STOP Fleksjobreformen

Gæst

/ #262

2012-03-18 22:36

Jeg syntes I skal kigge på fleksjob reformen. Hvorfor skal vi fleksjobber straffes igen og igen ?
Først starter man med at være syg, og det er der altid en grund til, måske dårlig ryg, div. arbejdsskader og andre ting. Så skal vi kæmpe for at få et fleksjob, OG husk at fleksjobber vil gerne arbejde. Kæmpen med kommunerne er ikke sjov, at komme igennem. Nogle gange bliver man mere syg af, at kæmpe med kommunen, for hos kommunerne skal man igennem dig, ting arbejdsprøvning, og de bliver ved med at presse og vil sætte en op i tid, også bliver man truet fra kommunen, at hvis man ikke går op i tid i arbejdsprøvningen, så kommer man på kontanthjælp. Hvordan tror du der er, at få den med kontanthjælpen???
Og som Fleksjobber kan vi ikke i A-kassen, så bliver vi arbejdsløs er vi 2000.- kr. under understøttelsen fra A-kassen. Og det kan man ikke som fleksjobber leve for. Jeg har arbejder i 30 år på fuldtid, og jeg har ikke bedt om at t blive syg og ikke kan arbejde fuldtid. Hvorfor skal vi så straffes. Og Normalt er det kommunen der skal hjælpe os med af finde et fleksjob, men nej ikke i dag. Der er vi helt overladt til os selv.
Hvordan tror i det er og søge job og fortælle at man er fleksjobber ??? Det er ikke mange firmaer der vil tage fleksjobber,( de bliver jo syge eller di kan ikke løfte, eller osv.)
Så kan man kun få ledighedsydelse i 2 år som fleksjobber, så kommer vi på kontanthjælp.
Der er ingen fleksjob at få. Så skal vi så bare på kontanthjælp ??
Der er ting i må lave om.
Jeg er helt med på, at vi skal spare og kan kun sige, at vi jo skal rydde op efter de blå og det kommer til at koste, men pas på hvor i spare. Hos de blå var det, vi tager fra de fattige og gir til de rige. Og de rige blev riger og riger, de fattige blev fatiger og fatiger under den Blå regering.

Jeg har være fleksjobber siden 2009 og arbejder frem til den 31 marts 2012, hvor vi er blevet fyret pga. Firmaet har ingen penge har til at betale vores løn. Nu står jeg uden arbejde fra den 1 april 2012. Jeg vil gerne arbejde, men der er ingen job at få, som fleksjobber. Kig på den Fleksjob reform.
Hvorfor skal vi straffes først med sygdom, også skal vi igennem kommunen også straffes, og nu kommer, så jeres reform, det er de svage der bliver straffes igen og igen.
Jeg står alene med min datter og skal leve for ingen penge. Og er nød til, at flytte pga. at jeg går ned i løn.
Flytning koster også penge, og mad skal vi også havde. Jeg ved ikke hvor jeg skal skaffe penge fra, til at leve med den reform i kommer med.
Hjemløs men en datter på 9 år på gaden???
Ja det bliver løsningen, hvis i vedtager den reform