Stop besparelserne for skolerne i Furesø!

Gæst

/ #28

2015-12-01 13:46

Det er afgørende for et barns trivsel og læring at de økonomiske ressourcer er tilstede. Er der ikke økonomi til at lærerne har mulighed for at anvende viften af indlæringsmateriale, begrænses en del børn i deres indlæringsstrategier. Dette vil medføre at den individuelle læringsstil ikke kan tilgodeses og flere vil få det vanskeligt med at være i folkeskolen. Jeg har haft alle mine tre piger på privatskoler i København, da vi flyttede til Farum valgte vi efter et par år at flytte den mindste. Det har været en stor succes da lærerne er meget engagerede. Der skal passes på de gode lærekræfter i folkeskolen, ellers kan jeg være urolig for at forældre flytter børnene til de skoler de mener giver deres børn den bedste grunduddannelse. Engagementet kan lide skade hvis man oplever gentagne forringelser uden skelen til medarbejder trivsel. Jeg mener ikke trivsel udelukkende kommer gennem økonomi, men det forekommer mig svært at se glade engagerede lærer der skal undervise uden deres værktøj.
Konsekvensen af at blive undervist i en skole hvor ikke der er økonomisk opbakning til læringsmateriale, eller fag der skal skæres væk, vil blive en fattig skole, med frustrede børn og voksne.