Undskyldning til godhavnsdrengene

Vibeke

/ #277 Selvfølgelig skal de Drenge fra Godhavn have en undskyldning

2016-04-21 23:09

Jeg var selv et børnehjems barn og kender alt for godt til det de drenge har gået igennem som barn. Desværre var der forstandere af samme slags på det børnehjem jeg var på. Jeg havde nr. 3 den gang i alt mit tøj Osv. . Men jeg var på et hjem hvor der var både piger og drenge. Men derfor gik de samme ting. Børnene blev afstraffet misbrug, stak af Osv. Der var simpelthen ikke opsyn med børnehjemmet. De kom en gang om året og sad og hyggede sig med forstanderen. De snakkede ikke med børn. Grusomt. Det værste er at landes kommuner stadig væk ikke har styr på tingene. Det er grotesk og grusomt. At man ikke har mere styr på det. Alle børn uanset burde have ret til at rejse en sag og få gratis rasthjælp til at køre sag mod landes kommuner. Hvis de har lidt omsorgssvigt fordi kommunerne har sovet i timen. Og det er uanset hvor gammel du så end bliver inden du har mod nok til at stå frem. Alle de børn der har lidt den skæbne bør have erstatning. Tag pigerne i anbragt i helvede. Disse piger bør også have en kæmpe erstatning. Man kan ikke behandle børn på den måde uden at det må få konsekvenser for landets kommuner. Tingene skal frem i rampelyset. Og disse børn skal have gratis advokat hjælp. Det kan simpelthen ikke være rigtigt man selv skal betale for de omkostninger til advokat hjælp for det svigt som kommunerne har pådraget disse børn og unge. Et trauma for livstid og så tro man kan løbe fra sit ansvar. Bagefter fordi disse mennesker som voksne ikke har råd til at tage sagen op mod kommunerne. Så burde kommuner sørge for en der ligger penge i en kasse til advokat hjælp til disse børn når børnene bliver voksen. Og alle børns papir skal anbringes forsvarlig og gemmes i arkiv så de børn der har været anbragt uden for hjemmet har mulighed for at få deres papir udleveret senere i deres liv.