Nej Til KystnæreVindmøller

Kommentarer

#3401

Jeg skriver under fordi det er det rene vanvid at spolere vestkysten med møller så tæt på kystlinien.

(Hjortshøj, 2018-02-01)

#3403

jeg har sommerhus i Bjerregaard og holder meget af den uspolerede natur, som jeg ønsker at bevare

(Årslev, 2018-02-02)

#3404

jeg skriver under på grund jeg har sommerhus
vil gerne bevare naturen som den er

(5792 årslev, 2018-02-02)

#3409

Jeg skriver under fordi Vestjylland har den største turismeindustri, fordi de mange milliarder kroner landet tjener her er i stor fare for at blive ødelagt af kystnære vindmøller, fordi det er fuldstændig grotesk at man forsøger, at retfærdiggør nogle få investorers indtjening og lader en hel industri med tusindvis af arbejdspladser, være den der skal betale prisen for dette vanvid.

(Ringkøbing, 2018-02-03)

#3410

Jeg er i tvivl om synligheden af møllerne er korrekt lagt frem for offentligheden. Jeg kan ikke forholde mig til effekten på naturen, støj forhold og om det vil have negativ effekt på turismen som netop søger området pga den rå og uspolerede natur. Den vil let flytte væk til områder uden skæmmende blinkende møller

(Ringkøbing, 2018-02-03)

#3419

De ødelægger den fantastiske udsigt der er. :-(

(Ølgod, 2018-02-04)

#3430

Faldende huspriser og turismen.

(Esbjerg Ø, 2018-02-05)

#3434

Det er fuldstændig vanvittig at plasserer vindmøller så tæt på et sommerhus område når der er lang kyststrækning mod nord, hvor der er meget få sommerhuse.
Det samme gælder mod syd.

(Søndervig, 2018-02-05)

#3437

Det kan ganske enkelt ikke passe, at man ikke kan placere disse vindmøller længere væk fra kysten, så de ikke ses når man står ved vesterhavet. For selvfølgelig er dette en mulighed. Men igen er det penge det drejer sig om, og så er man ligeglad med alt andet. Også turisme og små lokales levebrød.

(Hørning, 2018-02-06)

#3441

Det er nu i sidste øjeblik at disse kystnære havvindmølleprojekter skal stoppes. Ellers vil de fremtidige generationer se på os med den største afsky: Det var dem og deres parlament der ødelagde det sidste tilbageværende uberørte natur.

(7400 Herning, 2018-02-06)

#3444

Jeg mener ikke store vindmølleparker hører til i indre Danske farvande, herunder bælter og sunde.

(Assens, 2018-02-06)

#3447

Jeg ikke ønsker en værdiforringelse af mit lille hus i Bjerregård - vil gerne ha’ vindmøller, blot meget længere fra kysten.

(6960 Hvide Sande, 2018-02-06)

#3449

Jeg ejer sommerhus på Kræ Degnsvej, Klegod

(Viborg, 2018-02-07)

#3452

Jeg skriver under, da havvindmøller hører til ude i havet og ikke nær kysten.

(6900 Skjern, 2018-02-07)

#3454

sommerhusejer på Kræ Degns Vej

(Viborg, 2018-02-07)

#3462

Vi skal ikke have vores pragtfulde udsigt over kysten og havet ødelagt af vindmøller. S

(6950 Ringkøbing, 2018-02-08)

#3466

Vindmøller så tæt på kysten er en skændsel.

(6950 Ringkøbing, 2018-02-09)

#3471

Det ødelægge vores kyster efter min mening

(Ålsgårde, 2018-02-10)

#3473

Jeg skriver under, fordi jeg er sommerhusejer, og ikke tror, at møllerne bringer noget godt. Fordele - ulemper - de sidste er størst.
Ole Tang

(Holmsland, 2018-02-10)

#3475

Jeg går fuldt og helt ind for den grønne omstilling og ønsker at den grønne energiforsyning skal udvikles og vokse ved hjælp af både vindkraft, solenergi og andre vedvarende alternative energiformer. Jeg anser dette for alt afgørende nødvendigt for vores planets overlevelse. Og jeg er stolt over at være med i et parti, som tænker helt på samme måde - nemlig Det Konservative Folkeparti.

