Mod nye ejendomsvurderinger
Kommentarer
#1604
Det er et dybt urimeligt forslagNielsen Gitte (Hellerup, 2023-04-20)
#1606
Det ødelægger landet. Bare fordi man bor på landet er man jo ikke rig.Marlene Ølgod (Varde, 2023-04-20)
#1614
Mange små hobbylandbrug ikke vil kunne bære den økonomiske merudgift og dermed nedlægge dem.Mads Petersen (Faaborg, 2023-04-20)
#1615
Vi bliver også ramt af dette vanvidMaiken Andersen (Ansager, 2023-04-20)
#1618
Det bliver umuligt for fritidslandmænd og små jordbrug at blive boendeElse Kolding Nielsen (Værløse, 2023-04-20)
#1620
Jeg skriver under da jeg er helt uenig i de nye kategoriseringer af landfjendommeInga Madsen (9370, 2023-04-20)
#1621
Fordi det vil ødelægge den danske natur og biodiversitet.Der er behov for små landsteder for at holde de små samfund kørende.
Mikkel Nielsen (Eskebjerg, 2023-04-20)
#1622
Det er skammeligt og direkte ødelæggende for natur og menneskelig trivselDavid Friisholm (Brædstrup, 2023-04-20)
#1625
Jeg bor på et lille husmandssted. Jorden er solgt fra på nær 4 hektar. Det er 2 små trekanter på hver sin side af en vej. Det har vi lavet skov med buske, frugttræer eg og bøg. Ja og alt det andet. En lille oase som alle gerne vil have. Vi har selv plantet og passet arealet. Troede det var i tidens ånd. Bioversitet osv.så kan vi nu bare se til at små steder med natur ikke er det vi vil. Huset usælgeligt🥵så en ruin mere, hvor synes jeg det er en skam. 🥵🥵
Kurt Jensen (Sommersted, 2023-04-21)
#1628
Fordi det her bare er en mulighed for endnu en gang at opkræve mere i skatLasse Gandløse Hansen (Regstrup, 2023-04-21)
#1630
Det er fuldstændig vanvittig lovgivningVi skal ikke have flere kæmpebrug men tværtimod flere små meget diverse brug til alles fordel også ejernes
Sven Andresen (4243 Rude, 2023-04-21)
#1632
Jeg bor på landet og elsker den frie natur.Maria Cuthbert (Odense nv, 2023-04-21)
#1635
Min kostald er landbrug, ikke en pragtvilla. Mit kvæg går på græs, ikke plæner.Det politikere kalder landbrug, kalder jeg industri.
Gitte Ramsby (Harndrup, 2023-04-21)
#1637
Jeg bliver selv berørt af denne tåbelige vurdering. Har en nedlagt landejendom med 6 tdr land til. Det er hestehold på stedet. Det kan da ikke være rigtig bare fordi man har et lille landsted, skal straffes.Det er jo helt absurd det de har gang i. De kvæler de små landsteder.
Tanja Petersen (Ruds+Vedby, 2023-04-21)
#1642
Det er nødvendigtTrine Norenmann (Ryomgård, 2023-04-21)
#1643
loven mangler nuancer og tilgode ser primært stordrift i landbruget, som man prøver at komme væk fra. Naturen betaler prisenJens Stål Højmark (Bryrup, 2023-04-21)
#1646
Fyn kaldes Danmarks køkkenhave og der er så mange fine gode initiativer. Det er vores fremtid. Vi har en landejendom med en mindre jord der er pt. bragtlagt med henblik på at dyrke økologisk og evt. biodynamisk.Christina Mellgren (Ringe, 2023-04-21)
#1647
Jeg er ikke enig at min ejendom ikke er landbrugSteen Henningsen (Taastrup, 2023-04-21)
#1648
Det er fuldstændig hul i hovedet, og sender folk ud af der huse/tvang økonomiskBelinda jensen (Låsby, 2023-04-21)
#1649
det er urimeligt rvatMerete Skov-Hansen (Tølløse, 2023-04-21)
#1650
Jeg ønsker de “ små” også skal have mulighed for at have glæde af de små naturpletter. Det er ofte i Udkantsdanmark så det giver liv i området.E Madsen (8981 spentrup, 2023-04-21)
#1652
Jorden har altid været dyrket, nu er den forpaktet ud.Leif Jepsen (Slagelse, 2023-04-21)
#1660
det berøre mange små virksomheder, og det genrelle liv på landet, i en meget negativ retningMaj-Britt og Carter (Viborg, 2023-04-21)
#1662
