Svendborgsagen for Højesteret

Kommentarer

#10205

- det kunne have været mig.

(Hillerød, 2017-10-15)

#10213

Denne sag er helt forrykt!!

(Aalborg, 2017-10-15)

#10219

Fordi systemet fejler og ikke enkeltpersonen!

(Hellerup, 2017-10-15)

#10222

Fordi jeg selv arbejder indenfor samme branche, og ved hvordan hverdagen er i vires job.
Vi gør altid vores bedste, desværre spiller der mange andre faktore ind, for at det kan hænge sammen.
Du /i har min fulde støtte.

(Aalborg, 2017-10-15)

#10223

Det kunne have været mig

(Århus C, 2017-10-15)

#10226

Fordi jeg ved at det er for presset mange steder i sundhedssystemet. Køre som Sos vagt og oplever at det er urimelige forhold mange steder. Nu må det være nok.

(Haslev, 2017-10-15)

#10229

Vores sundhedsvæsen alt for længe har været alt for presset!!

(København, 2017-10-15)

#10231

#DetKuHaVæretMig!!!!

(Farum, 2017-10-15)

#10233

Jeg er bekymret for lægers fremtidige arbejdsforhold,og fordi jeg er enig i, at "Det kunne have været mig"

(København NV, 2017-10-15)

#10237

Fordi det kan ske for alle og grundig journalføring ikke er noget der tidsmæssigt kan hænger sammen i det offentlige

(Aarhus, 2017-10-15)

#10240

vi står sammen med vores læger, vi bliver alt for presset. Vi kan ikke løbe stærkere, tværdigmod er vi nød til at sætte farten lidt ned og vi har brug for flere hænder.

(Faaborg, 2017-10-15)

#10241

For patientsikkerhedens skyld så skal der bare tilføres flere midler til sygehusene.

(Rødovre, 2017-10-15)

#10246

Det er også OK at læger laver fejl og antallet af fejl ved alle stiger hvis der er for travlt - læger er også mennesker

(Glyngøre, 2017-10-15)

#10255

Det er nødvendigt!

(Aarhus, 2017-10-15)

#10256

Har oplevet fatale fejli under kræftforløb af min mor indlagt på hospitalet man gav morfin til hende som var til med patient.

(Svenstrup j, 2017-10-15)

#10258

Fordi læger er beskåret på samme måde som vi bliver beskåret i det meste af sundhedssektoren. Det gælder sygeplejersker, læger, sossuer, pædagoger, lærere, jordemødre mm.
Det er skræmmende og være vidne til hvilket “ velfærdssamfund” vi er ved at udvikle. Jeg er glad for jeg har fået de børn jeg skal have, hvor standarden var en anden end i dag. Og stadig så ung at jeg ikke ligger i kategorien hvor jeg har behov for sundhedsvæsnet på samme måde som de ældre. Håber regeringen snart prioriterer anderledes så det hele ikke bliver privatiseret, da fagpersonalet flygter fra deres offentlige job til det private. Stakkels de mennesker i samfundet som ikke har mulighed for at vælge det private eller rejse udenlands.

(Hjørring, 2017-10-15)

#10261

Jeg skriver under
...fordi den slags 'fejl' sker, når der er for få på arbejde.
...fordi det er uansvarligt at der kun er én (ung) læge i vagt til en akutmodtagelse.
...fordi det er et ledelsesansvar at en afdeling fungerer - og beskytte en afdeling mod urimelige besparelser og dårligt arbejdsmiljø.
...fordi sundhedsvæsenet ikke skal domineres af overbehandling og kymring om hvordan man bedst dækker sin ryg.
...fordi jeg selv har oplevet disse 'fejl', som vi i fællesskab har hindret gennem gensidigt samarbejde på tværs (må jeg foreslå.../kunne det tænkes.../har du set det her.../jeg tog et ekg; prøv at se/...er vi enige om?!)

