Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Jan

/ #163 Selvmål fra flere sider

2015-04-30 09:30

Sagen fra underskriftsindsamlerens side virker ret reel. Dansk Supermarked har udnyttet en tidligere succes og har givet den en tand for meget - så meget at de underliggende merkøbsincitamenter i kampagnen nu bliver blæst op for hele landets befolkning. Også dem som ikke allerede er hoppet med begge ben ned i indkøbsfælden. Underholdende selvmål som slet ikke kan bortforklares af selv den mest velsmurte kommunikationskonsulent i butikskæden.

Samtidig med at sagen er reel, så er det da vildt, at så mange kunder/forældre lader deres børn lokke af det gamle og billige trick. Det er et endnu større selvmål. Brug i stedet kampagnen til at fortælle jeres børn om, hvordan markedsføring ser ud og fungerer. Det gør jeg i min familie under navnet 'Føtex-tricket'. Grin af kampagnen - og gå så hjem og lav jeres egen samlemappe med oplysninger og billeder fra nettet, biblioteket eller 'real life'.