Drop opdelingen af undervisningsfag på KP's læreruddannelse

Kommentarer

#1

Jeg kan ikke få matematik udskoling, da det ikke bliver oprettet alligevel (selvom vi fik det ændret efter en kamp med ledelsen). Derudover har jeg søgt geografi og biologi, men de er nu begge sat udelukkende kun i UV3 (dette var ikke tilfældet før) så nu er jeg reelt set tvunget til at skulle ud i at søge et 4. Fag. Derudover er jeg ligesom andre måske interesseret i idræt, men da det nu også åbenbart udelukkende er UV2 er det ikke muligt at nå at læse det op, da næste kursus ligger i februar-april 2024.

Niels Feddersen (København, 2023-04-18)

#6

Synes det er åndssvagt, når der mangler lærere i naturfag og tysk, og jeg selv ønsker religion og samfundsfag, som er I samme pulje

Anne-Sofie Palmgren Kjær (Frederiksberg, 2023-04-18)

#7

Dårlig kommunikation fra kp til de studerende hele vejen rundt, og den her nye ordning ikke er optimal.

Marie Rasmussen (Vanløse, 2023-04-18)

#9

Dårlig beslutning og umulig kommunikation

Thies Hoeft (København, 2023-04-18)

#11

Solidaritet med medstuderende og utilfredshed over udannelsen.

Sebastian Vendelbo (København S, 2023-04-18)

#12

Jeg skriver under, fordi jeg syntes vi er blevet udsat for utrolig mange ændringer siden start på uddannelsen. For at støtte dem der bliver ramt direkte og understrege, hvordan beslutninger som denne og manglende begrundelse heraf skaber dårlig trivsel.

Louise Jørgensen (København N, 2023-04-18)

#13

Jeg skriver under fordi det ikke kan være rigtigt at KP gentagende gange ændrer på vores uddannelse og så uden at sige noget. Derudover er der mangel på lærer med en den naturvidenskabelige profil, og muligheden for at få en sådan profil er ikke længere muligt.

Camilla Nielsen (Brndb, 2023-04-18)

#17

Jeg ikke kan få den fagkombination, som jeg drømmer om, for at blive en glad, og inspirerende lærer.

Sofie Stürup (København N, 2023-04-18)

#19

ledelsen og vejledere har rådet mig til at vælge to naturfag. Nu er denne kombination ikke længere mulig og i mellemtiden er idræt blevet umulig for mig at læse op, da jeg i så fald skal starte på det efter sommeren og mangler det på B-niveau. De har taget mig i røven...

Joakim Lindh Jensen (København, 2023-04-18)

#20

Det berører ikke mig, men jeg er enig i klagen

Ida Trier (København NV, 2023-04-18)

#21

Jeg skriver under, fordi jeg nu ik kan få mine fag, og vi har intet fået at videre af ledelsen på KP, først efter vi har valgt vores fag

Rune Duarte (København N, 2023-04-18)

#25

Jeg kunne godt tænke mig to naturfag men dette er ikke muligt.
Ledelsen har givet grundet at der ikke er nok der vil have det og det derfor ikke økonomisk kan svarer sig.
Hold skal være over 25 elever for at det kan betale sig siger ledelsen

Julie Kjærgaard (hillerød, 2023-04-18)

#26

Jeg kunne ikke være mere enig med Anemones opslag og har selv været nede og snakke med ledelsen!!

Jeg er nået dertil hvor jeg overvejer at søge orlov for UV2

Caroline Laybourn (København N, 2023-04-18)

#27

Jeg er utilfreds og demotiveret over KP's handlinger

Jonas MacDonald (Valby, 2023-04-18)

#29

Jeg skriver under fordi jeg er træt af en flydende uddannelse. Vi tvinges til kun at vælge mellem de fag der er valgt til 2. uv. på trods af, at vi fik at vide vi ville få N/T som uv 2

Mie Borum (Frederiksberg, 2023-04-19)

#30

Jeg skriver under fordi jeg er utilfreds

Luna Mollebro (Rødovre, 2023-04-19)

#31

Ledelsen yder for dårlig kommunikation

Cecilie Nielsen (Vanløse, 2023-04-19)

#34

Kp sejler rundt. Dårlig koordineret, ikke gennemtænkt og alt for forhastede beslutninger i forhold til den nye studieordning

Håkon Jarl Snerle (Kbh, 2023-04-19)

#40

Jeg ønsker også at skifte hold men det kan jeg desværre ikke da der ikke er nok hold

Berivan Deveci (Ishøj, 2023-04-21)

#45

Det kan ikke være rigtigt, at man ikke kan lave en naturvidenskabelig profil, når der er stor efterspørgsel efter dem. Det er en ommer.