Samtidigt ønsker jeg de kystnære havvindmøller placeret længere ude i havet. Det ønske har jeg hele tiden haft, jfr. bl.a. læserbrev i Dagbladet af 11. oktober 2016.

For mig er det vigtigt ikke at gamble med den enestående smukke vestjyske kyststrækning og det er også vigtigt for mig ikke at gamble med Vestjyllands største indtægtsgrundlag - turismen. En bare lille nedgang i turismen kan få katastrofale konsekvenser for Ringkøbing-Skjern Kommunes skatteindtægt og dermed muligheden for at levere tilfredsstillende resultater i forhold til kerneydelserne. Vindmølleindustrien er Naturens Riges næststørste indtægtsgrundlag - en industri som jeg også er meget stolt over. Imidlertid har det nu vist sig, at de flere tusinde arbejdspladser som havvindmøllerne skulle skabe ikke bliver lokale arbejdspladser, ja faktisk bliver det ikke engang danske arbejdspladser!

Hele beslutningsprocessen tilbage i 2012, giver mig "uld i mund" med en turistbranche som reelt set ikke blev hørt og med en daværende borgmester og et daværende byråd, som ikke sikrede en bred folkelig debat. I 2012 blev der så indgået et bredt energiforlig i Folketinget.

Jeg er klar over, at Det Konservative Folkeparti i 2016 i forbindelse med forhandlingerne om PSO'en fastholdt, at havvindmøllerne skulle op og også op på den planlagte beliggenhed. Jeg er som sagt uenig i beslutningen om selve beliggenheden. Selvfølgelig skal vælgerne kunne regne med os politikere - et ord skal være et ord, et håndslag skal være et håndslag, men vi skal også være store nok til at turde tage en ny beslutning, når den nye beslutning er den mest rigtige.

MEN hvis vi skal lykkes med at få havvindmøllerne længere ud, så skal vores nuværende borgmester, Hans Østergaard med opbakning af hele det nuværende og nye byrådet turde gå forrest - så Hans, Søren, Kristian, Pia og alle I andre: Kom nu ind i kampen. Lad os sammen tage turen til Christiansborg og lad vores smukke hovedstad mærke "hvad en storm fra vest vil sige", som Dagbladets chefredaktør Gudrun Pedersen skrev i lederen fredag d. 10. feb. 2018. Vi kan gøre alle til vindere i denne sag, hvis vi blot vil.

Herfra skal også lyde endnu en appel til min kære folketingsgruppe: Hjælp os! Vi har brug for jeres indsats til at samle Vestjylland og bakke op omkring det lokale erhvervsliv - lad os ikke gamble med hverken naturen eller Vestjyllands største indtægtsgrundlag. Den grønne omstilling får vi uanset møllernes placering. Lad alle blive vindere i denne her sag. Sammen kan vi alt.

(Ringkøbing, 2018-02-10)

#3484

Havvindmøller hører til på havet og ikke tæt på kyster. Vi ødelægger vores skønne kyster og danske natur.

(Hillerød, 2018-02-11)

#3486

Vores politiker både lokalt og nationalt er igang med at ødelægge én af Danmarks smukkeste strande ved at opstille kystnære møller
Hvor er Danmarks Natur Fredning henne i det spil?
De plejer ellers nok at vil lave Danmark om til naturpark, kom ind i kampen mod de kystnære møller.
Jeg er ikke modstander af møller med RKSK kommune er ved at være plastret til med møller, og så kalder de den for naturens rige.

(Skjern, 2018-02-11)

#3489

Har sommerhus i Bjerregaard

(Aabenraa, 2018-02-12)

#3490

Jeg har sommerhus på Reersø ud mod Jammerland Bugt, hvor der påtænkes opført kystnære vindmøller.

(Sorø, 2018-02-12)

#3498

Helt enig i at vindmøller hører til på havet.

(5471 søndersø, 2018-02-14)

#3500

Jeg har sommerhus i nærheden og synes det er en skændsel at bygge vindmøller i det hav, hvor evigheden elers var at finde.