(Greve, 2017-10-15)

#10268

Vi bør sikre ordentlige arbejdsforhold

(Kirke Hyllinge, 2017-10-15)

#10272

Jeg skriver under, fordi det kunne ske for alle i hospitalsvæsenet, hvor alle har alt for travlt.

(Stenløse, 2017-10-15)

#10275

#detkuhaværetmig

(Næstved, 2017-10-15)

#10278

Helt, helt urimeligt at lade en læge bøde for dette!

(Holbæk, 2017-10-15)

#10281

Jeg er helt uenig i dommen.

(Skodsborg, 2017-10-15)

#10286

Det er vigtigt at vi har et system, hvor vi lærer af vores fejl, i stedet for at skjule dem.

(Vadum, 2017-10-15)

#10290

Sundhedspersonalet presses urimeligt i en travl hverdag, og er sat til at varetage opgaver, som er umulige inden for de givne rammer.
Det er urimeligt at holde denne yngre læge ansvarlig for en hændelse, som skyldes svage ledelser rundt om på sygehusene, som ikke tør sige fra over for urimelige sparekrav.

(3050 Humlebæk, 2017-10-15)

#10293

Støtter den urimeligt dømte læge.

(Haderslev, 2017-10-15)

#10294

Fordi det her ødelægger al form for tillid og samarbejde mellem læger og sygeplejersker. Det hele handler om mangel på politisk opbakning til et sundhedsvæsen, der i øjeblikket graver sin egen grav og en ledelse, der ikke tager ansvar for de faktiske forhold!

Der må være tillid til, at vi allesammen løser vores arbejde så godt vi kan - og vi løber så stærkt vi kan! Det er kun gennem ændring af rammerne omkring os, at det her kan forhindres i at ske igen!
At dømme én læge og at lade hende tage skraldet for det her, det er simpelthen for lavt!

Vågn op inde på borgen - og kom frisk kære ledelse og tag ansvar! Og ikke des mindre, så stå dog op for jeres medarbejdere!

(6000, 2017-10-15)

#10296

har selv arbejdet på akutafdelingen tidligere, er nu på et sengeafsnit og der er alt for ofte for travlt med for lidt personale.

(Odense, 2017-10-15)

#10297

Sagen er principiel og vigtig

(Nuuk, 2017-10-15)

#10302

Jeg frygter for mit kommende virke som læge og for patientsikkerheden, hvis denne tragiske og urimelige sag skal danne præcedens for fremtiden.

(Odense C, 2017-10-15)

#10310

Politikerne savner kontakt til og forståelse for deres omverdenen - det ku ha været dem selv!

(Skovlunde, 2017-10-15)

#10311

En enkelt person skal ikke holdes ansvarlig for manglende resurser i sundhedsvæsnet.

(Aalborg, 2017-10-15)

#10323

Lægerne i Danmark har så dårlige vilkår at det ikke kan undgå at skabe situationer hvor mennesker dør. Vi har råd til et sundhedssystem der tager sig af borgerene, vi har råd til læger der har tid til patienterne.

(København, 2017-10-15)

#10329

Det handler om at de arbejdsforhold vi arbejder under ikke er acceptable, hvis vi skal tage ansvaret for de patienter vi i fællesskab behandler. Det er et stort ansvar vi har. Og vi gør vores bedste. Men når betingelserne for at påtage sig det ansvar er så dårlige, som de ifølge beskrivelserne var på FAM Svendborg, er det ikke et ansvar vi ønsker at påtage os. Vi vil ikke tage ansvar for dårlige arbejdsforhold og et presset sundhedsvæsen. Jeg kunne sagtens have været på arbejde en dag, hvor arbejdsforholdene endte med en fejl.
Hvis dette er betingelserne for at arbejde som læge er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at arbejde som læge.

(Risskov, 2017-10-15)

#10332

Fordi jeg selv gn 20 år har arbejdet i sundhedsvæsnet og... det kunne være mig.... vi løber hurtigt på H60 i Roskilde og vores afd. og personale kæmper jo m samme udfordringer....