Liam Villeza (Kastrup, 2023-04-24)

#47

Det også påvirker mig. Jeg ville gerne have en naturfaglig fagpakke med biologi og fysik. Det kan ikke lade sig gøre og det påvirker både min motivation til at fortsætte studiet og min fremtid som lærer

Jakob Jensen (Søborg, 2023-04-24)

#48

Jeg skriver under, da jeg er utilfreds med, at alle de naturvidenskabelige fag ligger som UV3

Katja Jensen (København SV, 2023-04-24)

#49

Jeg skriver under, fordi det skal være muligt, at kunne træffe beslutninger om ens uddannelse på et oplyst grundlag. Dette er ikke tilfældet, når reglerne ændrer sig undervejs og med tilbagevirkende kraft.

Amanda Andersen (København, 2023-04-24)

#51

Det er super umotiverende for os som studerende og sætter en stopper for vores fremtids drømme.

Kickie Joy Sandager (København, 2023-04-24)

#52

Fordi det er gået ud over min fremtid som naturfagslærer. Jeg har fået fjernet muligheden for at få en fagpakke med STEM fagene.

Otto Tramontana (København, 2023-04-24)

#53

Mine studievenner lider under dette

Jack Tudborg Wander (Glostrup, 2023-04-24)

#55

Det ikke giver mening at placere alle naturfaglige fag i samme gruppe når der er en kæmpe mangel på undervisere i de pågældende fag!

Karin Hintze (Farum, 2023-04-24)

#57

Jeg er træt af at vi ikke selv kan vælge og manglende information og er træt af jeg ik kan få geografi og biologi

Nikolaj Halling Kristensen (Bagsværd, 2023-04-24)

#59

Jeg har kun fået min første prioritet, da jeg åbenbart havde valgt alle tre fag indenfor UV 3.

Rikke Ladefoged (2760, 2023-04-24)

#64

Kp's ledelse skal have øjnene op for hvad der foregår på deres uddannelse. Det er meget uhensigtsmæssigt

halfdan sørensen (københavn, 2023-04-24)

#65

Jeg ikke kan få et eneste af de fag jeg valgte, som undervisningsfag 2.
Jeg havde valgt, musik, biologi og madkundskab.
Jeg kan nu kun få et af fagene, og har valgt musik, hvilket betyder at jeg ikke bliver underviser i det naturvidenskabelige fag, biologi, som der ellers skulle være mangel på lærere i…!

Anna Kaspersen (København S, 2023-04-24)

#68

Jeg ikke har fået muligheden for at få det fag der har understøttet meget af min motivation for uddannelsen

Frederik Krog (Holte, 2023-04-24)

#69

Det en vigtig sag! Og alle burde ha ret til at få de fag de ønsker

Aida Kazemkhani (Albertslund, 2023-04-24)

#71

Det er grotesk, at begrænse en uddannelse, som der er så stor efterspørgsel på, både når det kommer til studerende men også færdiguddannede. Det er ikke længere den uddannelse, vi søgte og kom ind på i sommers.

Rasmus Nielsen (Hvidovre, 2023-04-24)

#72

Jeg syntes ikke at det kan været rigtigt at man ikke har mulighed for at uddanne sig, med en ren naturfaglig linje. Specielt når det netop er de fag folkeskolen efterspørger.

