Bevar Sønderho feriekoloni

I mange år har Sønderho Feriekoloni huset skolebørn på lejrskoler, feriekoloni og sociale arrangementer. Nu lukker den ned som en konsekvens af Esbjerg Kommunes budgetaftale 204-2027.

I disse uger drager masser af Esbjerg-børn afsted på årets feriekolonier til Sønderho og Rendbjerg. MEN, men, men... de bliver også de sidste børn i Sønderho. For vores omsorgsfulde kommune har valgt at lukke for dette tilbud efter næsten 120 års tradition. Fremover kan vi ikke sende børn på feriekoloni og vi kan ikke tage vores 3. klasser med til Fanø.

Jeg underes (igen og igen) over den kommunale prioritering, når man ser hvordan eleverne vokser af det deltagende fællesskabet, ansvaret (med fx. madlavning, fællesture mm.) og at man ikke ønsker at give vore børn de store oplevelser vi kan give dem i en så unik natur som Nationalpark Vadehavet byder på.

Er det kun mig der synes det er trist og gerne vil kæmpe en sidste kamp for at redde Sønderho feriekoloni? Bør vi ikke sammen prøve at få byrådet til at skifte mening i 11. time?

Hjælp mig med at samle underskrifter, så vi kan udfordre kommunen en sidste gang på, at bevare Sønderho feriekoloni.

Troels Haas
Lærer, forældre og...
en af mange voksne med barndomsminder fra en sommerkoloni!20220922_152617.jpg

Troels Haas, lærer ved Esbjerg kommune    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive accepterer jeg, at Troels Haas, lærer ved Esbjerg kommune vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Vi viser ikke dit postnummer offentligt online.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: