Vores børn skal ikke spise halal

alfehans

/ #54 Kristne må ikke spise kød der offeret til nogle anden Gud eller Afgud.

2015-07-26 22:04

Brug gerne ned stående på sygehuse eller offentlige institutioner som server halal kød og kræv at din relgion bliver overholdt. Vi er trods alt et kristen land. 

Hvad man ofrer, det ofrer man til onde ånder og ikke til Gud; og jeg vil ikke, at I skal have fællesskab med de onde ånder; I skal ikke både drikke Herrens kalk og de onde ånders kalk; I kan ikke både have del i Herrens bord og de onde ånders bord" (1. Korinterbrev 10, 20-21). 

Paulus siger, at bliver man inviteret, kan man naturligvis sige ja tak, med mindre man får at vide, det er offerkød. Da er situationen en anden: "Så lad være at spise det af hensyn til ham, der meddelte jer det, og til samvittigheden, ikke jeres egen, men den andens; thi hvorfor skal min frihed dømmes af en andens samvittighed?" (1. Korinterbrev 10,28-29). 

Det er også værd at huske, at der andetsteds i Det Nye Testamente findes deciderede forbud mod at spise offerkød. I Apostlenes Gerninger hedder det således, at man skal "holde sig fra kød, der ofres til afguder", og i Johannes' Åbenbaring advarer Jesus mod en profetinde "som med sin lære forfører mine tjenere til at bedrive utugt og spise afgudsofferkød

Nb: Muslimer mångodt spis ikke halal slagtede kød hvis andet ikke kan fås med mindre at de lever i et samfund med sherialovgivning og sidst jeg tjekkede hvar der ikke dette i Danmark