STOP Fleksjobreformen

Anne

/ #416 hvad synes du?

2012-08-21 17:57

Jeg er ikke specielt højt lønnet, men kommer til at miste 2000 kr efter skat om måneden. Det synes jeg er alt for meget i forhold til hvad andre skatteborgere bidrager med i disse krisetider! Iøvrigt synes jeg, at det er værd at gøre opmærksom på, at fleksjobbere kun får tilskud til den laveste løn på området - derfor har jeg svært ved at se, at der skulle findes mange fleksjobbere som tjener over 300.000 om året. Mht. hensyn til førtidspension så kunne jeg godt tænke mig at se nogle tal på hvad det kommer til at koste, at revurdere de enkelte sager hvert femte år. Så vidt jeg ved, så koster et afklaringsforløb ca 500.000 - 1.000.000 kr. Slutteligt synes jeg, at det er skandaløst, at en bestemt gruppe mennesker som er meget handicappet af deres sygdom, skal igennem et usikkert og stressende afklaringsforløb. Jeg tænker bl.a. på udviklingshæmmede og her kender vi jo alle "Morten og Peter". I fald for mange parkeres vil det rigtige være at vurdere på om sygdommen kan blive bedre fremfor at vurdere på alder. Hvad synes du?