Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post

Sjøren

#3028 Skuffende rød regering - ord om kontrol ingen handling

2014-01-25 12:56

Denne røde regering siger de vil gøre alt for at bekæmpe skattesnyd, men hvad gør de, sælger til en kapitalfond, der for enhver pris vil undgå at betale skat i Danmark. Denne regering fortsætter med at afskedige skattemedarbejdere, der kunne foretage massevis af kontroller og dermed fø flere kroner i statskassen. SKAT vil ansætte nogle akademikere i stedet for, der ikke har noget praktisk erfaring, men kan lave nogle fine rapporter, så der ikke kommer noget aktivt ud af det - det passer fint med holdningen blandt Finansministeriets akademikere.
Pudsigt at denne regering fortsat hos SKAT mener, at tillid er bedre end kontrol. Ved POLITIET har man erkendt, at kontrol er bedre end tillid.
Jeg er dybt skuffet over denne røde regering, især en SF-skatteminister, der fortsat accepterer skattesnyd i millionklassen - der er masser af lavthængende frugter, der er klar til plukning, men der er blot ikke ressourcer hertil. Tro mig embedsmændende fortæller ikke sandheden om, hvor ringe der står til i SKAT - de gør kun hvad de får besked på ellers er de ikke embedsmænd i morgen.
Hvis DONG sælges til Goldmann Sachs, er det slut med min tiltro på Den Røde Regering, så er det lige før Den Blå må til - selvom jeg heller ikke har tillid til Lars Løkke, men måske Kristian Thulesen Dahl kan gøre det bedre.
Jeg har i dag DONG som leverandør, men det har jeg IKKE efter et salg til Goldmann.
Her bør SF-skatteminister Jonas Dahl sætte stolen for døren for, Corydon og Helle, og vise at salget ikke kan accepteres. Det vil skærpe troværdigheden for denne regering, og det har den i den grad brug for.

Svar

Gæst

#3042 Tak for dine synspunkter og vi vinder!

2014-01-25 13:00:07