Mod udbygning af Vangedehuse

Gæst

/ #17

2014-09-17 17:58

Nu må i altså holde fokus.

Der ligger en seddel i min postkasse en dag, hvor jeg opfordres til at tage en mening omkring udbygningen af Vangede Huse.

Dette er jo så - i dette forum - ved at udvikle sig til en mudderkastning mellem politiske partier. I stedet for Vangede beboernes holdning og hensynet til vores lokalområde/skoleintegrering af udenlandske børn/ 2-sprogede elever/risiko for ghettoområde osv.

Mudderkastning på Allan og Gentofte Venner er i mine øjne helt hen i vejret i denne forbindelse.

Om den ene eller anden er medlem af det ene eller andet parti, er for mig fuldstændig lige meget i denne sammenhæng.
Der er vel ingen, som vil kimse af, at Vangede Venner arrangerer en fælles oprydningsdag i Vangedes gader og Mosen eller en hyggelig musikaften på Cafeen eller nogle af de andre tiltag som gør Vangede til et hyggeligt og levende sted at være.

Mener stadig, at Gentofte Kommune må sprede deres integrations politik/almene boliger til hele Kommunen.
Man skal da være ualmindelig bælgøjet, hvis ikke det ender med, at det er selv samme Kommune som kommer til at betale husleje for mange af de udlændinge, som vi er blevet "tvunget" til at tage imod igennem årene.
At det hele så - igen - skal placeres i Vangede er da ikke rimeligt, for udviklingen i området.

Skal så hilse at sige, at jeg absolut IKKE hører til på den politiske fløj som Gentofte Kommune bevæger sig i, men blot har levet og set Vangede i rigtig mange år.
At samle sociale problemer i et område, skaber flere problemer.

Der er da ellers plads nok nede ved Charlottenlund Strand.

Med venlig hilsen.