Red Legeland i Aarhus
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Red Legeland i Aarhus.
Gæst |
#12015-12-15 12:24Legelanf er et helt igennem fantastisk sted. Et frirum for forældre og børnene. |
Gæst |
#22015-12-15 13:07Legeland var et SKØNT sted at komme, da mine børn var små. Det skal den nuværende og kommende generation af aarhusianske børn OGSÅ opleve!!! Legelandet skal bevares!!!! |
Gæst |
#32015-12-15 14:03Legeland har levet tumultarisk siden Huset blev lukket. De fleste der var på huset er genhuset på godsbanen og egentlig til det bedre, men legeland har levet lidt hemmeligt siden Huset lukkede. Hvor ville det være dejligt hvis magien for børnene blev holdt i live og hvis legeland fik nogle gode lokaler plus løn til den nuværende pædagog der passer på det !! Når jeg tænker på hvor mange penge der f.eks. bliver kastet ud til, jobkonsulenter, eksterne konsulenter i kommunen og tryksager, så er en årlig løn til en pædgaog et greb i lommen. Come on Aarhus ! |
Gæst |
#42015-12-15 15:18Legelandet er et unikt sted som har eksisteret så længe at det ikke kan fjernes uden at der vil komme et stort tomrum og tab af et mødested for flere tusinde familier igennem tiden. Dette sted er det eneste af som slags og har med sin historie en stærk intigritet. Kulturen omkring legelandet skaber gode rammer for familie uanset baggrund og resourcer. Legelandet skaber en god ramme for alle familier til leg, samvær og relationer og det er en fordel for familier som af forskellige grunde kan have brug for lidt ekstra! Lukkes legelandet, lukkes et samlingssted, lukkes legelandet mister Århus kommune noget af sin kulturel historie. Lukkes legelandet bliver legeglæden slukket! |
Gæst |
#52015-12-15 17:00Mine børn bruger legeland! De forældre der passer deres børn hjemme mangler muligheder i Århus som Legeland. Vi sparer kommunen for et anseeligt beløb ved ikke at benytte daginstitutioner. Hvis de gør sig lidt umage kan de sikkert godt finde pengene til at drive Legeland videre . |
Gæst |
#7 Som forældre der selv passer vores barn de første 2 år har legeland været uundværligt.2015-12-15 17:21jeg har svært ved at se det økonomiske argument, når det drejer sig om en stilling. Derudover synes jeg det er ærgerligt, at man tilsyneladende ikke påskønner det store personlige engagement, der er lagt i stedet, som gør det helt specielt. |
Tommy |
#82015-12-15 20:25Dokk 1 har kostet 2 milliarder. ....Og nu vil kommunen lukke Legelandet. Det er helt ude af proportion.. Legelandet har en dejlig nærværende og imødekomme energi som ikke findes andre steder. |
Gæst |
#92015-12-15 20:32Der bliver sparet SÅ lidt! Og Aarhus mister så meget ved at lukke denne skønne lille oase, hvor børn og forældre mødes på tværs af kultur, nationalitet og sociale lag. Stedet er unikt og det er vanvittigt at spare på noget der i den grad giver mangefold tilbage hvad der investeres i det. Besparelsen vil knap kunne mærkes i kommunekassen. |
Gæst |
#102015-12-15 21:20Så der bevares et hyggeligt sted hvor både voksne og børn føler sig godt tilpas og inspireres til leg indendørs .. |
Gæst |
#112015-12-16 04:19Jeg og min lillebror kom i Legeland som børn i 80'erne. Det er et magisk sted, som kun har givet os gode minder, og som gør Aarhus helt unik. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor man ikke vil støtte sådan et kreativt frirum for børn... |
Gæst |
#122015-12-16 06:26Bevar legelandet - et unikt frirum for børn i Aarhus. Det er et ubeskriveligt fantastisk sted, som mine børn holder meget af. Og Marete som driver stedet gør et flot stykke arbejde.... I må ikke lukke det!!! |
Gæst |
#132015-12-16 07:01Legeland er et magisk sted, og jeg har nydt at komme der som barn og nyder i dag at have mine egne børn og deres legekammerater med. Der er plads til både børn og voksne, og det er en unik perle, som må bevares! |
Gæst |
#162015-12-16 19:36Jeg er selv kommet i legeland da jeg var barn, er i dag 31. Det er et helt fantastisk sted og har en masse dejlige og positive minder derfra. Stadig et sted jeg indimellem snakker om, og ville ønske der var et ligende og så unikt sted i København. Opfordre alle jeg kender til at give dette 2 sekunders opmærksomhed. |
Gæst |
#172015-12-16 20:34Fordi legeland er et unikt sted. Mine to drenge på 2 0g 4 år elsker det. Det er rigtig godt for hjemmegående hvor børn og voksende kan mødes.Godt med sådan et sted så man få en lille oplevelse i hverdagen. |
Gæst |
#182015-12-16 22:33Fordi min datter og barnebarn bor i Aarhus og benytter, sammen med mange andre mødre og børn, Legeland rigtig meget. Jeg ser billeder og hører om alle de skønne ting de laver der. Det vil være synd og skam at nedlægge sådan et dejligt sted. |
Gæst |
