NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Gæst

/ #632

2016-08-05 05:06

Hårup har i 16' 763 indbyggere

Skødstrup har i 16' 7.704 indbyggere

Todbjerg har i 16' 204 indbyggere

Spørring har i 16' 976 indbyggere, hvoraf det kun er ca 1/3 der rammes = ca 300

Hinnerup ha i 16' 7.576 indbyggere, hvoraf det kun er ca 1/3 der rammes = ca 2.500

Det drejer sig altså rundt regnet om 11.471 sjæle, der skal leve med min 70 dB, jævnfør støjkort vedlagt den omtalte rapport. Er der en eneste af forkæmperne der selv ville det?

Bemærk at miljøstyrelsens grænse ligger på max 58 i boligområder.

Yderligere er tilflytterraten i særligt Skødstrup og Hinnerup eksploderet det sidste år, pga udstykkede grunde på markarealer, så indbyggertallene må forventes at stige.

Argumentet for støjgene er, ifølge ja-sigerne, at må man forvente støj når man bosætter sig i en by. Jeg er enig. Problemet er bare, at dem det går ud over netop har bosat sig uden for byen, for at slippe for støj...

Har man tænkt over den massive modstand der vil komme fra borgerne? Eneste grund til at den endnu er vag, er fordi folk finder projektet fuldstændig urealistisk. Ingen tror på at det bliver til noget, jeg gentager ingen. Trumfes det alligevel igennem vil modstanden naturligvis komme.

Hvem skal betale de mange millioner i erstatning for tab af ejendomsværdi? Er det regnet med i udgifterne? 

Endelig er der en ting jeg ikke forstår. Det bærende argument for at flytte lufthavnen, er passager tilgangen. Hvorfor vil man så klemme en lufthavn ind mellem tætbefolkede områder, så ekspansion er udelukket? Billund er på nuværende igang med at udvide, så hvordan påtænker man at kunne konkurrere med dem? 

Hvad med at finde en mere hensigtsmæssig placering, hvor det ikke på forhånd er dømt til at mislykkes?

Eller endnu bedre, drop projektet og spar alle for en masse penge og bekymringer! I udlandet griner de af os, pågrund af vores "lange" afstande. Hvis man seriøst mener at en time til lufthavnen er for langt, så køb da et privatfly og anlæg en langsbane i jeres egen baghave