Vi protesterer mod separatkloakering på privat grund i Hillerød
Quoted post
Erik |
#78 Re: Re:2016-04-05 15:26Hvad laver du egentlig herinde dig som med stor iver bliver ved med at henvise til andre kommuners spildevandsprojekter og Venstre borgmestre?? Som om det skulle have nogen som helst betydning. Er det dig fra Hjortespringet i Hillerød Ø, som har en personlig klemme og har fået dit hus oversvømmet et par gange men som ikke skal tvinges til at separatkloakere? Der er ingen herinde som ændrer mening omkring separatkloakering pga. dine inputs. Alle som har skrevet under på denne underskriftsindsamling synes tvungen separatkloakering er urimeligt fordi enkelte udvalgte borgere skal lægge et stort kontantbeløb for at løse et "fælles" problem. Det er ufatteligt simpelt. Der er sikkert også nogle der har skrevet under selvom de ikke skal separatkloakere i denne omgang men fordi de er bekymret for at skulle separatkloakere i "fase 2". Mon ikke Hillerød Forsyning har planer for andre borgere også.
|
Svar
Gæst |
#80 Re: Re: Re:2016-04-05 16:03:27#78: Erik - Re: Re hej Erik. Tak for den flotte kommentar. Jeg skal nok holde mig væk. Held og lykke med det hele. |
Gæst |
#82 Re: Re: Re:2016-04-05 16:37:16Jeg blander mig gerne. I guder hvor er det bare et lavt indlæg, Erik. Du peger en fyr ud på den måde og gør det endda anonymt. Jeg har også skrevet under men det der et for lavt. Skam dig |
Gæst |
#113 Re: Re: Re:2016-04-08 19:11:43Hej Erik Gode bekendte har fortalt mig, at jeg er nævnt af dig på dette site. Jeg kender dig ikke, men jeg kan skrive, at jeg ikke har skrevet på dette site før nu, som du måske tror. Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at skrive noget, men det var "personlig klemme" som gjorde, at jeg godt ville rette en misforståelse jeg godt forstår du og andre har. I 2007 og 2009 da mit hus blev oversvømmet skete det blandt andet fordi der dengang var overløb på bassinet på Prinsens Vænge mellem Postmosen og skoven. Det betød, at når bassinet på Prinsens Vænge blev fyldt løb vandet ned til Under Bakken/Hjortespringet, hvor det oversvømmede området og mit hus bl.a. Efter oversvømmelsen i 2007 lavede Hillerød kommune en evaluering, hvor man ikke var opmærksom på UB/Hjortespringet og man valgte derfor at beskytte de lavtbeliggende huse på Bolværket som var oversvømmet i 2007 og de lavtliggende huse på Postmosen, som man kunne se var ved at blive oversvømmet. Det står ret godt beskrevet i Frederiksborg amts Avis nogen dage efter oversvømmelsen i 2009. Hvad der ikke står så godt er, at man først sent på natten/tidligt på morgenen den dag opdagede, at UB/Hjortespringet var ved at oversvømme totalt. Da spærrede man for overløbet i bassinet med en hydraulisk luge. Det medførte så, at beredskabet brugte den første pumpe man kunne låne på Prinsens Vænge for fortsat at beskytte Postmosen. Hillerød Posten har nogen gode billeder af det nede ved jernbaneskinnerne. Den næste pumpe man kunne låne kom fra Jylland og den kom først over middag og den blev sat på UB/Hjortespringet. (Hillerød kommune havde ikke egne pumper dengang). Da var det for sent og mit hus var oversvømmet og rigtig mange huse i Elmegårdskvarteret havde store problemer. Jeg hørte fra mit skadesselskab om et hus hvor kælderen blev fyldt med over 1,5 m. fækalt vand. De mente at de måtte flytte ud for at få desinficeret hele huset, men jeg ved ikke om de gjorde det. En mængde andre huse blev ramt. I 2009 kort efter oversvømmelsen fortalte mit forsikringsselskab, at jeg ville miste min forsikring, hvis ikke jeg kunne dokumentere der skete noget inden jeg flyttede tilbage i huset. Jeg havde en lang dialog med Hillerød kommune/forsyning, som endte med, at Hillerød forsyning ændrede strategi og lukkede overløbet i Prinsens Vænge-bassinet og købte 3-4 mobilpumper som kunne sættes ind på UB/Hjortespringet og Prinsens Vænge og andre steder ved behov. Herudover lovede kommunen en modernisering af en lang række bassiner/pumper i Østbyen, både i Elmegårdskvarteret og øst for Postmosen. Dette stillede mit forsikringsselskab tilfreds. Jeg fik stor hjælp af Hillerød forsyning og Kirsten Jensen skrev en personlig mail til mig for at lægge ekstra vægt overfor forsikringsselskabet. Jeg