Resultatet vil være at man affolker "udkantsDanmark" endnu mere og al den natur der er lavet på de små ejendomme vil blive styrket fra og drevet intensiv landbrug på for fremtiden.Peter Nilsson (Regstrup, 2023-04-21)
#1663
De nye ejendomsvurderinger for små landejendomme er ufolkelige og kun til gavn for storbønder, der vil få bedre mulighed for opkøb af de små landarealer. De nye vurderinger vil på kort sigt kunne ødelægge landkulturen, landskabet og dets diversitet under en tid med recession, hvor vanlige smålandhusholderes livsstil i stedet behøver langtidssikring.Marianne Larsen (4652 Hårlev, 2023-04-21)
#1667
Mange af mine bekendte og familiemedlemmer vil blive hårdt ramt af at gå ned til almindelige ejendomme.Rikke Friis Bentzon (Odense, 2023-04-21)
#1669
jeg også er driver et lille landbrug ca 9 Hektar, men korn og græs, men bliver nu sat til ejerbolig med stor haveErnst Jensen (3320 skævinge, 2023-04-21)
#1674
Det er dybt uretfærdigt.Sandra Nielsen (Ringsted, 2023-04-21)
#1675
Jeg synes det er urimeligt. Et ønske om bevare den danske natur smuk og fuld af dyreliv.I dag er der ikke ret mange små landmand tilbage og slet ikke ret mange som kan leve af det eller bare have det som hobby men til glæde for mange andre i form af smuk frodig natur eller køb af deres kvalitetsprodukter.
Ikke alle ønsker et liv i byen med tætte naboer, tæt trafik, støj og forurening over alt man går. Giv i stedet de små landbrug en håndsudrekning for at bidrage til et mere økologi og biodiversitet. Det er trods det vi har brug for for at bekæmpe det store co2 udslip vi udleder i dk og verden over
Annika Villadsen (9700, 2023-04-21)
#1677
Jeg selv har landejendom og ikke er enig i de nye vurderingerChristina Worm (Viuf, 2023-04-21)
#1679
Ejendomme på landet bliver umulige at sælge og blive boende i - dvs tvangsauktion.Grethe Keller Andersen (Hårby, 2023-04-21)
#1680
Jeg er selv ramt af den nye vurdering. Plantet fredsskov, lavet sø, eng som brag har 7 skotsk højlænder, men mangler intensiv korndyrkning med kemisk hjælpemidler.HP Vestergaard (Oddense, 2023-04-21)
#1681
Der mangler en kategori der hedder ekstensive landbrug. De nye vurderinger af små landbrug forhindrer naturgenopretningsprojekter og gør det umuligt for dem der ønsker at drive ekstensive landbrug at købe og umuligt for dem der ejer ekstensive landbrug at sælge.Janni Thuesen (Møldrup, 2023-04-21)
#1682
Synes disse nye vurderinger er uacceptable.Annie Worm Jespersen (Vejle, 2023-04-21)
#1683
Jeg selv bor på et lille nedlagt landbrugBetina Poulsen (9500 Hobro, 2023-04-21)
#1684
Denne regering er til at kaste op overVi skal svare på 14 dage og de vil have 10 uger
Tak METTE
Jens Villadsen (Jerslev, 2023-04-21)
#1685
Det lyder som en klar “ups’er” fra lovgivernes side.Tina Sørensen (Skælskør, 2023-04-21)
#1689
Jeg synes at det er fuldstændig forkert. Man sætter folk fra hus og hjem og tvinger folk til byerne.Henriette Vincents (Bjerringbro, 2023-04-22)
#1690
Fordi det ikke er rimeligtMajbrit Niss (Farstrup, 2023-04-22)
#1693
Ellers har vi slet ikke råd til at blive boende 😒😒Jørgen Ravn (Viuf, 2023-04-22)
#1694
Der er en masse små landbrug som jeg mener har et vigtigt formål for naturen for de mennesker der bor der og for samfundet som helhedDorit Johansen (Them, 2023-04-22)
#1697
Det vil bevirke en flugt fra udkantsområder. Vi er allerede i problemer med kollektiv trafikL.machon Madsen (Randers, 2023-04-22)
#1699
Det vil være et stort tab for natur og biodiversitet, hvis de små udyrkede arealer bliver for dyre at have liggende.Det er netop disse arealer der er med til at skabe korridorer mellem større naturområder.
