Mod nye ejendomsvurderinger
Kommentarer
#1202
-Endnu en forringelse af levevilkår i udkants-danmark.-En væsentlig forringelse af biodiversiteten foreligger.
-Færre fra den nye generationer vil få råd til landmandsliv
-Danskere er blevet til regeringens “skaffedyr”
Kirsten Jeppesen (Vesløs, 2023-04-17)
#1203
Ejer selv et lille landbrug, som ikke længer er vuderet til det.Allan Filtenborg (Helsinge, 2023-04-17)
#1204
Der er ikke hold i den beslutning der er blevet taget, det går ud over naturen og dem der gør et kæmpe arbejde med at bevare den og det dyreliv der er.Plus dem der vil være selvforsynende bliver også ramt.
Tina Nielsen (Toftlund, 2023-04-17)
#1205
Det er noget makværk og hvorfor skal vore politikere ødelægge verden for mennesker istedet for at sørge for at mennesker kan leve uden at skulle være bange for at skulle gå fra hus og hjem.Kim Skriver (Kruså, 2023-04-17)
#1206
Har selv en landejendomMette Ceparano (Assens, 2023-04-17)
#1210
Fordi det er helt skørt, tåbeligt, uforståeligt. Og meget mere.Mads Jakobsen (Møldrup, 2023-04-17)
#1211
Det vil affolke de små byer på landet og kvæle de små samfund. Folk må sælge deres jord for at have råd til at blive boendeKarina Mortensen (Ejstrupholm, 2023-04-17)
#1214
Det er fuldstændig vanvittigt og ikke for at sige umuligt at skaffe det ekstra ind i måneden for en mandCecilie Danevig (Assens, 2023-04-17)
#1218
Jeg ser en risiko for at livet på landet svækkes af denne udvikling. En trist udvikling.Malene Grouleff (Aarhus V, 2023-04-17)
#1219
Det er fuldstændig vanvittigt man skal godkende de laver en ændring man ikke kender konsekvenserne af. Og så er det den største skattestigning jeg endnu har hørt om til enkeltpersonerTrine Solberg (Randers nv, 2023-04-17)
#1221
Fordi jeg er en af det lykkelig ejer af en lille landejendom og for at bakke op om mine landmænd.Jakob Øgendahl (Holstebro, 2023-04-17)
#1223
Da jeg har en ejendom med 7-9 heste og ønsker ikke at have status af privat byhus, men bevare min statusMajbritt Grossmann (Toftlund, 2023-04-17)
#1227
Det kommer til at ramme osMariann Pedersen (Tylstrup, 2023-04-17)
#1229
Har dyrket alt det jord der hører til ejendommen iht EU.Bortset fra et par år hvor jeg (dokumenteret ) har været sygemeldt.
Michael Sørensen (Hejnsvig, 2023-04-17)
#1230
Der er ingen rimelighed i at en ejendom med 12 hektar skov, mose og landbrugsjord, som er købt for mange år siden, pludselig bliver til parcel med en "meget stor have". Hvis man vil lave den form for omkategoriseting, bør man i anstændighedens navn, gøre det fremadrettet og ikke bagudrettet.Lone Rasmussen (Rødekro, 2023-04-17)
#1231
Jeg har boet på mit lille landbrug i 20 år. Jeg/vi har 13 ha og hvis vi kommer under den nye lov har vi pludselig ikke råd til at bo her. Vi er pensionister begge to.Eva Henriksen (Løgstrup, 2023-04-17)
#1232
Den lov er total uretfærdigØdelægger det for de som tilvælger at bo på landet
Lissi Lynghede (Esbjerg, 2023-04-17)
#1234
Det er fuldstændig urimeligt .. og umuligt at tage stilling til når vi ikke kender tallene for hvad vi skal betale ekstra.. naturen kommer til at lide og folk må gå fr hus og hjem,samt vores ejendomme kan bliver umulige at sælgeSussie Ellegaard Jørgensen (Sorø, 2023-04-17)
#1235
Mener ikke at man skal betale et urimeligt beløb for at drive "hobby landbrug" & generelt at bo på landet.Hvad skal der ske for de mindre landsbyer med flere ejendomme der bliver ramt af dette og ikke kan få det til at løbe rundt økonomisk. Skal det bare stå øde?