(Valby, 2018-02-15)

#3503

Jeg skriver under fordi vi skal passe på naturen

(Årslev, 2018-02-18)

#3504

Naturen skal beskyttes

(Årslev, 2018-02-18)

#3505

Jeg vil passe på naturen

(Årslev, 2018-02-18)

#3507

Jeg elsker HAVET - og det frie udsyn !!

(Faaborg, 2018-02-19)

#3510

Jeg går varmt ind for alternativ energi. Danmark og det kystnære område er imidlertid mere end mættet af kæmpevindmøller så fremtidige møller bør opstilles min. 10 km. fra land. Andre former for vedvarende energi sol, biogas, termisk varme m.m. skal også fremmes.

(9690 Fjerritslev, 2018-02-19)

#3511

Fordi de er alt for tæt på kysten.

(Riube, 2018-02-22)

#3512

Havmøller hører hjemme på havet--ikke ved kysten

(6760Ribe, 2018-02-22)

#3513

Vindmøller skal ud på åbent hav

(Ebeltoft, 2018-02-24)

#3515

Jeg har kommer fra Ringkøbing og har sommerhus i Søndervig.
Har tilbragt alle mine somre ( og udenfor sæson) der og det der betyder allermest er ture langs stranden og den uberørte horisont. Vindmøllerne vil for altid fuldstændig ødelægge alt det der er så unikt ved vestkysten og ej heller tiltrække turister.
Mit hjerte græder over det her.

(Holbæk, 2018-02-25)

#3518

Vi skal beskytte vores natur hvoraf vores kyster er unikke.
Hav vindmøller skal ud på havet.

(4450 Jyderup, 2018-03-02)

#3519

Jeg er enig i alle 5 synspunkter

(Jyderup, 2018-03-02)

#3520

Møller er det eneste man ser når man kigger ud over havet, vender man sig om, er der meget andet end vindmøller at se, de falder ind i naturen.

(Ikast, 2018-03-02)

#3521

Møller på 189 m så tæt på kysten bliver alt for dominerende og ødelæggende for naturen.
De bør ud på min. 20 km og allerhelst et andet sted hvor koncentrationen af turister og sommerhusejere ikke er så stor.

(Billund, 2018-03-03)

#3525

Det er en forkert beslutning. Vindmøller er godt - skal bare længere ud på havet.

(4420 Lejre, 2018-03-04)

#3529

Jeg vil gerne at møllerne kommer 20km vest fra kysten.

(Hvide Sande, 2018-03-04)

#3542

Det er det rene selvmord mod vores rekreative natur, baseret og vedtaget på et urigtigt grundlag.

(6950 ringkøbing, 2018-03-10)

#3543

Jeg elsker Vesterhavet, den er en vigtig del af mig. Kysten ved Holmsland er her jeg ladet op og går lange ture og nyder havet og horisonten. Naturen vil blive smadret af vindmøllerne for os, vores børn og de næste generationer. Det må ikke ske!!!!

(Herning, 2018-03-11)

#3547

Jeg er modstander af kystnære vindmøller. Det ødelægger vores smukke kystområder. I stedet er jeg tilhænger af flere havvindmøller langt ude på havet f.eks. Kriegers Flak eller Doggerbankeprojektet.

(Kongens Lyngby, 2018-03-15)

#3552

Når det ikke vil indvirke væsentligt på el-prisen, kan møllerne lige så godt ligge længere ude!!

(7323 Give, 2018-03-18)

#3557

for free sight over the Vesterhavet.....

(Bockenem, 2018-03-22)

#3562

Jeg kommer fra helnæs og elsker den skønne natur derude.

(Korsør, 2018-03-26)

#3563

At man vælger at placere vindmøller så de tager udsynet i hele horisonten for de områder hvor de placeres, ved god planlægning ville disse placeres ud i vandet og ikke langs kysten.
Ud i vandet giver frit udsyn over havet hvorimod langs kysten giver ingen fri udsyn over havet. bare lidt omtanke kunne forbedre placeringen for alle.

