Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Melanie
Gæst

/ #300

2015-10-21 15:54

Jeg finder det helt naturligt at sætte min underskrift: Fordi det ikke er nødvendigt , og vi ved besparelserne skal gå til at financiere skattelettelser for dem der alligevel ikke bemærker en ektsra krone. Fordi det i forvejen er næsten umuligt at overleve på den sats der pt. er gældende. Fordi vi ved at ulighed skader samfundet med boomarang effekt på alle sundheds parametre, herunder øget kriminalitet, misbrug, sygdom. Fordi ressourceforløbs ydelsen følger kontanthjælpen. Fordi jeg selv skal forsørge undertegnede på en ressourceforløbsydelse samt min teenage datter for under 12.000 før skat ved nedsættelse af kontanthjælpen. I forvejen er det helt urimligt at en ung ikke forsørger får næsten det samme som en ældre enlig forsørger, og nej, ikke-forsørgerens sats skal ikke sættes ned, men derimod bør en enlig forsørger sats sættes op!!! Personligt er vi næsten 2 voksne der skal leve for 9000 efter skat. Det er vanvid at skære her for at andre kan få en amarone mere!!! Jeg er dybt berørt af den politik der føres. Jeg er dybt berørt af den retorik og holdningsdannelse der florerer i fuldt flor omkring udsatte, ledige, sårbare syge. Jeg er dybt berørt af at mennesket skal ensrettes på den måde der lægges op til. Vi er forskellige. Vi formår forskeligt. Intet er, uden undtagelser. Intet er stationært, dog med få undtagelser. Vi er alle mennesker af den samme verden. Hvert eneste individ er enestående. Det ene menneskeliv er kun i kraft af det andet. Et liv er ikke mere værd end en andens liv. Kun sammen er vi stærke. Jeg er dybt berørt ikke kun økonomisk, men i den grad og særdeles menneskeligt af denne politik! Så kan vi ændre den går jeg all in. Tanker til alle <3