Martin Knudsen (Ruds Vedby, 2023-04-18)
#1237
Jeg skriver under fordi jeg synes det er forkasteligt, hvad regeringen nu har fundet på! Jeg bor i en landsby, i et almindeligt parcelhus, og elsker området, der består ligesom mange andre steder i landet, af parcelhuse i små-byerne, en lille gård eller 2 med lidt jord til, og rundt omkring udenfor disse, ligger der både mindre og større huse, med eller uden lidt jord til, som alle steder i et eller andet omfang bliver brugt.Jeg ville blive SÅ ked af det, hvis denne diversitet skulle gå tabt, da vi alle også var forskellige ønsker og behov til der hvor vi bor.
Nogle mennesker har elsker at kunne plante forskellige ting, andre har nogle dyr gående.
Nogle mennesker elsker at bo tæt i lejligheder inde i byen, mens andre gerne vil ud på landet, hvor der er luft...
Jeg tvivler på at man inde på Borgen, har tænkt særlig meget over konsekvenserne, hvis disse ejendomsvurderinger vedtages.
Dan Sharpe (Vigersted, Ringsted, 2023-04-18)
#1239
Har selv lille landbrug ( husmandssted)Brian Hansen (Rønne, 2023-04-18)
#1242
Mod det nye lov forslag om ejendomsvurdering på nedlagte ejendommeJoan Barnes (Ribe, 2023-04-18)
#1245
Jeg skriver under fordi, at dette tiltag ikke hører hjemme i Danmark. Folk bliver stavnsbundet til deres bolig, og det kan ikke være rigtig i dagens Danmark.Rene Hansen (Roskilde, 2023-04-18)
#1246
Jeg mener ikke at der er lovhjemmel den at ændre disse vurderinger ligesom at det er helt urimeligt at påføre os en ekstra skat som denne.Nikolaj Pave (Svendborg, 2023-04-18)
#1247
Det et bare ikke okKim Poulsen (Aarup, 2023-04-18)
#1251
Jeg skriver fordi denne lovgivning er da fuldstændig urimelig og ikke god for nogen.Vi vil vel stadig gerne have mennesker til at bo på landet ?
Marianne Kristensen (Odder, 2023-04-18)
#1252
Hvis ikke vi har de små oaser rundt, mellem stor landbruget, går det ud over landbruget. Derudover dør de små lokal samfund og drømmen om at flytte ud hvor der er mere luft, plads og mulighed for hobby virksomhed (landbrug, værksted, heste avl) vil blive umulig for de fleste. Ydermere vil en stor stor del blive fanget i en økonomisk klapfælde hvor de ikke kan blive boende, men deres grund vil samtidig være umulig at sælge. Medmindre det bliver til omkringliggende stor landmænd - men det kræver at de overhovedet vil købe.Maja Jensen (Vildbjerg, 2023-04-18)
#1254
Vi skal bevare livet på landet.De små arealer er vigtige for biodiversiteten.
Ejere af de små brug bidrager i væsentlig grad til udvikling af naturen. Hvis den ændrede vurdering gennemføres smadrer man økonomien for de, der bor der. Ejendommene falder i pris og jorden bliver opkøbt af store landbrug.
Kirsten Lynge Jørgensen (Børkop, 2023-04-18)
#1259
jeg er imod agenda 2030, og anser WEF, WHO og UN som modstandere af af folket.ib kasper boskov hansen (ishøj, 2023-04-18)
#1262
Monokultur og solcelleparker på flere tusinde ha ikke er forligneligt med biodiversitet.Bevar de små oaser.