(7400, 2018-03-29)

#3568

Kystnære vindmøller skæmmer landskabet og skader turismen. Hvis man tvivler, skal man blot gå ned på stranden ved det enestående Svinkløv og lade blikket følge kysten østover. Derfor hedder det altså nu Jammerbugten.

(Hviidovre, 2018-03-30)

#3569

Er imod.

(Vorbasse, 2018-03-30)

#3570

De danske kyster er vores mest unikke natur. Det er et under, at de ikke er spolerede, som det er sket mange andre steder. Blikket skal fortsat kunne betragte og tage denne fantastiske naturresource ind uden at blive forstyrret.

(Lyngby, 2018-03-30)

#3573

At møllerne skal længere ud i vandet... det er ødelæggende for Vestjyllands natur, og for ejendomspriserne langs vestkysten.

(Horsens, 2018-03-31)

#3575

Det stopper udsynet til den unikke natur udover Vesterhavet, dag, aften og morgen.
Vi mister mange turister.

(Silkeborg, 2018-04-03)

#3576

Jeg ikke ønsker ikke at vindmøllerne bliver placeret der passer støj udsyn nedgang af værdi på vores sommerhus

(Brørup, 2018-04-03)

#3577

Havmøller skal ud i havet og IKKE stå i indre farvand
derfor nej til kystnære mølleprojekter

(helnæs, 2018-04-03)

#3581

Jeg skriver under, fordi jeg er ejer af en ejendom på vestkysten, hvor havvindmølleparken Vesterhav Nord er besluttet opført. Jeg er stor tilhænger af grøn energi og havvindmølleparker, men vi skal ikke ødelægge vores fantastiske natur noget sted i Danmark med kystnære havvindfmølleparker, der kan ses fra land. Vi skal værne om vores natur og miljø og tænke os om, i stedet for kun at tænke kortsigtet økonomi, og fremfor alt skal vores politikere respektere deres vælgere og ikke vedtage så betydningsfulde energiprojekter i nattens mulm og mørke og i øvrigt gang på gang ændre projektet uden offentlighed og høring. Jane Slott

(Albertslund, 2018-04-15)

#3582

Jeg ejer en ejendom , Transvej 12, Ferring, som bliver meget berørt af vindmøllepark Vesterhav Nord.

Jeg protesterer over, at samfundet ødelægger den helt ekstraordinært smukke og uberørte natur omkring Ferring med et projekt, som lige så godt kunne placeres så langt ude i havet, at møllerne ikke blev synlige fra land.

Det handler ikke om, at jeg ejer en ejendom, som bliver berørt, men det drejer sig om, at den danske befolkning fortsat skal have adgang til uberørt natur.

(Albertslund, 2018-04-15)

#3587

Det er katastrofalt at den unikke danske kyst med den 1000 årige udsigt skal beskæmmes med vindmøller blot for at Vattenfalls aktionærer skal tjene på dette. Bevar kysten og de naturværdier den repræsenterer for alle i Danmark!

(Lemvig, 2018-04-15)

#3588

De kystnære vindmøller vil at ødelægge vores udsyn over Vesterhavet som mange valfarter til fra blå. Tyskland. SÅ medmindre de kommer meget længere ud i havet, må vi formode at det vil afholde en del turister som net op kommet for at nyde vores dejlige åbne vidder

(Vadvej 4, 2018-04-16)

#3592

Nu bør politikerne snart træde i karakter og få dette vanvid stoppet. Det hører ingen stede hjemme at kapitalinteresser kan disponere over vores natur på denne måde.

(5683 Haarby, 2018-04-26)

#3596

Vindmøller parker bør være mindst 15 km. fra Beboelse. Er bosiddende 83 meter fra normal vandstand Svallerup Strand.

(Svallerup Strand, 4400 Kalundborg, 2018-04-30)

#3598

Vi bor nabo til (3 km) 10 stk 150 m høje havvindmøller på land - det har ødelagt meget i dette område bla en plantage man ikke kan færdes i mere pga larm. Langt ud på havet med dem!!!! Lad nu være med at ødelægge mere natur i Danmark!

(6818 Årre, 2018-05-10)