Lene Bestmann (Samsø, 2023-04-22)
#1700
Det er tyveriDamian Bajerski (Kalundborg, 2023-04-22)
#1701
Jeg skriver under, fordi- det skal være muligt at drive mindre deltidslandbrug,
- det skal være muligt at drive mindre naturvenlige landbrug,
- det skal være muligt at bosætte sig på landet og få adgang til jord,
- det skal være muligt at starte landbrug i det små,
- al landbrugsjord i Danmark ikke skal koncentreres på ganske få hænder.
David Taub Pedersen (4261 Dalmose, 2023-04-22)
#1704
Jeg ejer ikke selv hus/landbrug og lign.Men jeg mener at vores små hobby/fritid/nedlagte landbrug gør en stor indsats for at bevare noget natur i Danmark, som vores regering jo så fint har sat på dagsordenen i deres valgkampagner. Derfor giver det lige lidt mening at disse ejendomsvurderinger er kommet til.
Stine Beeson (6710, 2023-04-22)
#1705
Det er helt urimeligt at beskatte en bestemt gruppe mennesker på landet så hårdt.Lars Errebo (Roskilde, 2023-04-22)
#1707
Jeg er røget under de nye reglerMaria D Cheung (Roskilde, 2023-04-22)
#1708
Bor på en falieejet landejendom der er blevet ramt da vi kun dyrker jorden men ikke har husdyr!Margit Reimers Knudsen (Lille Skensved, 2023-04-22)
#1709
Jeg skiver under for, at de små lokale samfund ikke død ud og der kun er stor drift tilbageSøren Thim Sørensen (Roum, 2023-04-22)
#1710
Fordi det er latterligt og det ødelægger livet på landetKristian Mariussen (Ålestrup, 2023-04-22)
#1713
Fordi der er mange landbrugsejendomme som er landbrugsejendomme men som er konverteret til erhvervsejendomme.Vi har 13 hektar jord, og dyrker jorden med afgrøder så vi kan fødre vores heste: som bliver brugt til rideskole for handicappede børn, derudover så driver vi en avlsstald.
Det er en fejlvurdering!
Philip Blangsted Gertz (Ringsted, 2023-04-22)
#1722
Jeg skriver under fordi; jeg også mener at hvad der bliver lagt op til vil tvinge små hobbylandbrug i knæ. Der er flere steder der ikke generere en egentlig profit af deres arbejde men blot gør det fordi de nyder det. Hvorfor skal de beskattes for at bruge deres “fritid” på at holde deres jord som ønsket. Ser også gerne at de kan få en seperat kategori som bliver lagt op til her ved underskriftindsamlingen som ikke kvæler dem.Anders Nis Andersen (Møldrup, 2023-04-22)
#1727
Det er ikke rimeligt at man har ændret vores ejendomsstatus fra landbrug til ejerbolig.Os der bor på landet har ikke en parcelhusgrund.
Ejendommene bliver usælgelige og vi bliver stavnsbundet til vores boliger. Dermed sker der yderligere affolkning af det yderste af Danmark. Det er diskriminering med en alvorlig samfundsmæssig betragtning.
Uordentligt og ikke gennemtænkt.
Mia Frederiksen (Lille Skensved, 2023-04-23)
#1728
Jeg finder ikke denne ændring i beskatning af disse ejendomme rimelig, da den uanset en overgangsordning, rammer ejere af disse boliger hårdt på økonomien, da det vil medføre et kraftigt fald i salgsværdien. Det rammer familier med helt almindelige indkomster. Derudover kommer det på et tidspunkt hvor mange danskere er ramt på pengepungen grundet højere renter, stigende fødevarepriser, stigende energipriser osv.Nils Glasius (Egå, 2023-04-23)
#1729
Godt tiltag 💪Hans Neerup (4160, 2023-04-23)
#1730
Det vi ødelægge den diversitet i har i vores boligmasse i Danmark.Flere og fler små husmandssteder vi forsvinde da det bliver for dyrt st bo ude på landet, med der til hørende transport omkostninger mm.
