Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.
Quoted post
Peter |
#202 Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag2015-04-30 12:45#100: anette - Re: Re: Re: For sølle grundlag Anette det har i høj grad noget med fakta at gøre om man kan sige nej til sine børn, eller i det her tilfælde gøre dem klar over at de ikke skal forvente at få alle kortene. Der har være utallige eksempler på samlekort hvor det ikke er sikker man får alle kortene til sin samlebog, det være sig pokemon, fodboldkort i forbindelse med VM og alverdens andre tidspunkter. Har forældre og børn lidt fantasi så går de på byttemarkedet i et forsøg på at få de resterende kort og mislykkes det så er det noget man må acceptere. Sådan har det været i alle den slags "konkurrencer" og sådan er det også i denne her. Og det er jo ikke fordi det er holdt hemmeligt at der er et antal de kalder specialkort. Hvis man skal slippe for den slags problemer i forhold til sine børn vil jeg foreslå at man i stedet køber et sæt spillekort til dem, der er man næsten 100% sikker på at få alle 52 forskellige kort første gang, og som regel også 2 jokere. Og skulle man være så uheldig at det ikke er tilfældet kan kortene byttes der hvor man har købt dem. Så slipper man for at konfrontere børnene med at der ikke er garanti for succes hver gang.
I stedet skulle forældrene til de kære børn, vise sig som ansvarlige forældre og fortælle deres børn at man ikke kan vinde hver gang, og at det slet ikke er sikkert at man samler alle kortene, i stedet for at begynde at pege på andre og sige det er deres skyld, som tilfældet er her. Jeg er også blevet lovet at sandsynligheden for at jeg vinder i lotto er ca. 1:8.000.000, skal jeg også sende en klage til forbrugerombudsmanden hvis jeg ikke har vundet den store gevinst efter 9.000.000 rækker? Lige præcis det tåler sammenligning og er fakta, og går fint ind under den sætning om at man bare kan lade være med at spille...... |
Svar
Gæst |
#235 Re: Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag2015-04-30 22:05:34#202: Peter - Re: Re: Re: Re: For sølle grundlag peter. Det der i min optik netop er problemet er at Dansk supermarked først nu fortæller at der er færre af specielkortene. Går man ind på deres presseside skrev de vi gentager succesen fra sidste år. Går man ind på kampagnens hjemmeside skriver de heller ikke noget om at specielkortene trykkes i et mindre oplag. Sidste år var der også speciel kort, men de blev tryk på lige fod med de andre. så de har ændret præmisserne men foregivet at det var ligesom sidste år. Og det er det der er problemet. Først da klagerne rullede bekendte de kulør, og det er lidt sent. Mit yngel får pænt tit nej, så det er ikke det det handler om. Det handler om at dansk supermarkede har spillet med fordækte kort, selvom de kunnet have bekendt kulør og spillet til makkerEs..... for nu at blive i kort jargon.
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar biblioteket på Rodosvej
1703 Oprettet: 2025-04-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1585 Oprettet: 2025-03-27
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1295 Oprettet: 2025-04-13
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
799 Oprettet: 2025-04-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
680 Oprettet: 2025-03-27
Stop VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen - NU !
1164 Oprettet: 2025-03-24
Beskyt Danmarks ulve – stop jagten før det er for sent!
270 Oprettet: 2025-04-08
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
196 Oprettet: 2025-04-07
Stop ! Opførelse af tørreplads/ drivhus til slam på 1600m3 ved kallerup rensningsanlæg
201 Oprettet: 2025-03-22
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3052 Oprettet: 2024-10-02
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
133 Oprettet: 2025-04-25
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
123 Oprettet: 2025-03-27
Hvor mange børn skal knække, før I reagerer?
118 Oprettet: 2025-03-28
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
244 Oprettet: 2025-02-02
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1319 Oprettet: 2024-10-28
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1011 Oprettet: 2024-09-16
NEJ TAK til afskaffelsen af praktik på bacheloruddannelserne på KUA
88 Oprettet: 2025-04-09
Drop besparelser på rengøring i københavnske vuggestuer og børnehaver
194 Oprettet: 2025-03-10
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
1188 Oprettet: 2024-11-26
Varðveiti lívið í bygdini - steðgi ætlaðu útbyggingini av kirkjugarðinum í Sandavági
71 Oprettet: 2025-04-20