Vi protesterer mod separatkloakering på privat grund i Hillerød

Quoted post

Gæst

#47 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-01 15:07

#44: - Re: Re: Re: Re:  

Jeg tror du blander noget sammen, i Halsnæs og Frederikssund kommuner er der yderområder som slet ikke er kloakeret på nuværende tidspunkt. Når man ad åre kloakerer disse områder og de berørte grundejere skal slutte sig til fælleskloak, er det naturligt at der udføres et tostrenget afløbssystem, dermed kan man tale om separatkloakering i disse områder. Der er ikke tale om at skulle sepatkloakere bestående fælleskloakeret byområder, sådan som man vil gøre i Hillerød.

Det er præcis det samme der gør sig gældende i en række jyske kommuner, men det kan man ikke tage til indtægt for at de agter at gennemføre separatkloakering lig med det man vil i Hillerød.  

Svar

Gæst

#48 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-01 15:28:18

#47: - Re: Re: Re: Re: Re:  Jeg er ikke ekspert, så du har sikkert ret i det med Halsnæs og Frederiksværk, men er du enig i separatkloakering ved fornyelse af eksisterende fælleskloakker med efterfølgende påbud til husejere er almindeligt forekommende. Og er du enig i, at der er en række kommuner hvor Venstre-borgmestre på støtte fra et blåt flertal har vedtaget separatkloakering med påbud?

Jeg er i øvrigt heller ikke sikker på, at jeg er enig med dig i det med yderområderne. Yderområderne har også haft en godkendt kloakering, men pålægges at kloakere. De pålægges også en udgift.