Stop besparelserne på specialområdet - Trekløverskolen i Randers

Stop besparelserne på Trekløverskolen – vores børn fortjener bedre

Kære Randers Byråd og borgere,

Som forælder til et barn på Trekløverskolen i Randers ser jeg med stor bekymring på de besparelser, der i øjeblikket truer vores børns fremtid og udvikling. Besparelserne rammer ikke kun skolen økonomisk, men også børnenes trivsel, læring og det pædagogiske miljø, som er helt afgørende for deres fremtidige succes.

Trekløverskolen er en skole med en stærk pædagogisk profil, hvor både faglighed og inklusion vægtes højt. Denne skole har gennem årene skabt trygge rammer for elever med særlige behov, hvilket har været afgørende for deres udvikling. At skære ned på de ressourcer, der er med til at løfte disse børn, er en direkte svækkelse af skolens muligheder for at tilbyde den rette støtte og undervisning.

De planlagte besparelser vil medføre færre lærere, større klasser og mindre tid til den enkelte elev. Hvordan kan vi forvente, at vores børn skal trives og udvikle sig i et miljø, hvor lærerne er overbelastede og har mindre tid til den nødvendige forberedelse? Det er både urimeligt og uansvarligt at presse vores undervisere til det punkt, hvor kvaliteten af undervisningen uundgåeligt forringes.

Børn er fremtiden, og det er vores ansvar som voksne at sikre, at de får de bedste forudsætninger for at klare sig godt både fagligt og socialt. Besparelser på skoler som Trekløverskolen kan få vidtrækkende konsekvenser for eleverne – og i sidste ende for samfundet som helhed.

Jeg opfordrer jer derfor til at tænke jer grundigt om, før I gennemfører yderligere besparelser på vores skoler. Hvis vi ønsker en bedre fremtid for vores børn og for Randers, er det nu, vi skal investere i dem – ikke skære ned.

Marlene Møller
Forælder til barn på Trekløverskolen i Randers

Ved at underskrive accepterer jeg, at Marlene Møller vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: