Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv..

Gæst

2016-02-07 09:44

Jeg har selv været det igennem og kommunen var der ikke for mig.

Gæst

2016-02-07 15:30

Det må aldrig ske igen. Kort sagt

Gæst

2016-02-08 10:41

Jeg skrev under, fordi jeg føler så meget med de 4 piger.
Det er frygteligt, hvad de er gået igennem i deres barndom og det er næsten ikke til at forstå, at de er kommet ud på den anden side, som de er.
Godt de 4 piger har haft hinanden og fantastisk at de har mod til at stå frem og kæmpe deres sag og sørge for at sådanne sager kommer frem i lyset, for desværre er de 4 piger jo langt fra de eneste, som har været udsat for sådan en barndom.
Jeg håber, at Slagelse kommune kommer til at give dem en KÆMPE erstatning og håber at de mander sig så meget op og giver pigerne tid til en snak, hvor de kan stille deres spørgsmål og fortælle dem, hvad de har på hjertet.
Jeg ønsker pigerne alt godt i fremtiden. I fortjener kun det bedste og håber I må få en masse lykke fremadrettet og dette gælder selvfølgelig også til alle andre, som har været udsat for lignende barndom. Håber I også har mod til at stå frem, så kommunerne kan komme til at bøde for deres omsorgssvigt.

Gæst

2016-02-08 12:22

Jeg synes at det er en forfærdelig sag, sådanne noget må ikke ske, der er så mange ansatte rundt omkring i Kommunerne, til at varetage opgaverne, jeg tror at det sker i alle Kommuner, så selvfølgelig skal der være en straf for kommunale ansatte, samt erstatning for dem som er udsat og Deres familier.

Gæst

2016-02-09 17:16

Jeg har prøvet noget lignende.. Kommunerne er for langt ude de var børn forhelvede, prøvede og intet hjælp at hente!! Hva fanden er det for en forskruet verden!!

Gæst

2016-02-14 19:29

Er farmor til to tvangsfjernede mindre årige børn. Har forsøgt at få en kontakt til dem det sidste år men kommunen nægter dem samkvem med biologiske familie, vi har siden fået lov til at sende gaver til højtider men igennem kommunen. Håber de sover godt om natten

Gæst

2016-02-14 23:58

Jeg mener at reglerne omkring plejefamilier, institutioner osv skal strammes gevaldigt op. Ikke kun set i lyset af denne sag, bare generelt. Der skal mere uddannelse til, både på den ene og den anden side af bordet.
Jeg har selv været anbragt i plejefamilier, der mere eller mindre heldige...

Gæst

2016-02-15 09:19

Det er simpelthen uacceptabelt at kommunen venter på at sagen bliver forældet! Disse piger fortjener alverdens støtte og lykke! Mit hjerte føler med dem!!! ❤️
Merete petersen

#84 Re: forældet

2016-02-27 08:36

#1: Bette Sonja Poulsen -  

Typisk at kommunen påberåber sig sagen forældet. 

Hvad med pigerne?, er deres sår på krop og sjæl, så også forældet og glemt ?  Nej nej det vil præge deres liv hele livet.

Håber de får en kæmpe erstatning , det får de brug for , til at komme nogenlunde igennem, den traumatiske opvækst. 

Tænker at kommunen , nu prøver at lægge låg på , men de skal stå ved deres ansvar, de har svigtet og ladet de børn sejle deres egen sø.

Mvh Merete

Gæst

2016-03-30 05:55

Fordi det er vigtigt kommunerne fatter deres ansvar..

Gæst

2016-04-07 16:28

Disse piger skal have en undskyld. Ingen børn skal behandles som disse. Ingen

Gæst

2016-04-08 07:55

fordi jeg selv har været anbragt på Godhavn i 1960-61

Gæst

2016-04-15 22:30

Jeg giver jer uden tvivl min støtte og underskrift piger i er så stærke allesammen blev ved med det og kør sagen helt i bund både For at lette en smule på jeres sorg selvom det er svært og for at andre børn ikke oplever det i har oplevet knus og kram fra en søster❤️
Ayten Caglar

2016-04-15 22:31

Jeg giver jer uden tvivl min støtte og underskrift piger i er så stærke allesammen blev ved med det og kør sagen helt i bund både For at lette en smule på jeres sorg selvom det er svært og for at andre børn ikke oplever det i har oplevet knus og kram fra en søster❤️

Gæst

2016-04-16 05:18

Jeg vil hermed give min støtte til de udsætte børn - hvor kommunerne har fejlet!
Ønsker alle jer som har mærket det uhyggelige svigt - alt det bedste med jeres sager i fremtiden.
Held og lykke ❤️

Gæst

2016-04-16 20:59

Fordi dette SKAL ikke og BØR ikke ske i Danmark !!! Tænk en gang hvad der ellers bliver brugt masser af energi og penge på

Gæst

2016-04-21 05:52

Fordi jeg synes det er vigtigt at sende et signal om, at staten er ansvarlig for at de regler de har udstukket bliver overholdt og hvis ikke skal staten gøres ansvarlig.

Gæst

2016-04-21 10:57

Var selv anbragt på "Godhavn" i 5 år. Det var i 1960'erne

Gæst

2016-04-21 22:30

For at retfærdigheden skal ske fuldest

Gæst

2016-04-22 05:04

Tænk at det skal være et spørgsmål om økonomi. At det er det der bremser politikerne i at sige undskyld.
De skulle skamme sig.
Kan kun sige stakkels alle dem der har været anbragt i helvede :-(
Elisabeth
Gæst

2016-04-22 11:23

Jeg synes det er godt og på sin plads, at Danmark tager ansvar for alle de mennesker som livet er ødelagt for på grund af overgreb fra voksne mennesker og det er på tide, at nogen. tager ansvaret med at hjælpe disse ofre, hvor livet blev til et helvede, men hvor man blot skulle tie eller blive yderligere straffet for noget grusomt, som barn fra en "voksen"........ Hvad er det for et sygt samfund.

Desuden er jeg ikke nogen gæst men en der har levet 60 år i helvede i dette skønne velfærdssamfund kaldet Danmerk

Gæst

2016-04-30 15:28

Fordi jeg selv har det tæt inde på livet. Nordfynskommune handler overhovedet ikke. På trods af utal af underretninger

Gæst

2016-05-04 01:33

14 hispitaler og institutioner I min barndom .

Så dø da system uden kærlighed og død over Jesu bibel løgne . Må kærligheden vinde over .

De 3 monoteistiske rædsels teologiske møg tekster

Gæst

2016-06-08 12:35

Fordi de mennesker der har levet i dette helvede, skal anerkendes og have oprejsning!

Gæst

2016-06-12 23:42

I så veludviklet land som Danmark er det grotesk at vi ikke har mestret "endnu" med årtiers erfaringer, "pøsen" økonomi, mer uddannelse og oplysning til mv, at havde bedre system til at tage vare på udsatte børn og unge