Cøliaki - Giv os vores merudgift tilbage!

Gæst

/ #31

2016-10-26 05:58

Da der stort set er gluten i alt mad herhjemme og det så derved er blevet ekstremt dyrt at købe glutenfrit, ja så har jeg faktisk ikke RÅD til at leve glutenfrit. Gluten er noget vi alle sammen udsættes for, i et omfang som IKKE er sundt for os... eksempelvis er der gluten på nachos som er majs chips og egentligt noget en gluten allergiker kunne spise, der er gluten i det meste pålæg, mange krydderier mm. Vi har ikke valgt at blive "syge" af alt det gluten/mel som fødevareindustrien stiver diverse madvarer af med, vi er "bare" reaktionen på et produkt overforbrug, der giver store kropslige/menneskelige og økonomiske omkostninger. For at leve et godt liv i en sund krop, skal en gluten allergiker leve glutenfrit.....det har jeg og andre ikke råd til, selvom vi er uforskyldte i vores lidelse. Altså lever jeg med svært forringet livskvalitet.
Der er tilskud til medicin fra staten, for at kronisk syge kan klare den ekstra økonomiske omkostning det er, hvorfor så fjerne vores tilskud, jeg kan ikke tåle gluten RESTEN AF LIVET!!? Ja vi har brug for glutenfri føde og ikke medicin, men vi blir rent faktisk SYGE af det almindelige mad i andre indtager. Så det er på tide at reagere, vi bliver kun flere og flere ser det ud til.