Steen Johansen (Hedehusene, 2023-04-18)
#1263
Jeg selv ejer et landsted under 5 ha.Helle SIMONSEN (Bogense, 2023-04-18)
#1264
Ejendoms vurderingerne skal være reele og ærgerligeDorte Hjelm Jensen (Nr.Alslev, 2023-04-18)
#1266
Loven er urimelig og rammer en lille gruppe hårdtPeter Janner (Gistrup, 2023-04-18)
#1269
Jeg er i mod, at man bar' ka' ændre ting på denne måde - og så fordi, at min status bli'r ændret. Det er sgu helt hul i hovedetJens Kristian Jensen (Orebo, 2023-04-18)
#1272
Jeg mener det er helt hen i vejret.Line Isaksen (8830, 2023-04-18)
#1273
De nye regler er fuldstændig ude af kontrolKatrine Lohse Jensen (Ry, 2023-04-18)
#1274
Jeg synes at det er urimeligt at man bare kan lave vores landbrug om til ejerbolig uden og have sat sig ind i hvilken type jord vi ejer der går i strid med deres egen reglerThomas Riis (Hjallerup, 2023-04-18)
#1279
Fordi skattestyrelsen har ramt helt uden for skiven med deres nye vurderingsgrundlag. Jeg bliver straffet hårdt med en hesteejendom.Jesper Holm (Fredensborg, 2023-04-18)
#1282
Jeg mener det er meget en uretfærdig behandling af de berørte !Flemming Sørensen (Hals, 2023-04-18)
#1284
Jeg finder beslutningen helt urimelig. Både aht de berørte, hvor jeg selv er iblandt, og fordi det vil være et alvorligt slag mod biodiversitetenIngrid Heintz (Birkerød, 2023-04-18)
#1286
Det skævvrider Danmark og ødelægger vores natur og små samfund.Grethe Næsby (Aars, 2023-04-18)
#1287
der skal være liv på landet - ikke alle ønsker at bo i Nordhavn o.lign.Heidi Hansen (Lejre, 2023-04-18)
#1289
Det er fuldstændigt latterligt at foldk med jord skal betragtes som byhuse.Wicki Seegelke (Åkirkeby, 2023-04-18)
#1292
Jeg er dybt uenig!!Jakobine Chemnitz (Aarup, 2023-04-18)
#1293
Det river tæppet væk under mange familier, som netop er flyttet på landet for at forbruge mindre, nyde naturen og familien.Den nye vurdering sender alle tilbage i byen og lægger jorden ud til landbrug. Stik modsat de flotte ord om natur og familie regeringen ellers bryster sig med
Tommy Sørensen (Svinninge, 2023-04-18)
#1294
Jeg kender en del der bliver amt og har svært ved at forstå hvorfor det skal ændres.Flemming Klug (Skive, 2023-04-18)
#1295
Det er bare en ny måde at få extra penge i kassen til deres krige og import af folk sydfra.De kan starte med at tage fra dem selv.
Ida Madsen (Kolding, 2023-04-18)
#1300
Jeg er ejer af en ejendom, som bliver ramt økonomisk af sådan en ændringHeine Isaksen (Tjele, 2023-04-18)
#1301
Den ændrede kategorisering af smålandbrug vil være ødelæggende både for biodiversitet og livet på landet generelt.Merete Nielsen (Årslev, 2023-04-18)
#1303
Det ikke et rimeligt og at de sim flytter på landet bliver hårdt straffet med denne regel - og de er i forvejen dårligere stillet med offentlig transport mv som man har i byerneMariann Holm (Rønde, 2023-04-18)
#1305
Bor selv på et nedlagt landbrug , samme i 20 år , nu kan vi blive nød til at sige farvel , det vil vi ikke gøre uden kamp , at sætte skatten op så man bliver nød til at flytte , er grotesk , får vi mere end vi plejer , nej , ikke mere kollektiv trafik, vejene bliver kun saltet nogle gange , vejene bliver aldrig lavet , hvor skal vi betale mere i skat , vi får mindre end andrePoul Erik Nilsson (Ruds Vedby, 2023-04-18)
#1306
Jeg er ejer af et af disse små landbrugsejendommeLiselotte Katarina Rotfeld (Herlufmagle, 2023-04-18)
#1307
Jeg er selv ramt af dette latterlige makværk, jeg har 30 dyr der afgræsser ,holder mose og enge fri for bjørneklo.Får slået vrap på 6 ha.
Slagter 15-20 dyr årligt, jeg syntes det er landbrug, det føles det også som..