Lars Michelsen (Fårvang, 2023-04-23)
#1731
Jeg tilslutter mig formålet med underskriftindsamlingenSusanne Taub (Svendborg, 2023-04-23)
#1734
Jeg skriver under fordi jeg i forvejen er bekymret for Danmarks forvaltning af vild natur. Jeg er i mod, at privatejede områder udlagt som natur bliver tvunget til dyrkning eller solgt til mere landbrugsjord.Kamilla Juul (3450, 2023-04-23)
#1736
Synes os på landet er nok presset økonomisk, ingen offentlig trafik så vi skal havde to biler, ingen fjernvarme så ofte træpiller fyr mm, mange omkostninger med bevarelse og drift men vi kan da også alle flytte ind til byen og få boligtilskud mm og jeg kan blive ved 😬Rikke Nørup Nielsen (Hadsund, 2023-04-23)
#1737
Bor på landet og planlægger at købe nedlagt landbrugMorten Larsen (Fjerritslev, 2023-04-23)
#1739
Vi er ramt af denne vanvittige omvurdering, som absolut ikke er gennemtænkt fra politikkernes side.Hanne B. Nielsen (3200, 2023-04-23)
#1740
Fordi jeg mener de nye regler og tilhørende overgangsordning er helt ude i skoven tilhørende en ejerbolig som engang var et landbrug...Christian Laursen (Allingåbro, 2023-04-23)
#1746
Jeg er meget uenig i den måde ændringen sker endda med tilbagevirkende kraft og det kan forhindre unge i at kunne købe et mindre landbrug og nogle må flytte fra deres hjem pga en vanvittig stigning i ejendomsskattenLaila Steensen Nielsen (Sindal, 2023-04-23)
#1748
Jeg synes ikke at den nye vurdering for små landbrug er gennemtænkt. Hvad betyder det for den enkelte? Hvad betyder det samfundsmæssigt og for miljøet?Tina Larsen (Hvalsø, 2023-04-23)
#1749
Jeg selv er blevet kontaktet af VurderingsstyrelsenOg jeg er overhovedet ikke enig
Heine Rasmussen (Bjerringbro, 2023-04-23)
#1751
Det er dybt urimeligt, at grudskylden bliver højere for de små jordejere. Man tager fra de små og giver til de store. Hvilket samtidig betyder mindre natur til skade for alle nu og i fremtiden.Brian Esdahl Sørensen (Hobro, 2023-04-23)
#1752
Fordi de nye vurderinger er helt skæve.Rasmus Himborg (TØLLØSE, 2023-04-23)
#1756
Fordi de nye ejendomsvurderinger uretfærdigt rammer nogle målgrupper. Hvis der skal laves nye vurderinger bliver det nødt til at blive gjort ordentligt, således at ingen ender i uheldige faldgrupper.Casper Jensen (Odense, 2023-04-23)
#1757
De nye ejendomsvurderinger giver ikke mening for naturen.Regitze Ditte Sørensen (Rønne, 2023-04-23)
#1763
For at stoppe dette vanvid!Steffen Vestergaard (7830, 2023-04-24)
#1768
Fordi jeg synes det er at frarøve manges frihed til ar have små landbrug, hvor især heste ejere nyder godt af det. Mange hesteejere får store problemer økonomisk nu.Lone Mark (Spøttrup, 2023-04-24)
#1772
En total urimelig skævvridning af en i forvejen skæv fordeling af hensyn til By og land, samt konkurrenceforvridning af værste skuffe.gunvor ejstrup (LUNDBY, 2023-04-24)
#1773
Jeg også er imod de nye ejendomsvurderingerJeanette Christensen (Vodskov, 2023-04-24)
#1774
Jeg ejer en landbrugsejendom med 4 hektarer jord til .Kim johansen (Dronninglund, 2023-04-24)
#1778
Jeg støtter projektetThorleif Deele (Brejning, 2023-04-24)
#1782
Jeg er selv blev ramt af en ejendomsvurdering fra landbrug til ejerbolig:-(Anne Windfeldt Slotsdal (Hinnerup, 2023-04-24)
#1783
Loven er urimelig, tvinger folk fra deres hjem, tvinger folk til byerne, oaser for dyreliv, biodiversitet og liv på landet ødelægges.Bente Wilstrup (Stoholm, 2023-04-24)
#1785
Vi ikke synes det er rimelig at man skal beskattes som ejerbolig i fremtiden. Vi har rigtig mange udgifter som man ikke har i byen. Blandt andet, egen kloak, egen grusvej, langt til byen, ingen offentlig transport osv..Esben Rocatis (Vinderup, 2023-04-24)
#1786
Det er ikke fair overfor de små landbrug, at skal betale så meget ekstra i ejendomsskat. Fair de skal give lidt mere. Men lad være med at lad det gå ud over hvor mam hk man har. Det er ikke sådan man skal vurdere det.Emil Møller Nielsen (Brønderslev, 2023-04-24)
#1788
Dårligt valg at affolke landzonerneJune Petersen (Lundby, 2023-04-24)
#1797
Jeg selv er blevet ramt og jeg synes den nye regel underminerer de små landejendomme på landet.. Af hensyn til klimamål og biodiversitet er det ikke godt.Jan Simonsen (Hillerød, 2023-04-24)