Jonas Nielsen (København, 2023-04-24)

#73

Jeg skriver under fordi jeg står i den situation at jeg faktisk kun kan få 1 af mine tre prioriteter, da de alle, til min overraskelse, kun bliver udbudt som UV3. Dette fremgik dog ikke da de fremlagde valg af fag? Jeg vil gerne have både tysk og h&d og min 3 prioritet var biologi, og synes da det er alt for dårligt jeg kun kan få ét af mine ønskede fag, plus jeg i sidste ende ikke kan blive den lærer jeg gerne vil. Har derfor måtte vælge et UV2 fag, som jeg ikke kan se mig selv undervise i. Var det ikke meningen det skulle være en uddannelse, hvor man kunne bliver lige den lærer man gerne vil?

Ida Andersen (Hvidovre, 2023-04-24)

#75

Jeg skriver under, da jeg ikke kan få dansk uv3 indskoling, og for de andre, som heller ikke kan få deres ønskede fag.

Ruwayda Bashir (København, 2023-04-24)

#77

Fordi det er åndsvagt når der er mangel på netop de lære

lau nielsen (København Ø, 2023-04-25)

#83

Jeg er enig med mine medstuderende, omkring opdelingen af fagene.

Rune Sehested Hansen (Brønshøj, 2023-04-25)

#84

Det ikke er retfærdigt.

ceyda ekici (Ishøj, 2023-04-25)

#85

Jeg er ikke selv påvirket af måden fagene er fordelt på. Dog synes jeg, det er for ringe, at der ikke kan blive uddannet lærere med en naturvidenskabelig profil på Danmarks største læreruddannelse, når der er så stor mangel på lærere med netop den fagpakke.

Tobias Helms (København, 2023-04-25)

#86

Jeg kan ikke få natur/teknologi samtidig med fysik/kemi

Søren Ebbesen (København V, 2023-04-25)

#91

Jeg synes at det er for dårligt, at man ikke kan uddanne sig naturvidenskabelig, da det blandt andet er det dom mangler ude i folkeskolerne.

Freja Finnerup Schmidt (Campus Carlsberg, 2023-04-25)

#92

Det ikke kan være rigtigt at vi ikke bliver informeret om ting, før de træder i kraft.

Karina Søbroe (Lynge, 2023-04-25)

#103

Jeg er leder på en skole og kan mærke, hvor svært det er at få uddannede naturfagslærere. Jeg er samtidig i familie med en lærerstuderende, som har gjort mig opmærksom på den opdeling af fagene, der er lavet. Det virker helt forkert, at det ikke er muligt at læse naturfag på både uv2 og uv3 (matematik kombineret med 2 naturfag), når nu der er så stor mangel på disse lærere på vores skoler.

Alice Jensen (2680, 2023-04-26)

#105

KP inddrager og lytter ikke nok til de studerende. Det virker paradoksalt, når vi ved at medbestemmelse øger motivationen…

Jakob Knust (Nørrebro, 2023-04-26)

#108

Jeg syntes det for langt ud at jeg ikke kan få lov at få de naturvidenskabelige fag, da min passion ligger inden for de naturvidenskabsfaglige fag og jeg ikke vil kunne se ideen i at vælge fag jeg ikke er interesseret i at undervise i.

Jacques Hansen (København s, 2023-04-27)

#109

Jeg skriver under fordi lærer skal have de fag de vil have

Peder Christensen (Ferritslev, 2023-04-27)

#113

Jeg mener det på ingen måde giver mening, at man ikke kan tage en naturvidenskabelig profil som lærer.
Da vi som naturfaglige lærere, skal arbejde tværfagligt mellem geografi, Fysik/Kemi og Biologi når vi kommer ud på arbejdsmarkedet.
Der udover bliver man nød til at se realistisk på virkeligheden, da vi formentlig kommer til også at skulle undervise i de andre naturfag, selv om man kun har fx. Fysik/Kemi på sin profil.
Desuden er der mangel på naturfaglige lærere i vores folkeskole, så kan ikke se, hvorfor vi ikke skal uddanne flere af dem og mere kompetente lærere til at påtage sig denne gerning.
Så i bund og grund, virker det til, at denne beslutning fra KP ingen sammenhæng har med den virkelighed vi skal ud i.

Jullius Hansen (København S, 2023-04-27)

#114

Fordi jeg synes det er for dårligt at der ikke er klare retningslinjer fra skolen og dette kan få store betydninger for vores job når vi er færdiguddannet

Cecilie Olesen (Valby, 2023-04-27)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...