Torben9 Ljungberg (VEKSØ, 2023-04-18)
#1308
Fordi biodiversitet bliver i den grad forringet, fordi store arealer bliver solgt til traditionel stor drift hvor der bliver brugt sprøjtemidlerHanne Jeppesen (Juelsminde, 2023-04-18)
#1309
Rammer skævt og I mange tilfælde de forkerteJohn Palmer Nielsen (Herfølge, 2023-04-18)
#1311
Det er vigtigt at vi bevarer livet på landet.Desuden er det godt for biodiversiteten med de små landbrug.
Ivar Tarbensen (Oksbøl, 2023-04-18)
#1313
Jeg skriver under fordi jeg her 1/1 23 har overtaget en lille ejendom på 6,5 hektar som jeg har drømt siden jeg var lille. Og forstår ikke man skal straffes for at have købt sin drøm..Daniel Poulsen (Otterup, 2023-04-18)
#1316
Det er især de små husmandssted på landet der bidrager til et rigt liv med plads til naturen, dyr og familie. Der hvor vi står nu har vi ikke brug for mere store landbrug med store maskiner og sprøjtemidler. Denne lov går i det helt forkerte retning. Det er tid til at vælge igen og STØTTE de mennesker der hjælper med at skabe en verden med nok ressourcer til de næste generationer.Lisa Keck (Nexø, 2023-04-18)
#1317
Det er en helt urimelig ekstra skat til små landejendomme. Bliver loven vedtaget, ja så er Christiansborg jo godt igang med at nedlægge yderområderne og de små miljøer der trods alt dækker en god del af landet.Erik Bruun (Tostrup, 9632 Møldrup, 2023-04-18)
#1318
Jeg skriver under fordi jeg af vurderingsstyrrelsen, bliver bedt om at godtage en ændring af min ejendoms status uden at det er muligt at gennemskue konsekvenserne af ændringen. Jeg mener desuden at det er en urimelig ændring som både får uhensigstmæssige konsekvenser for naturen på ejendommen, samt kan ende med at halvere min ejendoms værdi.Lene Dahl Rasmussen (Nykøbing Sjælland, 2023-04-18)
#1320
Der skal et bedre system til... Det bør ikke beskattes så højt, når det er udenfor byen. Der er ikke alle de goder som byhuse betaler skat for.Birgitte Rosendahl Petersen (Ribe, 2023-04-18)
#1323
Det er åbenlyst urimeligt, og ødelæggende for udkantsområder.Otto Christophersen (Valby, 2023-04-18)
#1324
Fordi det er fuldstændig langt ude.Sigrid Baatz (Langeskov, 2023-04-18)
#1325
Jeg mener at politikerne nu er gået langt over stregen for anstændighed og retfærdighed.Man affolker landet og vi skal ikke alle bo i byerne.
DET JO SYGT DET HER -SKAM JER !!!
