Bevar DR Underholdningsorkesteret

Quoted post

Gæst

2014-09-21 12:12

Jeg bakker fuldt op om underskriftindsamlingen for at bevare radiounderholdningsorkestret. jeg vil gerne knytte følgende kommentar vedrørende orkestret og Danmarks Radio. Det er meget beklageligt, at DR kan foreslå at nedlægge et så vigtigt orkester, som har en meget vigtig funktion, som bindeled mellem den "klassiske" musik og den "populære" musik. Jeg vil i samme åndedrag kritisere DR for selv at have gødet jorden for en nedlæggelse af Underholdningsorkestret, idet orkestret har levet noget af en skyggetilværelse på DR´s programflade de seneste år. Især på TV er orkestret nærmest ikke eksisterende. DR burde i langt højere grad promovere sine fine ensembler i såvel radio som TV og udnytte dem i programlægningen, så ethvert barn ved, at der er noget der hedder Radiounderholdningsorkestret, radiosymfoniorkestret, radioens Bigband, Radiopigekoret, Radiokoret (der er måske flere), og ved, at her er der kvalitet.

Svar

Gæst

#656 Re:

2014-09-28 19:26:53

#582: -  

Tak for dine gode og rigtige ord!

Til din oplysning: Der er to radiokor foruden Pigekoret - Koncertkoret og Vokalensemblet.

Det første er det største, det andet et kammerkor.

Nu kan DR og politikerne da ikke mere sidde de mange tusinde protester overhørige!

I SKRIVENDE STUND ER VI OPPE PÅ 43 743.

Og her på det sidste bliver vi også støttet af vore broderlande, Sverige og Norge.

TACK SVERIGE OG TAK NORGE !!!!

Hvis DR fastholder nedlæggelsen af DR Underholdningsorkesteret - hvilket er utroligt ubegavet - håber jeg, det må genopstå som en Fugl Phønix af asken som:

DK UNDERHOLDNINGSORKESTERET !