sporjylland.dk
- Underskriftindsamling
- Underskrifter 1 844
- Diskussion
- Statistik
- Fortrolighedspolitik
- Ekstra Synlighed
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen sporjylland.dk.
Gæst |
#262016-01-17 18:30højhastighedstoget skal ikke køre ind gennem byer, men følge motorvejsnettet, og gøre det nemmere at komme til og fra stationen for hele byens borgere og ikke kun cityborgerne. Desuden skabe nemmere parkering ved station end den nuværende hovedbanegård. |
Gæst |
#272016-01-27 22:55Aarhus H skal ikke flyttes. Den ligger perfekt, hvor den er. |
Gæst |
#282016-01-28 09:00Den nuværende placering er håbløst forældet - stammer fra togenes barndom, da Aarhus var meget mindre. Forslaget ved E45 er det helt rigtige. |
Gæst |
#292016-01-28 14:57Der er dagligt lange køer i byen. Til tider kan det tage en halv time at komme fra Strandvejen og nord på igennem byen. Tilsvarende er andre veje indenfor ringvejen mere eller mindre blokeret. Parkering ved banegården er mange gange umuligt. Udnyttelse af dele af banelegemet mellem hovedbanegården og ringvejen og videre ud er oplagt for at skaffe bedre tilkørselsforhold til byen |
Gæst |
#332016-01-28 20:20Tak til Jørgen Chistensen for endnu et fremragende indlæg! Alle ønsker en god fremtid for Århus med blandt andet flere indbyggere, men uden en flytning af banegården vil denne udvikling flytte til mere visionære byer! |
Morten Aa Kjeldgaard |
#34 Ny Arhus H og Master plan for trafikken i Jylland2016-01-28 20:34Når nu man alligevel skal igang med at bruge mia på offentlig trafik, hvorfor så ikke tage alle faktorer med. Pt diskuteres det fortsat om der skal bruges et par mia på en ny lufthavn i Aarhus, hvis man dropper dette helt og sikrer et godt trafikalt knudepunkt uden for Aarhus ( ja let banen skal så føres der ud og opgraderes til øget drift mod syd og nord) så kunne man med den nye tog plan sikre kort rejse tid både til Aalborg og Bilund, der er i forvejen 2 veldrevne lufthavne som har et godt og højt service niveau, og ingen tror vel for alvor på at Jylland kan bære 3 "internationale " lufthavne. jeg boede selvbi skanderborg til november 2015 og kunne se den store trafik til banegården - i min verden jan folk ikke tvinges i offentlig transport, de skal lokkes med god og tilgængelig service. Altså flyt Aarhus h ud, opgrader let vane i Aarhus og Vejle (forbindelse til Billund) - Aalborg er i forvejen foran og har planlagt tog helt ud til lufthavnen med motorvej lige til døren og gode parkerings muligheder
jeg savner en helheds plan og ikke en diskution emne for emne. |
jørgen christensen |
#35 Re:2016-02-02 21:42 |
Gæst |
#362016-02-08 20:32Det er da totalt umuligt at lægge sådan en bane klos op ad folks hjem og på den måde stavnsbinde dem. De arme mennesker kan jo ikke flytte uden at miste en masse penge. |
Gæst |
#37 Re:2016-02-11 07:45ja, måske for de 60.000 der bor indenfor Ringgaderne, men ikke for den øvrige del af befolkningen i Aarhus og resten af den østjyske befolkning, der jo også skal have glæde af de kommende højhastighedstog. |
Gæst |
#38 Re:2016-03-04 08:12Ja måske for de 60.000 der bor indenfor Ringgaderne, men ikke for alle øvrige aarhusianere og resten af befolkningen i Østjylland |
Gæst |
#392016-05-04 05:58Det glade vanvid med linieføring over Solbjerg og bro over Vejle fjord. Og så det eneste rigtige ved en ny banegård i Aarhus Vest. |
Gæst |
#412016-10-11 16:58Jeg kan simpelthen ikke forstå at man kan finde på at brage et spor igennem byer til stor gene for indbyggerne samt ødelægge naturen på denne måde. Ud til E45 med toget og forbered samtidigt E45 til en udvidelse således den bliver 3 sporet til vejle. Det må give mening at samle disse projekter i stedet for at lave den her og der. |
Gæst |
#432016-11-12 08:02Fordi jeg synes det er en logisk løsning. Der kommer ikke færre til Århus selv om banegården er udenfor byen, vi kan nok lettere få besøg fra Herning området. Det sparer også minutter fra Århus til København , hvor man endda kan få betalende kunder med på turen. Det er let at køre hurtigt når man kun stopper få steder, og tiden så skal bruges på at nå frem til toget. |
Gæst |
#442016-11-12 08:27Det er helt oplagt, at Aarhus H skal flyttes ud til E45, så togtiden kan afkortes med 20 min., for alle de, der skal videre nordpå.Samtidig vil det give gode muligheder for parkering, som idag er meget problematisk ved Aarhus H. Idag er der folk, der kører til Skanderborg, for at kunne parkere, men Skanderborg ST. skal nedlægges. |
Gæst |
