Luk de danske grænser NU!

Se lovene om grænser mm

/ #361 Lovene som de evt. overtræder. Svenskerne mister kontrollen, nu er der risiko både fra syd og øst.

2015-10-16 23:30

Læs mere om Schengen konventionen se artiklerne 2,3,4 og 5 om er de meste relvante for at forstå at der ikke er juridisk fornuft eller sagligt grundlag for at holde grænserne åbne. Det må være forfatningsstridigt under de gældende omstændigheder.

Der må derfor være uoplyste årsager til at Løkke vælger at undlade at gøre sin pligt. Hvad kan det være?

Schengen aftalens artikel 2. punkt. 2 om indre grænser (den danske).

2. Når den offentlige orden eller den nationale sikkerhed kræver det, kan en kontraherende part dog efter samråd med de øvrige kontraherende parter træffe beslutning om, at der i et begrænset tidsrum iværksættes en national grænsekontrol, der er tilpasset forholdene, ved de indre grænser.

Hvis det af hensyn til den offentlige orden eller den nationale sikkerhed er påkrævet at handle omgående, træffer den pågældende kontraherende part de nødvendige foranstaltninger og underretter snarest muligt de øvrige kontraherende parter herom.

2. De kontraherende parter forpligter sig til at indføre sanktioner mod uautoriseret passage af de ydre grænser uden for grænseovergangsstederne og uden for åbningstiden.

"Løkke, Pinds og Politiets evt. påstande om at man ikke kan eller må lukke grænserne af hensyn til Schengen er derfor usande."

§ 10. Tjenestemanden skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for hans stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.

Straffeloven § 106. Den, som handler mod statens tarv under varetagelsen af et ham overdraget hverv til på statens vegne at forhandle eller afgøre noget med fremmed stat, straffes med fængsel indtil 16 år.

 

Politiets opgaver (Politiloven)

Uddrag af § 2. Politiet har til opgave

1) at forebygge strafbare forhold, forstyrrelse af den offentlige fred og orden samt fare for enkeltpersoners og den offentlige sikkerhed,

2) at afværge fare for forstyrrelse af den offentlige fred og orden samt fare for enkeltpersoners og den offentlige sikkerhed,

5) at udføre kontrol og tilsynsopgaver efter gældende ret,

 

Der er d. 4 oktober i danske medier fremsat påstand om at selveste politiet har medvirket til at der kunne hverves folk som kan harve deltaget imod danske forbundsfæller i Syrien. Såfremt det er sandt:

§ 102. Den, som under krig eller besættelse yder fjenden bistand ved råd eller dåd eller til fremme af fjendtlig interesse svækker den danske stats eller dens forbundsfælles kampdygtighed, straffes med fængsel indtil 16 år.

Stk. 2. Som bistand til fjenden anses således følgende forhold:

1) Hvervning til eller tjenstgøring i fjendtlig krigs- eller besættelsesmagts væbnede styrker eller i tilknytning til disse virkende militære eller politimæssige korps eller lignende korps eller organisationer.
§ 108. Den, som, uden at forholdet falder ind under § 107, i øvrigt foretager noget, hvorved fremmed efterretningsvæsen sættes i stand til eller hjælpes til umiddelbart eller middelbart at virke inden for den danske stats område, straffes med fængsel indtil 6 år.

Danske grænser står i praksis åbne helt ned til krigszonen. Libanon har meldt at 2 ud af 100 kan være IS folk.

Bulgarien har d. 16 okt. 2015 dræbt en grænseoverløber som nægtede at lade sig anholde.