(Næstved, 2017-10-15)

#10334

Detkuhaværetmig

(Roskilde, 2017-10-15)

#10339

Der SKAL bedre forhold på arbejdsgangene i vores sundhedssystem NU!

(Randers, 2017-10-15)

#10340

Jeg skriver under fordi det-ku-haværet-os-allesammen og fordi denne dom bevidner et tåbeligt bureaukrati og regelrytteri af værste skuffe

(Aarhus, 2017-10-15)

#10345

Jeg synes det er forkert at fokus ligger på den unge læge i stedet for et overbebyrdet sundhedssystem.

(Snekkersten, 2017-10-15)

#10352

Dommen er urimelig.

(Herning, 2017-10-15)

#10354

Bekymret for et presset sundhedssystem

(Roskilde, 2017-10-15)

#10358

... fordi det kunne have været mig. Det kunne have været os alle

(Århus, 2017-10-15)

#10362

jeg gennem mange år har arbejdet i Psykiatrien og i mange år på en akut lukket afd- hvor der blev krævet mere og mere af personalet med dokumentering osv. og mindre og mindre tid til den enkelte patient og kan sagtens forstå at den arbejdsbyrde der idag er for yngre læger er svært belastende og kan resultere i der begås fejl, ansvaret for nedskæringerne og det øgede pres må og skal rettes til politikkerne der ikke aner en dyt om hvad der sker på de forskellige hospitaler .

(Brønderslev, 2017-10-15)

#10365

Det kunne sket for enhver der er under pres pga. for stor arbejdsbyrde.

(Tåstrup, 2017-10-15)

#10366

Det sundhedsfaglige personale skal have bedre vilkår. Vi skal have genindført lægesekretærer, så højtuddannede læger ikke skal bruge tid på registrering og opdatering. Vi skal genskabe et godt arbejdsmiljø for dem, der passer på os. For så kan de det!

(Snekkersten, 2017-10-15)

#10368

Jeg arbejder selv i det offentlige sundhedsvæsen. De fejl der begås er i langt de fleste tilfælde et resultat af for stort arbejdspres og for mange arbejdsopgaver. At dømme enkeltpersoner vil skygge for det reelle problem, som er besparelser og krav om konstant effektivisering.

(Herning, 2017-10-15)

#10372

Det kunne have været mig

(Bispebjerg bakke 11, 2. Sal nr 211, 2017-10-15)

#10374

Det er arbejdsforholdene, der er skyld i svigt ikke den enkelte læge.

(Valby, 2017-10-15)

#10378

Jeg skiver under fordi jeg til dagligt ser læger,sygeplejesker sosu’er Potør mm alle på et hospital løbe rundt og give sit yderste for at det hele skal kunne fungere, med de nedskæringer der bliver ved med at komme kan det ikke blive beder hvis jeg bliver spurt

(2800, 2017-10-15)

#10394

Fordi grænsen for besparelser er nået for længst!!!!! Flere penge til vores sundhedssystem NU ...

(Ørnhøj, 2017-10-15)

#10396

Der er en grænse for, hvor hurtigt mennesker kan løbe og samtidig tage ansvarlige beslutninger for andre mennesker. Når der så sker fejl pga. dette hurtigløb, som er pålagt sundhedspersonalet af politikkerne, plejer politikkerne straks på hurtigløber er og siger de gør det ikke godt nok. Det er ikke ok, at man med den ene hånd pisker et hurtigløb og med den anden pejer og siger fejl.

(Fredericia, 2017-10-15)

#10399

Jeg har selv stået i lignende situation. De dokumentationskrav, som skal give større patientsikkerhed er ofte "spil for galleriet". Der mangler hænder til at udføre den pleje, der sikrer patienternes sikkerhed.
Det er urimeligt at lægge ansvaret på enkeltpersoner.

(København, 2017-10-15)

#10400

Jeg skriver under fordi jeg er portør på Aalborg universitetshospital, så jeg ved hvor travlt en hverdag der er på de danske sygehuse.

(Nørresundby, 2017-10-15)