#462016-11-12 13:57Jeg foreslog at Århus H blev udflyttet for 15 år siden. Århus H er en blindtarm, der forlænger tiden for moderne togdrift i DK. Hvis togrejse skal være et alternativ til bilkørsel fra eks. Ålborg eller Randers til København, så skal sækbanegården i Århus nedlægges og så kan man undgå den enorme udgift til at ændre den gamle Århus H banegård. Når man kan tage bilen til god p-plads ude ved en ny banegår vil flere sikkert tage toget og letbanen skal naturligvis forlænges derud. Det vil sikkert også bedre økonomien i den letbane der økonomisk ser ud til at blive en katastrofe. |
Gæst |
#482016-11-13 07:53Fordi det er helt oplagt, at toget ikke skal køre ind til Aarhus, men stoppe ved E45 . Det vil afkorte turen nordpå med 20 min., og det er vigtigt for de passagerer, der skal nordpå. Transporten til Aarhus kan forgå med trolley busser, og vigtigt er det, at Bruuns bro ikke skal hæves, med store omkostninger for butikkerne. |
js |
#49 flyt banegården2016-12-03 15:33Flyt banegården Jeg er helt enig i Nils Ellif Hansens indlæg 16/11 om Win-Win-situationen ved at flytte banegården. Nu får Aarhus en oplagt mulighed for at rette fejlen, som Aarhus Byråd med rådmand Würtz i spidsen gennemtrumfede, med elektricificeringen af Aarhus H. De to løsninger BaneDanmark foreslår, bliver meget dyre måske 1 mia kr., og vil i byggeperioden, om muligt, gøre trafiksituationen i Aarhus endnu mere kaotisk . Ser man lidt fremad, er det spild af Togfondens og borgernes penge. Specielt må det for byerne nord for Århus, være svært at acceptere, Aarhus som en sækbane. Nyt er, at regeringen har sagt klart nej, til yderligere støtte til Aarhus Letbane. Rådmand Würtz, jeg tror du elsker Letbanen mere end den gamle Hovedbanegård, så hvis du får BaneDanmark til at finansiere en letbane til den nye Hovedbanegård, er det en win-win-situation med mulighed for et gratis shuttlebane til E45 og parkeringspladser og måske også nye cykelstier. NB: en sidegevinst kunne blive, at den planlagte Marselistunnel, som regeringen også har sagt nej til, nu i stedet kan blive afløst af en billig vej til havnen gennem banegraven, hvis behovet stadigvæk er der ? |
jørgen |
#50 Elektrificering af Århus Hovedbanegård2016-12-03 15:38Det er gået hen over mit hoved, at elektrificering af Århus Hovedbanegård, åbenbart er vedtaget i Togfonden ? Hvis ikke, mener jeg at den ny banegård skal bygges ved E45. Kan det passe, at rejsende til byerne nord for Århus, har accepteret, at de i al fremtid, skal bruge 20 min., på at vende på sækbanegården i Århus. ? Kan det passe, at Togfonden vil bruge 1 milliard i Århus, der forsinker de rejsende nordfra med 20 min, når der tales om at bruge 7 milliarder på en bro over vejle fjord, der kan spare de rejsende fra Århus for 10 min. Samtidigt er det visionsløst for Århus, at de fleste århusianere skal rejse ind i Århus, for at rejse med tog ud af byen, og omvendt når vi kommer hjem. Århus har kaotiske trafikproblemer i midtbyen og ingen parkeringspladser til de togrejsende. Hvis kaosset, om muligt kan blive større for trafikanterne i Århus, så må det blive under en evt. ombygning af Århus H. Den milliard som elektrificering af Århus Hovedbanegård koster, bør i stedet bruges til en nye banegård, med parkeringspladser ved E45, og en letbane ( shutteltog) herfra og til Århus H. Det er der visioner i for Århus. Det vil blive en ægte Win-Win-situationen for Århus og Togfonden ! |
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4316 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1758 Oprettet: 2024-11-24
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
469 Oprettet: 2024-11-28
BEVAR Centerhallen i Lillerød
833 Oprettet: 2024-10-28
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
276 Oprettet: 2024-12-15
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6183 Oprettet: 2024-11-19
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
239 Oprettet: 2024-12-11
Walkiebanko skal bestå.
225 Oprettet: 2024-12-11
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
189 Oprettet: 2024-12-21
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
749 Oprettet: 2024-11-22
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
182 Oprettet: 2024-12-30
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
175 Oprettet: 2024-12-03
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2611 Oprettet: 2024-10-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
476 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2064 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
462 Oprettet: 2024-11-17
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
118 Oprettet: 2024-12-18
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
114 Oprettet: 2024-12-26