Afkriminaliser cannabis

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afkriminaliser cannabis.

Gæst

2015-12-13 18:04

Fordi jeg selv har smerter og udtrætning som muligvis kan afhjælpes med medicinsk cannabis.

Gæst

2015-12-13 18:26

Min mor har lungecancer!

Gæst

2015-12-13 18:30

(English)
I am an American that is a permanent resident of Denmark. I am writing in English because it is my native language, and I can write better than "hvis jeg tale dansk".
I suffer from CPS (chronic pain syndrome), muscle cramps, insomnia, and more. The Danish health system offers me prescriptions for codeine and morphine substitutes, pills to relax muscles, and more, basically inducing Doctor prescribed addiction and expensive solutions to a pensioner while knowing I won't get relief but my liver, stomach and more get ruined as I wait to die.
In California I have a prescription for marijuana (which is NON-addictive and takes care of all my illnesses), which is costing much less and more pleasant to take.
This prescription is worthless in Denmark, as it is not legal here. Not only that but I would run the risk of being deported should I choose to disobey the law (which I will not do, as I would lose my family and all I love, and I will not risk that!).
So I am forced to suffer every day, for who knows how much longer, while the state decides if a GOD GIVEN WEED is okay for me to use as medicine!
The advantages to the State financially (reduced law enforcement costs, etc., TAXES collected, and revenues from other sources as well), and the reduced costs of medicines for everything from headaches, epilepsy, depression, pain, glaucoma, chemotherapy relief, appetite problems, sleep problems, and much more, makes it morally and ethically justifiable alone that we legalize marijuana NOW! ...For all our sakes.
Smoking marijuana since 1966, discovered why it was illegal in 1969 , expecting governments to come to their senses since 1970. DO THE RESEARCH! YOU'LL BE SHOCKED TOO!!

Thank you

Gæst

2015-12-13 18:32

Jeg har skrevet under, fordi jeg har set og oplevet, mange får det markant bedre, både her og nu og på sigt.
Jeg tænker her de alvorlige og kroniske sygdomme.
Ingen tvivl i mit sind om at her er lindring og en forbedring at livskvalitet, som ingen skal gøres kriminelle for at indtage.
-og ingen må hindre den syge i at købe og indtage dette.

Gæst

2015-12-13 18:47

Min kræftsyge mor har fået det bedre med canabisolien... Kræft forskerne på hospitalerne billiger endvidere brugen.

Gæst

2015-12-13 19:07

fordi jeg selv har enormt meget bru for det , som medicin ., da jeg har en kronisk sygdom , der giver døgn smerter , og der er ikke neoget der hjælper . jeg har en spinal stenose i rygradden , og det er smerter døgnet rundt . kh. yvonne

Gæst

2015-12-13 19:23

Fordi det kan hjælpe så mange mennesker, alt fra smerter til cancer, sclerose mm kan behandles/lindres med cannabis

Gæst

2015-12-13 19:59

Du kan ikke kriminalisere mennesker for at ryge hash.

Gæst

2015-12-13 20:25

Jeg ved at cannabis har medicinsk virkning. Jeg ved det er overdreven skræk senar and bivirkningerne Heller kontrollerede forhold end at gøre syge mennesker kriminelle

Gæst

2015-12-13 20:53

Cannabis er kun til for og gøre gavn

Gæst

2015-12-13 21:46

JA AFKRIMINALISER CANNABIS.DA DET HJÆLPER MANGE TIL ET BEDRE LIV.MVH LIS

Gæst

2015-12-13 22:35

Fordi syge mennesker skal have lov til at have et værdigt liv, hvor de kan vælge at bruge naturens medicin,istedet for alle de piller med div.bivirkninger medicinal industrien kaster i hovedt på befolkningen.
Og gøre cannabis lovligt,ville give flere penge til staten og så ville de kriminelle bander ikke behøve at slås om deres områder på hash markedet = mindre kriminalitet.
Kan slet ikke se hvorfor det ikke skulle lovligt.
De der vil ryge cannabis,gør det jo selvom det er ulovligt,så det kan da kun blive en win/win situation at lovliggøre det..
Et menneske har lov at vælge,hvad der er bedst for dem selv-UDEN at blive stemplet som kriminel!!!

Gæst

2015-12-13 22:43

Fordi, jeg ved at det bliver lovligjort når medicinal industrien er klar til at tjene penge på det. Derfor, ingen lov kan forbyde naturen i at hjælpe mennesker gratis.

Gæst

2015-12-14 02:57

På tide å avkriminalisere denne fantastisk Blomsten som så mange har gode egenskaper.
Værens vakreste Blomst vekster trygt å godt hvis den blir tatt hånd om med kjærlighet. Jeg har MS med Store smerter. Sterke medisiner som Morfin o.l er "Gift" i mine øyne,,,, få det bort å få inn Naturen!!! Pease & Love from Norway!! :)

Gæst

2015-12-14 13:55

Ryger selv hash hver dag og det har jeg gjordt siden jeg var 9 år gammel,så hvis man ryger med måde og gode maner,syntes jeg ikke længere det skal være ulovligt,ikke et døds fald er set hos hash nydere

Gæst

2015-12-14 15:45

Inger klaaborg Madsen

Gæst

2015-12-14 16:01

Jeg fatter ikke, at Danmark ikke forlængst har lært af Holland, vor man har brugt cannabis som medicin igennem flere år.

Gæst

2015-12-14 17:53

Fordi det er på tide at dem der bestemmer, ikke skal få lov til at lege bødler over mennesker og sygdomme de intet aner om, andet end pressens det er så farligt........Det er jo bare mennesker i regeringen der vil have magt og bestemme, ikke varetage voe interesser, så de gider vikke sætte sig ind i forskningen heller....bare de er kendte osv....

Gæst

2015-12-14 18:14

Fordi jeg mener det er vigtigt med en afkriminalisering

Gæst

2015-12-14 18:59

For alle de syge, der kriminaliserer sig, blot for at få et bedre liv....skal kunne købes under kontrollerede forhold.

Gæst

2015-12-15 00:15

Fordi det er det eneste fornuftige!

Gæst

2015-12-15 03:46

Fordi vi skal have legaliseret cannabis på ALLE områder

Gæst

2015-12-15 12:57

Fordi jeg har en smertesygdom, hvor cannabisolie gør en forskel.
Maibritt Simpson

#49 NemligRe:

2015-12-16 09:01

#2: -  

Nej det skal det bestemt ikke være. Det er trods alt kun en plante med gode virksomme egenskaber, det frie valg skal vi have.

Maibritt Simpson

#50 Re:

2015-12-16 09:02

#47: -  

Ja selvfølgelig skal vi det, en plante med så mange muligheder.