skylder disse mennesker i Hillerød kommune en stor tak. Så samlet set kan du nok regne ud, at mit hus ikke er sikret mod enhver oversvømmelse, men faktisk betyder Østbyens vand øst for Postmosen ikke noget for mig længere og situationen er derfor betydeligt bedre end i 2009. Det nye anlæg her på UB/Hjortespringet er langt større, pumperne kraftigere og kan håndtere langt mere end tidligere, så jeg kan sådan set være rolig. Når du skriver "personlig klemme" formoder jeg du hentyder til artiklen "Kims hus er oversvømmet to gange..." i Hillerød Posten i 2014. Baggrunden var at socialdemokraterne kontaktede mig for at høre om jeg ville fortælle om mine oplevelser. det indvilgede jeg i med det formål at tale "de oversvømmedes sag", men artiklen blev ikke særlig god. De to journalister og Tue Tortsen og Louise Sørensen havde en god 1/2 time inden de skulle videre og der skulle også være tid til fotos mv. Det kom frem, at jeg støtter separatkloakering, fordi jeg mener vi skal gøre alt for at undgå oversvømmelser. Jeg vil ikke klynke her, men det er lidt besværligt når man fra sommeren 2007 til udgangen af 2009 bor to gange 1/2 år på to forskellige adresser i Fredensborg og 1 1/12 år i sit eget hus og man skal gå på arbejde og aflevere tre børn i skole og børnehave. Samtidig skal man så se at få styr på oversvømmelserne med kommunen og håndtere en erstatningssag og genopbygnng af sit hus. Det kom også frem, at jeg har forståelse for at folk synes det er uretfærdigt de skal separatkloakere, men det kom ikke frem, at nogen af østbyens huse faktisk er i samme fare som mit. Det var egentlig mit mål med at stille op i Hillerød Posten, men det blev alt for kompliceret. Jeg prøvede efterfølgende at skrive på debatsiderne på Hillerød Posten, men opgav det fordi det ikke ledte nogen vegne. Derudover følte jeg mig relativt provokeret af, at nogen på debatsiderne beskyldte mig for lyve, for at være rød (politisk rød), at folk i læserbreve og på Facebook skrev, at jeg bare var glad fordi jeg ikke selv skulle betale noget, når det modsatte stod i artiklen. jeg har været oversvømmet to gange, for syv søren! Jeg er fortsat parat til at separatkloakere og jeg er også parat til, at jeres separatkloakering skal betales af fællesskabet, men loven står i vejen for det. Jeg forstår jeres frustration, men jeg håber også I forstår min bevæggrund for at synes at alt hvad der kan gøres for at undgå oversvømmelser bør gøres. Jeg har derfor holdt mig ude af debatten siden artiklen i 2014 og kommer fortsat til at gøre det. Synes dog, at jeg skyldte at sige, at mit hus nok skal klare sig og jeg ikke har nogen personlige klemmer. Derfor har jeg heller ikke behov for at dømme nogen her. Jeg håber alle finder en god løsning og jeg håber vi har set de sidste oversvømmelser. Bedste hilsner Kim Vinkler, Hjortespringet 8, Hillerød |
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4329 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1880 Oprettet: 2024-11-24
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1012 Oprettet: 2025-01-02
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
286 Oprettet: 2024-12-30
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
277 Oprettet: 2024-12-15
BEVAR Centerhallen i Lillerød
835 Oprettet: 2024-10-28
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
262 Oprettet: 2024-12-11
Walkiebanko skal bestå.
257 Oprettet: 2024-12-11
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
472 Oprettet: 2024-11-28
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
219 Oprettet: 2024-12-21
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
191 Oprettet: 2025-01-02
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
179 Oprettet: 2024-12-03
Sikker skolevej for Gårslevs børn
168 Oprettet: 2025-01-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
498 Oprettet: 2024-11-26
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2614 Oprettet: 2024-10-02
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2082 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6186 Oprettet: 2024-11-19
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
128 Oprettet: 2024-12-26
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
126 Oprettet: 2024-12-18