Skovbørnehaverne på Frederiksberg
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skovbørnehaverne på Frederiksberg.
Gæst |
#262015-08-30 09:26Vi har også vores yngste i skovbørnehave og nyder den robusthed som vores dreng på knapt 4 år udvikler. Har svært ved at se hvor og hvordan de 200 børn i børnehuset ved søerne skulle være hvis skoven skulle lukke ? Så skal det jo bygges og ledige pladser er det vist ikk mange af på frb. C |
Gæst |
#282015-08-30 20:05Forest kindergarten is what Denmark is all about. I proudly showed pictures of our girl in the forest to friends and family, saying: "This is why we live in Denmark…" And this is the reason we waited to be in Spiloppen, and were so glad when we finally got a place. The saving the council claims it can make is also overstated as it includes savings they will make anyway when making cuts, irrespective of keeping the forest part. This is NOT what I voted for when I supported Conservatives to continue leading the municipality. If they were honest and open in their plans to voters during the election I would NOT have voted for them. Our children have the pay the price for poor spending elsewhere. |
Gæst |
#292015-08-31 05:08Fordi jeg gerne vil bevare skovbørnehaverne. Også selvom det måske bliver dyrere at have sit barn der. Er fortørnet over at jeg som forælder ikke er blevet informeret om den mulige nedlæggelse. En uge før beslutning skal træffes kommer det Gravhundens forældre for øre. |
Gæst |
#302015-08-31 16:32Fordi mit barnebarn er glad, tryg og får opfyldt sit behov for frisk luft og udviklingsfyldte aktiviteter hver dag! |
Gæst |
#312015-08-31 18:07Fordi det går mod alt hvad det enkelte barn har brug for... Det er på tide at se på Længere sigt og ikke nu her løsninger ... Al forskning viser at udebørnehaver udvikler hele mennesket i alle retninger ... Hvorfor lukke noget som peger i det positive ... |
Gæst |
#332015-08-31 19:18Vi har en dreng som inden for det næste år starter i skovbørnehaven Himmel og Hav. (En pige på 5 måneder som vi har samme ønske for). Vi valgte institutionen af denne grund da vi ønsker at vores børn som bor og opvokser i byen har en hverdag udenfor byen. Vi kommer begge fra Hus og have i mindre byer. Men har valgt at bosætte os på Frederiksberg da vi synes Frederiksberg rummer en masse kvaliteter. Herunder væsentligt muligheden for skovbørnehave! Synes det er chokerende så meget vi sparer på vores børn, al forskning på området viser at de første leveår er så uendeligt vigtige. Det er vores børn som inden for kort tid skal tage over efter os. Jo mere vi investere i dem, jo mere får vi jo nok igen. Det er der vel ingen som kan være uenige i... Håber virkelig at tiden snart er moden til at se i øjnene at vi må passe bedre på vores små mennesker, så de får de bedst mulige kort på hånden! Det gavner jo os alle i den sidste ende. Umiddelbart tænker jeg at de færre sygedage som børn (samt forældre og søskende hertil) i skovbørnehaver har kan opveje den eventuelle mer pris det koster at drive skovbørnehaver. Håber virkelig ikke at lukningen bliver en realitet! Med ønsket om fortsat at kunne vælge skovbørnehaver på Frederikeberg i fremtiden, Rikke Bredkjær |
Gæst |
#352015-08-31 21:13Stigende antal biler og trafik fra broerne gør luften i København usund for små børn især. |
Gæst |
#362015-09-01 07:17Da jeg selv er mor til en dreng på 5 år og bosiddende i Rudersdal ligeledes lærerstuderende og med forhenværende studiejob i børnehave som er en gammel villa med dejlig æblehave til. Så ved jeg vigtigheden af at disse børnehaver eksisterer. børnene i Rudersdal har jo i mange tilfælde gåafstand på 5 minutter til dejlige skov med søer og rigt dyreliv. De har adgang til store åbne legepladser med både træer og bakker man kan rulle på. Skovbørnehaver er så utroligt vigtige så børnene i København kan få lov at opleve naturen ,ikke kun som noget man en sjælden gang gør brug af men som et helle i hverdagen ,som noget de selv er en del af og får en relation til. |
Janne Elander |
