STOP Fleksjobreformen

nynkir

/ #225 Re:

2012-03-13 01:02

#54: Gæst -

Som pensionist kan man få ekstra tilskud, til fx. børn og til at bo i eget hus. Man kan komme billigere med offentlig transport, i teateret, tv- licens osv. Ledige på flexjob med børn, får mindre end kontanthjælpsmodtagere med børn og kan ikke få ekstra støtte nogen steder fra. Nogle steder kan man få rabat som kontanthjælpsmodtager, men heller ikke her falder vi ind under.

Så tager de fra os, kan det virkelig mærkes!

Og din kommentar om at hvis man vil opretholde en høj løn, så skal man tegne en lønforsikring. Det kan man ikke som flexjobber. Man kan ikke tegne lønforsikring til tilskudsjob!

Jeg har været uarbejdsdygtig siden gik på gymnasiet, pga en trafikulykke og havde derfor kun haft sporadisk kontakt med arbejdsmarkedet inden ulykken. Ved du hvad man får i erstatning når man ikke har kontakt til arbejdsmarkedet og er under uddannelse? En lang næse og et lillebitte symbolsk beløb, der lige var nok til at købe mig en ordentlig seng, så jeg kunne holde til at ligge i den i det år jeg mere eller mindre lå bundet til sengen.

Jeg har nu brugt 12 år på at kæmpe mig til en helt almindelig kontoruddannelse, hvad får jeg så ud af det? En lang næse igen!

Jeg kæmpede med mit helbred og hele familien led under min kamp for at få en uddannelse, der kunne bringe familien ud af det helvede det var at leve på en kontanthjælp, hvor kræfterne til at kæmpe for at få hjælp til at komme videre var begrænsede.

Hvad får jeg nu ud af det? Ingen verdens ting. Som ledig flexjobber får jeg mindre end kontanthjælp og uddannelsen kunne jeg vist have sparet mig.

Jeg skulle vist have taget imod pensionen jeg fik tilbudt efter ulykken, i stedet for at tro at hvis man VIL VIDERE, SÅ KOMMER MAN VIDERE.