Anette Bøge (Vejle, 2023-04-18)
#1326
Det er centralicereing, det skader biodiversitet og modarbejder de der ønsker at leve selvforsynende eller i mere symbiose med landet. Det tvinger til salg af naturrig jord til industri med monokultur.Frej Pries Schmedes (København, 2023-04-18)
#1329
Fordi jeg bor på landetAnette Nielsen (Holstebro, 2023-04-18)
#1337
Jeg er modstander af de nye ejendomsvurderinger. Udover at skabe voldsomme økonomiske konsekvenser for boligejere på landet, er der heller ikke symmetri mellem opkrævningsbeløbet og areal/brug af areal.Belinda Andersen (Boeslunde, 2023-04-18)
#1339
Jeg har en lille ejendom på landet.Ellen Hansen (Føllenslev, 2023-04-18)
#1340
At den nye ejendomsvurderingslov ikke er udarbejdet så den tager høje for om man bor i byzone eller landzonen. Loven rammer de forkerte og giver en vanvittig forhøjelse at deres Skattebetaling. Osv osvLise-Lotte Skøt Johnsen (Billund, 2023-04-18)
#1342
Man ikke skal straffe små landbrugBirgit. Nielsen (Herfølge, 2023-04-18)
#1343
Det er helt uforståeligt urimeligt at små landmænd bliver tvunget bort fra deres ejendommeMette helve (Pillemark, 2023-04-18)
#1347
Jeg skriver under, da vores ejendom har ændret status fra landejendom til parcelhus.Heidi Rodam (Nørre Aaby, 2023-04-18)
#1349
Der ikke er belæg for at vi har nogen som helst fordele de ikke allerede har beskattet på transport og opvarmning 🤬Flemming Christensen (Odense, 2023-04-18)
#1350
Jeg skriver under fordi det er en urimelig måde at opkræve ekstra skat på. Landzone har altid været lavere beskattet end byzone. Det skal der ikke laves om på.Ingrid Fjeldsted (Roskilde, 2023-04-18)
#1351
Jeg bor på en landejendom, som anvendes som mindre landbrug og jeg vil blive berørt af en stigning af ejendomsskatterTanja Aaquist (Mørkøv, 2023-04-18)
#1353
Det er helt urimelige vilkårMaria Ellinghart (Strøby, 2023-04-18)
#1354
Jeg skriver under fordi jeg finder de nye ejendomsvurderinger urimelige. Det er de fordi de, som bor på ejendomme som disse, faktisk bidrager positivt til biodiversiteten ved at lade vildthegn, små oversvømmelser, brakområder o.lign. være, så et rigt dyre- og planteliv kan udspille sig.Cecilie Lynge Bak (Børkop, 2023-04-18)
#1355
Jeg er ramt af detteTine Larsen (Årslev, 2023-04-18)
#1358
Det er jo fuldstændig sindsygt.. viser bare hvor langt væk Christiansborg er fra resten af befolkningen... yderkanterne bliver fuldstændig øde, hvis det her fis ikke stoppes..Emilie Andersen (Randers, 2023-04-18)
#1359
Jeg skriver under fordi det netop er de små landbrug der er vejen frem. Hele landbrugserhvervet burde lægges om til massevis af små brug. De kan give os varieret og sund mad, mangfoldighed i biodiversitet og dyreliv, nærhed og fællesskaber, de er klimavenlige, de er vores redning!.Heidi Steenstrup (Samsø, 2023-04-18)
#1363
Folk på landet betaler i forvejen en høj pris for vedligeholdelse af bygninger og med masser af arbejde med arealer. De får ikke offentlig kloak, gadelys, skoler, offentlig transport osv.Den forøgede skat vil gøre forskellen mellem land og by endnu størrer.
Thomas Jeppesen (6900, 2023-04-18)
#1365
Det er en skæv vridning af landejendommeClaus Koldbro (Østervrå, 2023-04-18)
#1367
Vi skriver under fordi det vil påvirke 25000 familier , hvis ejendomme ganske enkelt bliver dem frarøvet , fordi de bliver usælgelige / værdiløse . Udover dette vil mange gå fra hus og hjem gr. den større ejendomsskat . Det vil medføre menneskelige tragedier og ruin i et ,indtil nu uset omfang i Danmarks historienBritta Vestergaard Nielsen (Kjeldbjerg, 2023-04-18)
#1373
Jeg er uenig i vurderingsstyrelsens kommende ejendomsvurdering for små landbrugPalle Stabehl (Stouby, 2023-04-18)
#1374
For at støtte urimelig lovgivning på områdetJon Jakobsen (Randers NØ, 2023-04-18)
#1375
Jeg skriver under fordi jeg støtter tiltagetKatja Jensen (Middelfart, 2023-04-18)
#1376
