Giv børnene en kortere skoledag
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Giv børnene en kortere skoledag.
Gæst |
#1012015-09-05 10:11Sammen med "inklusion" er de lange skoledage en negativ spiral for de fleste. Det bliver kun elitebørnene, som får/har muligheden for at klare presset. Er det, det vi ønsker af en folkeskole. Nej vel? De unge skulle gerne komme ud af skolen, som hele børn, ikke som børn, som føler, at de aldrig slog til |
Gæst |
#1022015-09-05 10:17Skoletiden stjæler børnenes fritid, og det er noget pis at alle 3 børn skal have 2 madpakker med for at holde sig vågen og at de ikke kan passe deres fritidsaktiviteter, så er ser jo også skidt at skolen ødelægger pædagogernes arbejde. |
Gæst |
#1032015-09-07 08:13Fordi min søn slet ikk kan hænge sammen efter en normal skoledag, fordi der er så mange timer. |
Bella-Kristiane |
#104 Måske Siesta?2015-09-07 08:39Min søn har 39 lektioner i 7. klasse. Jeg må slække ud på hans tjanser, madlavning, indkøb af tøj/sko mm. |
Gæst |
#1052015-09-07 15:42Jeg er bange for, at børnene bliver skoletrætte, længe inden de kommer i gang med en uddannelse. Det er ikke motiverende for læselysten. |
Gæst |
#1062015-09-07 19:13Nødvendighed. Det her eksperiment der bliver lavet på børnenes bekostning, det vil jeg simpelthen ikke stå model til. |
Gæst |
#1072015-09-10 17:51Børnene savner rigtig meget at lege mens de børn, og det kan man ikke sige de gør nu, og jeg savner også, mere tid med dem på min SFO inden de skal hjem, :0( |
Gæst |
#1092015-09-11 06:38Fordi at som far og pædagog kan jeg ikke være med til at man ødelægger vores børns skole tid og fritid. Og at vi pædagoger skal tvinges ind i skolen så vi ikke kan lave vores kærne opgave godt nok. Det er sådan jeg føler det. |
Gæst |
#1102015-09-16 08:55Min datter er så træt.. går i anden klasse hun har sindsyg mange lektier og magter ikke mere skole efter skole |
Gæst |
#1122015-09-23 07:22Jeg underskrev fordi jeg er af den klare overbevisning, at ingen børn har brug for eller gavn af at være i skole så mange timer hver uge. De har brug for at være børn, de har brug for at lege, for at kede sig, være kreative. De kan ikke - ligesom voksne - holde koncentrationen i så mange timer. Hvilket betyder at for manges vedkommende, så bliver lektiercafeen en time, der blot skal overståes, fordi man simpelthen ikke orker mere. Det betyder så, at der udover den lange skoledag også skal laves lektier derhjemme. Jeg synes det er en trist barndom. Lad dem være børn! |
Gæst |
#1132015-09-23 07:37Fremragende initiativ! Godt gået. Mange hilsner Merete Riisager Skoleordfører for Liberal Alliance |
Gæst |
#1142015-09-23 07:38Fordi jeg ser, hvor trætte mine børn er blevet, og fordi som lærer har jeg mærket på egen krop, hvor frustrerende det er, når man skal undervise uden ordentlig forberedelse! |
Gæst |
#1152015-09-23 16:09Jeg skrev under fordi, jeg ikke kan se sammenhængen mellem børnene skal blive klogere som følge af et øget antal timer. |
Xxx |
#1162015-09-23 19:27Fordi min ældste har tre gange så mange sygedage, har måtte droppe alle fritidsaktiviteter og mistet glæden for at gå i skole. Hun går i 5. |
Gæst |
#1182015-09-23 20:29Skolereformen er en stor spareøvelse og endnu et klassisk eksempel på, hvor ringe føling Christiansborg har med den virkelige verden. En uhørt fornægtelse af faglig ekspertise og al sund fornuft og logiske sammenhænge. Folkeskolen er på katastrofekurs og det må STOPPE NU . |
Gæst |
#1192015-09-23 22:50Jeg arbejder som pædagog i både skole og SFO, og kan se hvor svært - især de mindste - har det efter kl. 12. De er helt "skæve i låget" når de kommer kl. 14, og der er ikke tid nok til at til at få rigtig fat i dem, få dem til at falde til ro og tilegne dem nogle solide sociale kompetencer. |
Tanja Andersen |
#1202015-09-24 08:48Det handler ikke kun om, at børnene har nogle lange dage. Det handler om, at de enkelte lærere skal presses til at varetage op imod 30 lektioners undervisning (nogle endda flere), som de hverken helt eller halvt kan forberede, og hvor det er en absolut umulighed at leve op til de meget høje forventninger i forhold til målstyret undervisning. - Herunder den meget vigtige evaluering, der både er løbende og afsluttende og bruges som grundlag for det næste forløb. Dertil kommer alle de mange øvrige opgaver en lærer skal nå i løbet af en arbejdsdag. Uforberedte lærere giver dårlig undervisning. Undervisning uden mål giver ingen mening. Meningsløst og uforberedt undervisning er spild af danske skattekroner. Sæt nu timetallet ned og giv lærerne en reel chance for at nå tingene. Regeringen har jo før vist, at de er villige til at blande sig i overenskomstmæssige