Silkeborgvej

Quoted post

Gæst

#41 Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

2013-11-04 17:28

Jeg kan konstatere, at denne debat - som jo meget gerne skulle munde ud i konstruktive løsninger - er ved at tage en drejning, så man kun fokuserer på egen matrikel og egne ønsker. Vi ville vel alle gerne have "ingen trafik" uden for vores parcel. Men sådan er livets realiteter jo ikke!

Havde man læst nøjere, hvad der meldes ud fra Christina, er der tale om en helhedsløsning - ikke en enkeltvejsløsning!

Ewaldsvej er med på dagsordenen på mødet torsdag med rådmanden, hvad angår trafikdæmpende foranstaltninger, som der helst skulle nås!
Men måske er I slet ikke interesseret i dette??????

Vi andre tænker mere på ALLE beboerens sikkerhed!

Vi bor også på hjørner - vi bor også steder, hvor vigepligter ikke respekteres!
Vi bor, hvor der dagligt køres med en fart af 80 km iblandt! Men dette bevirker jo ikke, at vi kun kan se vores egen næsetip!

Vi ønsker jo, at vores børn kan færdes fra A til Å - herunder også på Ewaldsvej!

Svar

Anita Pachai

#43 Re: Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

2013-11-04 19:37:22

#41: - Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

Tak for et godt svar! Jeg kan kun være enig i, at der også køres for stærkt på Ewaldsvej, men det er vigtigt at holde fast i, at det er et rigtig godt initiativ, der er taget, og at det handler om en helhedsplan for Åbyhøj og ikke kun Ewaldsvej.

Der er helt sikkert mange muligheder for forbedringer, og det bliver interessant at høre kommunens udspil.

Jeg håber, at der i økonomien kan findes løsninger, så flest mulige områder kan tilgodeses.

Jeg har fuld tillid til, at Christina med sit indgående kendskab og baggrund er en god forhandler for os.

Jakob

#48 Re: Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

2013-11-05 12:52:48

#41: - Ønsker Ewaldsvej at skille sig ud?

Jeg kan kun sige NEJ, Ewaldsvej skal ikke behandles anderledes end alle andre veje og området som helhed!

MEN når det så er sagt, så tror jeg at mange beboere på Ewaldsvej føler, at de lige pludselig skal holde for med en løsning, som der ikke er tillid til vil forbedre trafiksituationen på Ewaldsvej, men tværtimod forringe den.

Det virker en smule uldent på mig at læse et iøvrigt fornuftigt indlæg fra beboeren i Johannes Ewaldsvej 1, og dennes bekymringer omkring støjgener og huspriser, når ophavskvinden (så vidt jeg ved) til en del indlæg her på siden selv bor på hjørnet af selvsamme kryds, som ønskes flyttet til Ewaldsvej. Men det er forhåbentligt bare mig, der har forstået noget forkert, eller.....???

Uanset hvad, så finder jeg det yderst bekymrende, at man forsøger at løse et trafikalt problem udfra en ønskelig løsning (med flytning af et lyskryds) istedet for (som man ihvertfald gør i min branche) at analysere problemet, klarlægge årsagerne til problemet og først derefter udarbejde løsningsforslag. Sjovt nok kan man næsten altid finde fornuftige problemer til en ønsket løsning!

Lad mig henlede opmærksomheden på et af hovedargumenterne fremført tidligere: De bløde trafikanter til hhv busstoppested og Q8 tanken. Hvis de er så vigtige, hvorfor tænkes der så ikke på busstoppestedet henne ved fakta og i særdeleshed trafikken til fakta??? Jeg vil umiddelbart påstå, at der kommer væsentligt flere daglige bløde trafikanter til fakta end der gør til Q8 tanken.

Jeg synes det er rigtig dejligt, at en del mennesker i området ønsker at arbejde for en forbedret trafiksikkerhed helt generelt. Men jeg finder det ikke muligt at støtte initiativet, når ihvertfald en af løsningerne er givet på forhånd uden egentlig analyse, hvis en sådan eksisterer, læser jeg den gerne og indrømmer min fejltagelse, men jeg er ihvertfald ikke blevet informeret herom.

Jeg ser meget frem til at høre rådmandes svar på det fremsatte forslag, men synes det er synd, at man ikke kan stå samlet om det. Skulle han vise sig positivt indstillet på en flytning af et lyskryds lyder det jo umiddelbart som om, at han vil møde en stort modpres fra andre intresenter i området. En sådan situation vil næppe gavne situationen og dermed sansynligheden for en løsning.

Jeg vil derfor slutte af med at opfordre arbejdsgruppen til at arbejde hen imod løsninger, som kan støttes af et bredt udsnit af beboerne i området. Så det rent faktisk bliver en samlet flok, der kan stå bag!