Total tåbeligt, at dem der gør noget godt for naturen skal straffes med mere skatsøren jensen (Nexø, 2023-04-18)
#1378
Vi bliver bedt om tage stilling til vurderingen af vores landbrugsejendom, som er klassificeret til ejerbolig af Vurderingsstyrelsen, og dermed også vores fremtid (vores ejendom er vores opsparing og pension). Vi skal på baggrund af manglende/ ikke eksisterende/ ikke tilgængelige oplysninger og informationer tage stilling til om vi er enige i at være ejerbolig (med 8 Ha - landrugsjord drives af landmand resterende jord anvendes til får, heste og høns - (foruden erstatningsvandhuller til padder og et §3 område,. Natur tiltag for at forbedre og give truede dyreliv bedre levevilkår (padder, fugle & insekter)) - ud fra en ukendt faktor (ny ejendomsvurdering og prisstigning på landbrugsjord de tal kender vi ikke - foruden det et hav af spørgsmål ift. konsekvenser, lovkrav, restriktioner etc. af enten den ene boligtype kontra den anden - bank lån, forsikrings ændringer etc.)). Det siger sig selv at det er utrolig svært at vurdere om man enig i kategoriseringen eller ej, af ens ejendom, med alle disse ubekendte faktorer - og med en svarfrist på 14 dage.Birgitte & Henrik Prestov (Vig, 2023-04-18)
#1380
Det resulterer måske i at min søn og svigerdatter må sælge og flytte fra deres dejlige sted .Susanne Plett (Silkeborg, 2023-04-18)
#1383
Det skal være retfærdigtJulie Holmgaard (Storvorde, 2023-04-18)
#1384
Rammer helt skævt, og fremmer bestemt ikke biodiversitet, og livet uden for byerne.Henrik Johnsen (Vildbjerg, 2023-04-18)
#1385
Det ikke giver mening at gøre et lille landbrug til et parcelhus. Det vil ødelægge alle de små hobbybutik der i den grad bidrager til diversitet og befolkning på landet.Tine Larsen (Tølløse, 2023-04-18)
#1386
Jeg syntes det er urimeligt at dem der bor på landet og har en hobby der i forvejen kan være dyr, såsom landbrug, stutteri eller gårdbutik ikke bliver hørt og set i denne sammenhæng. Vågn op og lad være med at drive folk fra hus og hjem!Malene Søgaard (Ringsted, 2023-04-18)
#1387
Det udhuler værdi af mange ejendomme.Bliver svært at magte økonomisk, samtidig med at ejendommen bliver sværere at sælgeHenrik Andersen (VIG, 2023-04-18)
#1388
Jeg synes man smider de sne ejendomme under bussen, de er i forvejen trængte af vare og el priser. Jeg frygter tvangsauktioner og masse af tomme mindre landbrug til glæde for ingenLisbeth Lisbeth Beyer (Ribe, 2023-04-18)
#1389
DJulie Holm (Skanderborg, 2023-04-18)
#1390
Jeg skriver under fordi jeg over natten er blevet ejer af en ejerbolig i stedet for landbrugsejendomErik Noer (Karise, 2023-04-18)
#1392
Underskriver fordi jeg syntes at det er grundlæggende forkert at de mindre landbrugs ejere skal straffes så hårdt som der ligges op til. Blot med den begrundelse at landbrugsdelen ikke vægter højt nokDaniel Rødkjær (Mygdal, 2023-04-18)
#1394
Vi kan ikke alle være stor-bønder, dercskal være plads til de små… og folk bosat i byerne ansat i div styrelser skal ikke bestemme om man driver et lille landbrug eller ej - givetvis pr Google Earth billede😱😱😡😡Karina Kjeldsen (Helsinge, 2023-04-18)
#1396
Alle de små nedlagte landbrug fungerer jo nærmest som braklagte jordHenrik Hansen (4291, 2023-04-18)
#1399
At det er meget uretfærdigt den måde de vil ændre det på.Er selv i blandt de ramte.
Jan Bendtsen (Vinderup, 2023-04-18)
#1400
Det er unfair behandling af ejendomme hvor størstedelen af ejerlejligheder har hørt om det før op til påske det virker meget lysskyAt man vedtager det 30/3-2023 og allerede den 11/4 kan sende ud til samtlige landejendomme på 4 dage men ikke kunne gøre opmærksom på det til alle landejendomme fra skæringsdato 1/3-2021 og frem til 30/3-2023
Så selvom man har haft 2 år kunnen ikke oplyse om det eller ikke har villet oplyse om det men tage allerede bukserne nede
Niels jørgen Jensen (4571 Grevinge, 2023-04-18)