forhold: Så gør det lige igen. Og denne gang sikre jer, at lærerne har en minimumstid til forberedelse og evaluering og ikke bare ligge det ud til, at det er kommunernes ansvar at sikre sig, at skolelederne sikrer sig, at lærerne kan nå deres opgaver. Det kan vi ikke, og når vi siger det, så får vi at vide, at vi bare skal arbejde anderledes uden nogen kan fortælle os hvad det indebærer andet end at det er nødvendigt at "gå på kompromis" og "ikke stille så høje krav til ens undervisning"....Kom ind i kampen, kære folkevalgte. Er der sådan vi når reformens mål om, at alle skal blive så dygtige som de kan? Et eksempel fra mit eget liv er, at når jeg har løst mine øvrige (forventede) opgaver og levet op til krav i forhold til elevplaner, så har jeg i gennemsnit under 2 timer om ugen til at forberede mine 23 lektioner (er ansat i en kombinationsstilling 75%/25%), der fordeler sig på 8 forskellige forløb, der skal evalueres fra gang til gang. Hvordan skal jeg på 15 min. kunne forberede 2 lektioner og tage hensyn til differenticering og hvornår skal jeg lave min langtidsplanlægning fx. årsplanen eller det enkelte forløb? Dertil kommer alle de uforudsete opgaver: Forældre-samarbejde, en opgave udstukket fra ledelsen (lav lige skema for fokusdage, planlæg lige skolernes motionsdag, koordiner lige skolefesten), en kollega der har brug for hjælp, en elev der har brug for at snakke, en kopimaskine der går i stå, osv. VI KAN IKKE NÅ DET - OG DET ENESTE STED VI KAN FINDE TIDEN ER I FORBEREDELSEN AF UNDERVISNINGEN. Eneste fordel er dog, at når undervisningen er så ringe, så sparer vi tid på at evaluere, for det giver slet ikke mening alligevel. Og så kan man få tid til at gøre madkundskab rent (for det er jo en helt naturlig læreropgave) eller skrive en håndfuld mails til de forældre, hvis børn ikke trives med lange skoledage om, at de lige må tage en snak med deres barn om, at det altså ikke er okay at stikke af fra undervisningen, kaste med madder eller sparke en kammerat! Hvis I derimod har et godt bud på, hvordan vi rent faktisk skal nå disse opgaver, så meld det endeligt ud. Hvis I ikke kan, kunne I så ikke bede kommunerne om at fortælle skolelederne det, så de kan fortælle os det? Der må jo være nogen, der kan komme med en løsning - min er, at man giver eleverne kortere skoledage med mere kvalitet |
Gæst |
#1212015-09-24 15:31Jeg mener ikke børn bliver klogere af mange timer, men sf indholdet sf de timer de har. Det vil give mere mening af have flere timer med to lærer - så ALLE børn blev udfordret og set i løbet af en dag ... Lektiefri skole...??? Hvorfor ?? Som forældre modstået man sammenhæng til skolen og ungerne ligefrem ØNDKER lektier !!!! |
Gæst |
#1242015-10-05 16:26Som mor til fire (heraf to skolebørn) ser jeg med gru hvordan reformen dræner børnenes energi. For et halvt år sden tog vi konsekvensen og flyttede børnene til en friskole. Trist, når vi har allermest lyst til at støtte folkets skole. Håber for alle landets børn, at reformen trækkes tilbage - ellers er vi nok ikke de eneste, der flytter børnene til en privatskole... Gør nu noget ved sagen! |
Gæst |
#1252015-10-05 18:43Jeg er lærer og har egne erfaringer i forhold til elevernes trivsel og indlæring. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4335 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2266 Oprettet: 2024-11-24
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1403 Oprettet: 2025-01-02
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
313 Oprettet: 2024-12-30
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
278 Oprettet: 2024-12-15
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
266 Oprettet: 2024-12-11
Walkiebanko skal bestå.
259 Oprettet: 2024-12-11
BEVAR Centerhallen i Lillerød
835 Oprettet: 2024-10-28
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
238 Oprettet: 2025-01-02
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
231 Oprettet: 2024-12-21
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2166 Oprettet: 2024-11-06
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
476 Oprettet: 2024-11-28
Sikker skolevej for Gårslevs børn
189 Oprettet: 2025-01-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
542 Oprettet: 2024-11-26
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
179 Oprettet: 2024-12-03
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
131 Oprettet: 2024-12-26
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
128 Oprettet: 2024-12-18
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Hjemmepasning i Lolland Kommune med tilskud
108 Oprettet: 2024-12-12
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6187 Oprettet: 2024-11-19