Ekstremt groft misbrug af 14 årigt barn

Ib

/ #540 Under 3 år i fængsel!

2016-06-22 10:23

4 år i sig selv lyder af for lidt, men taget i betragtning at en majoritet af fanger bliver prøveløsladt når de har afsonet 2/3 af deres fængselsstraf, hvilket betyder at han nok ikke engang vil sidde inde i 3 år, så er straffen alt for mild.

Problemet er ikke at strafferammen er for lav i Danmark, men at de simpelthen ikke bliver udnyttet efter hensigten, hvilket kun kan betragtes som embedsmisbrug.

Vi har i Danmark en strafferamme på 8 år for voldtægt, med op til 12 år i særligt grove tilfælde/skærpende omstændigheder, og taget i betragtning sagens natur, og at den 58 årige anklagede allerede havde en dom for sex med mindreårige så vil de fleste vil nok være enige i at denne sag burde udnytte den maksimale strafferamme.

Jeg må dog påpege at anklagemyndigheden søgte om 4 år eller derover ved et nævningeting, så man kan håbe på en betydeligt højere straf, især taget i betragtning han kan anklages for både voldtægt, sex med mindreårig, og kidnapning.

Måske kan konspiration med andre omkring den systematiske voldtægt også regnes for en skærpende omstændighed?

En ting der lyder absurd er at den anklagede kan frabede sig nævningeting, hvilket jeg håber på at der kan gøres noget ved og jeg håber især at anklagemyndigheden vil anke sagen hvis det ender med at blive en fordel for voldtægtsmanden, strafferammen og kombinationen af forbrydelser taget i betragtning, så vil jeg mene at alt under 10 år vil være for lidt.

Jeg håber også navneforbuddet vil blive ophævet når han er blevet kendt skyldig.

jeg har dog ikke meget håb til at dommerne rent faktisk gør deres pligt, især ikke hvis der ikke er nævninge til at skubbe på for en retfærdig dom der står i mål til de traumatiske overgreb som den unge pige var udsat for.