#202015-12-17 15:31Legeland er et sted hvor min datter og jeg kan lege, slappe af, være kreative og spise sammen med andre børn og deres forældre. Alle ved, at de første år er afgørende for børns udvikling. Legeland er et sted, hvor min datter kan udforske sine sanser og lege frit i et miljø der er stimulerende, trygt og rent. Legeland er også et sted, hvor vi kan tale og lege med andre forældre og børn. Begge dele er vigtige for både voksne og børn. Som udlænding har Legeland ikke bare givet mig godt indblik i den danske kultur, men også mange nyttige oplysninger om alt fra børneernæring og soverutiner, til viden om lokale forhold herunder pasning og skolegang. Meretes mange års erfaring og viden er uden sidestykke, og det har været et sted, hvor jeg har kunnet spørge om råd og vejledning. Merete er altid klar til at svare på mine spørgsmål, og hun gør det uden hverken dom eller kritik. Hvis jeg ikke havde dette fristed som tilflytter, ville min integration i det danske samfund og kultur har været ti gange vanskeligere. Vi føler os hjemme i Legeland, hvilket skal forståes som, at uden Legeland ville min datters første år være mindre farverige, sociale og kreative. Det vil også have hæmmet min integration i dansk kultur betydeligt, fordi det har åbnet mange muligheder for at møde andre familier, og opleve andre måder at være på og tænke på. Det vil være et stort tab for området og fremtidige generationer af børn, hvis man afskediger den person, som har skabt Legeland men denne helt særlige kultur. For tilflyttere som mig, der forsøger at gøre Danmark til deres nye hjem ved at deltage i dansk kultur, har stedet givet mig en unikt mulighed for at have en bred berøring med mange mennesker med forskellige baggrunde. |
Gæst |
#212015-12-17 15:37Jeg skriver under fordi Legeland er en fantastisk mulighed også for bedsteforældre til at være sammen med deres børnebørn under inspirerende og hyggelige rammer. Håber virkelig det fortsat vil være en mulighed |
Gæst |
#222015-12-17 19:15Jamen, neej.... Legeland må IKKE lukke! Det er et helt særligt pædagogisk sted, som børnefamilierne i Århus ikke kan undvære og man kan ikke drive alt på frivillig basis, kvalitet og gode tilbud koster penge, find et andet sted at bespare ! I forvejen synes jeg at Århus er et fattigt sted i forhold til byens udendørslegepladser og nu skal Legeland så osse afvikles. Stop det! Har tit undret mig over at der ikke er en legeplads i Rådhusparken ! Og hvad sker der med annagades legeplads, mon den kommer igen? Mølleparken er der en legeplads der? Og iøvrigt skal alt ikke handle om stort og flot byggeri på havnen, men gerne det alternative og det er legeland, så politikere , kig det budget igennem igen og find en måde at bevare legeland på, inkl personalet. |
Gæst |
#232015-12-17 22:07Legeland er det mest eventyrlige sted for børn og barnlige sjæle. Det er unikt, sanseligt og helt uundværlig! |
Gæst |
#242015-12-18 10:02Fordi jeg har har været glad for at komme i Legeland i mere end ti år. Unikt miljø. Stort tab for byen, hvis Legeland lukker. |
Helle |
#252015-12-18 11:59Legeland er et helt fantastisk univers for både børn og voksne. Kan ikke undværes...ikke erstattes. Har virkelig elsket at komme i Legeland med mine egne og søstres børn og har ofte manglet et sted som dette her i København. |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
2775 Oprettet: 2025-01-22
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2946 Oprettet: 2024-11-24
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2729 Oprettet: 2024-11-06
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
943 Oprettet: 2024-11-26
Sikker skolevej for Gårslevs børn
511 Oprettet: 2025-01-02
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
316 Oprettet: 2025-01-16
Bevar broen over A26/Thorstedvej
299 Oprettet: 2025-01-07
Bevar special skolen Natur og Helheds Skolen, Christiansfeld
282 Oprettet: 2025-01-17
Bevar Naturbørnehaven Boddumhus - naturtilbud til børn i daginstitutioner
262 Oprettet: 2025-01-11
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
566 Oprettet: 2024-12-30
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1572 Oprettet: 2025-01-02
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2818 Oprettet: 2024-10-02
Nej tak til “Boliger ved Idræts Alle i Bramming”
193 Oprettet: 2025-01-30
Nej til kæmpemøller nær Alken, Svejstrup og Boes
205 Oprettet: 2025-01-04
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
256 Oprettet: 2024-12-26
Walkiebanko skal bestå.
374 Oprettet: 2024-12-11
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
324 Oprettet: 2025-01-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
885 Oprettet: 2024-09-16
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
648 Oprettet: 2024-11-16
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
298 Oprettet: 2024-12-21