnets lyst til at opsøge leg og andre børn. Dette mener jeg ikke er sundt for børns udvikling og trivsel. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1781 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1674 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1408 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
664 Oprettet: 2024-11-11
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2375 Oprettet: 2024-10-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
556 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
400 Oprettet: 2024-11-16
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
372 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
336 Oprettet: 2024-09-30
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
269 Oprettet: 2024-11-22
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
175 Oprettet: 2024-11-21
Rikke Cramer Christiansen
154 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
149 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Behold billedkunst i 1.klasse
5389 Oprettet: 2024-03-27
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
107 Oprettet: 2024-11-14