Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Quoted post

DN

#24 Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-06 13:15

Stengårdsskolen er en slidt gammel skole, mens Bækkegården har nye lækre lokaler.
Miljøet for børn fungere helt perfekt på Bækkegården.
SFO'en er fantastisk.
og sidst, men ikke mindst - Man får bedre karakterer på Bækkegårdsskolen.

Stop dette forsøg på, at skjule Stengårdsskolens problemer med vores vores børn!

http://www.e-report.dk/KaraktererSocRef/Default.aspx?instnr=237007&skoleaar=2010/2011
http://www.e-report.dk/KaraktererSocRef/Default.aspx?instnr=237003&skoleaar=2010/2011

Svar

HN

#26 Re: Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-06 13:53:39

#24: DN - Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen 

Tillykke med at DU og DINE børn er prioriteret af kommunen. Nu er det jo sådan at ikke ALLE kan få deres børn på kommunens velhaverskole Bækkegårdsskolen. Nogen børn skal have deres skolegang på andre skoler, som desværre ikke er blevet prioriteret igennem tiden. Man kan spørge sig selv om det var nødvendigt at bygge Bækkegårdsskolen.......nogen må da have kigget på prognoser.......eller?? Men nu er den bygget - så lad da endelig alle byens børn få glæde af den fabelagtige karaktergivning på skolen........vi betaler jo stort set alle skat til samme kommune......eller skulle DINE børn have særlige vilkår i forhold til MINE?????? FØJ!!!!!

Hel

#29 Re: Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-06 15:44:37

Nemlig. Luk Stengårdsskolen og udbyg de andre skoler i Ølstykke som kan huse elever samt lærer fra Stengårdsskolen. Man kan lave Stengårdsskolen om til et fritids kulturcenter det mangler vi, samt lave hjemmebiograf for børn unge voksne og ældre. Vi mangler sådan en biograf efter den lukkede ned  i Stenløse. Begræder dette hver gang jeg kører forbi Biografen i Stenløse som bare står hen i det uvisse. Bliver den revet ned eller bliver den genindført? Jeg håber på det sidste. Stengårdsskolen ligger dårligst af alle skoler i Ølstykke, har været på alle skoler i Ølstykke pga af mine børn og deres fodbold interesser, så derfor kan jeg sige og skrive det jeg gør. Luk Stengårdsskolen og bevar de andre.

Gæst

#63 Re: Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-15 11:15:07

Statistikker er taknemmelige og der er gode forklaringer på forskelle i karakterniveau på de to skoler.

Men som forældre må man gå foran og vise sine børn hvordan man rummer andre mennesker, når man har valgt folkeskolen. Inklusion ligger ikke kun henne i klasselokalet.

Ellers kan man jo altid overveje private løsninger hvor man ikke udsættes for samfundets mangfoldighed..........