#372015-09-01 07:59At have et skovbørnehavebarn er at have et aktivt, glad og levende barn. De er meget sjældne syge, de ignorerer dårligt vejr for at komme ud og lege, de er kreative da de finder på lege uden hjælpemidler, bare ved brug af naturens elementer. Tag ikke denne mulighed for os med børn på Frederiksberg. Frederiksberg er et skønt sted at være, men med små børn er det nu dejligt at kunne give dem muligheden for også at opleve den STORE natur og ikke kun parkerne, som er smukke men ikke vilde. BEVAR skovbørnehaverne for bybørnene. Lav istedet en ny kørselsaftale med busfirmaerne, så I kan spare de omkostninger. |
Gæst |
#382015-09-01 09:01Det vil være et kæmpe stort tab for vores børn, hvis de mister deres skovbørnehaver! Vi mennesker er egentlig skabt til udeliv, derfor giver det et løft til børnenes trivsel at komme ud og være i kontakt med naturen - skovbørnehaverne er en gave til vores børn!!! |
Gæst |
#402015-09-01 09:21Børn i byen skal have muligheden for at vokse op "med/i skoven", som jeg selv har gjort. Desuden får jeg muligvis selv et barnebarn, der skal vokse op i København. |
Gæst |
#412015-09-01 11:27Hvad er fordelen i kroner og øre at bybørn jævnligt kommer ud i skoven og lærer og mærker på naturen? Og hvis transporten er et stort økonomisk problem, så kan man vel finde en måde at effektivisere den på. |
Gæst |
#432015-09-01 13:11Fordi jeg syntes det er alt for dårlig at Kommune Og Stat laver sådan en gang lort , til fordel for alle disse fremmede som kommer her op. det er det alle disse penge går til i stedet for. Børn skal man bevare i stedet for. Kh. M.H |
Gæst |
#442015-09-01 16:02Fordi jeg selv arbejder i en børnehave der også dagligt kører glade børn i vores skov børnehave. Jeg er rystet er vi en af de udvalgte ? |
Gæst |
#462015-09-01 17:31Jeg har selv gået iskovbørnehave (i Gladsaxe) for 28 år siden og det var en fantastisk barndom med natur og fantasi!! |
Gæst |
#472015-09-01 17:57Vores ældste blev aldrig glad for vuggestuen - for mange børn, for meget indetid, for meget larm, ingen plads til fordybelse i egen leg. Efter de første seks uger i skovbørnehaven havde vi fået et helt andet barn: glad, rolig, motorisk på højde med de andre børn. Tag ikke skovbørnehaven fra vores yngste der skal starte til februar! |
Gæst |
#492015-09-01 20:09Har selv i næsten 40 år arbejdet i små institutioner, hvilket jeg foretrak frem for store. Især med tanke på børn med særlige behov, er det vigtig at hverdagen er overskuelig og alle kender alle - både børn, forældre og pædagoger. |
Gæst |
#502015-09-01 20:14Jeg har fem børn. De to yngste har gået i skovbørnehave. De var stort set aldrig syge. De har været / er meget harmoniske og de er blevet ualmindeligt selvstændige, kreative, og velfungerende. Deres tre ældre søskende fungere også godt, men de ser alle op til deres to yngste super-søskende. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2258 Oprettet: 2024-10-02
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1240 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
417 Oprettet: 2024-11-04
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
359 Oprettet: 2024-10-29
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
351 Oprettet: 2024-11-11
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
294 Oprettet: 2024-11-07
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
287 Oprettet: 2024-11-06
BEVAR Centerhallen i Lillerød
283 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
293 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
186 Oprettet: 2024-11-04
Behold billedkunst i 1.klasse
5365 Oprettet: 2024-03-27
Stop med at investere vores fælles pensionspenge i våben til Israel!
4886 Oprettet: 2024-07-19
Rikke Cramer Christiansen
129 Oprettet: 2024-11-02
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
123 Oprettet: 2024-11-09
Vi skal have bus 9A tilbage!
718 Oprettet: 2024-10-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
120 Oprettet: 2024-10-24
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
747 Oprettet: 2024-09-16
Ekstraordinær Generalforsamling FGK