Imod ny folkeskolereform

Quoted post


Gæst

#7

2013-02-22 18:05

Jeg er både lærer og forælder til to børn i folkeskolen og et, snart to, i privatskole. Sidstnævnte grundet en ovenfra gennemtvunget skolesammenlægning med for mange negative konsekvenser for hhv. min ældste datter og min yngste søn. Hvis ikke den sammenlægning havde fundetsted, havde min ældste datter fortsat sin skolegang i folkeskolen og.min yngste søn var startet i samme folkeskole.
Nu er jeg glad for at have disponeret på denne måde - for hvis denne reform bliver gennemført som skitseret, så bliver de to, som lige nu går i folkeskolen, flyttet så hurtigt det overhovedet lader sig gøre!!! De skal IKKE have deres barndom smadret af en regering, som er totalt fikseret på boglige egenskaber (jf. alle de obligatoriske latterlige tests børnene oversvømmes med) og som på ingen måde har forståelse for alle de mange elementer, lærerjobbet indeholder og ej heller gør nogen indsats for at sætte sig ind i det for alvor.
Tidsstyring, kontrol og sparekniv - det er de redskaber, der er på bordet, og på vegne af mine børn og mig selv siger jeg pænt, men bestemt: Nej tak!

Svar


Gæst

#277 Re:

2013-05-02 07:35:59

Jeg er mor og enig i reforn#7: -

de får hhv.

0. klasse 0 ekstra undervisningstimer

1-3. 1 ekstra undervisningstime

4-6. 2 ekstra

7. 4 timer ekstra (2 af dem valgfag)

8-9 2 ekstra timer.

Resten er aktivitetstimer. De går primært ud på at lære gennem leg og praktik, fysisk bevægelse og tvungen lektiehjælp.

De har fri senest 14, 15 og 15.30...

Det giver dem stadig god tid til fritidsaktiviteter og mindre lektietid hjemme. OG kvalificeret lektihjælp til alle, uanset social baggrund. Det ser jeg som et stort plus!

Jeg sigr pænt ja tak til at løfte den faglige standard i folkeskolen, så min unge kan få samme changcer som unge mennesker fra andre dele af verden.