Vi protesterer mod separatkloakering på privat grund i Hillerød

Gæst

/ #46 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-04-01 14:26

#44: - Re: Re: Re: Re:  

Herudover Sønderborg, Viborg, Svendborg, Rødekro, Aabenraa og Frederikshavn.

retfærdigvis skal siges at Fredensborg ikke lavet et egentligt separaykloakprogram, men jeg har læst at det er fordi størstedelen af byen allerede er separatkloakeret. Endvidere er der Hørsholm som valgte at tage separatkloakering fra boligerne efter et stort pres fra beboerne i Rungsted Nord. hørsholms borgmester udtalte at man "håber og tror" men kan undgå oversvømmelser og det betydelige antal årlige overløb i Øresund som medførte at stranden i Hørsholm ikke havde blå flag igennem flere år og i uger efter overløb var sundhedsskadelig.

Jeg kan godt undersøge flere kommuner, men håber det er ok med ovenstående.

PS vidste I at Tue Tortsen via Enhedslisten har stillet lovforslag om betaling via kommunal forsyning og så lån på 20 årige vilkår til separatkloakerede boliger, men at Martin Damm fra Venstre og formand for KL er modstander. Han udtalte i 2011 i berlingske, at "de nye systemer er en fordel for borgerne, og at borgerne dermed må betale deres del af kloakken".

Jeg siger det ikke for at genere eller provokere, men blot for at sige at separatkloakering støttes af alle partier i rigtig mange kommuner (jeg har ikke efterprøvet om det rent faktisk er 85% men støtter mig til DR-artiklen).

Jeg håber oprigtigt vi alle finder en god løsning, også jer. Når loven er så tosset som den er synes jeg i det mindste separatkloakerede skal slippe billigere i vandafledningsafgift og så må dem der ikke separatkloakerer betale mere.